Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelstall
Hej tvål älskare

Som en del kanske redan vet så planerar Indonesien att göra Kratom olagligt 2024, från början var det 2022 men det var för att ca 200 000 bönder skulle få tid och ställa om att odla annat. Fast inget är hugget i sten och det här varit liknade snack innan men det har aldrig blivit av. Indonesien står för 95% av världen Kratom export så om dom nu skulle göra det olagligt så skulle bara över en natt göra det svårt att handla och priset skulle stiga.
Men Thailand skulle med största sannolikhet fylla hålet, för dom gjorde Kratom lagligt för ca ett år sen och dom här innan 40talet varit den största exportören av Kratom.

Vad tror ni kommer hända om Indonesien gör det olagligt ? Vilka andra land el länder blir dom som tar platsen.

Det skulle vara förödande för oss tvåltilverkare och rökelser fantaster.
Min kratomleverantör har fått problem med sändningar från Indonesien. Tullen. Väntad leverans i veckan. Vi får se😎
Citera
2022-08-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LappadHund
Vem har det bästa kratom inrikes? Gillar ss men de har semesterstängt. Finns det nån med bättre eller liknander kvalité? Snabbt svar uppskattas

Ifall du gillar den gröna sorten så kan jag rekommendera KE och deras "Wild Green Borneo". Det är den som alltid funkade bäst på mig när jag körde. Och det var alltid samma kvalitét. Tyckte den kändes något starkare än de flesta andra jag testat. Dock var den alltid något mer svårlöslig i vätska, men kan det vara värt för bra effekt.
Citera
2022-08-26, 01:26
Medlem
Vill bara dela med mig lite….

När det var som bäst… 1 tesked/2 gram gav bra effekt i 3-4 timmar

Sedan har det mest varit skräp. Iaf jämfört med det ”riktigt bra”

Jag kommer dock aldrig använda detta igen. De fuckar min mage så hårt. Det gör så ont att man funderar på akuten

Förra sommaren drack jag te för att undgå magproblemen. Men använde det väldigt terapeutiskt

Häromveckan gjorde jag 2 te a 10-11 gram styck

Dagen efter trodde jag att jag skulle dö. Sån sjuk jävla magsmärta.

Usch! Aldrig mer någonsin
Citera
2022-08-27, 14:09
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kicktorsk
Vill bara dela med mig lite….

När det var som bäst… 1 tesked/2 gram gav bra effekt i 3-4 timmar

Sedan har det mest varit skräp. Iaf jämfört med det ”riktigt bra”

Jag kommer dock aldrig använda detta igen. De fuckar min mage så hårt. Det gör så ont att man funderar på akuten

Förra sommaren drack jag te för att undgå magproblemen. Men använde det väldigt terapeutiskt

Häromveckan gjorde jag 2 te a 10-11 gram styck

Dagen efter trodde jag att jag skulle dö. Sån sjuk jävla magsmärta.

Usch! Aldrig mer någonsin

Sänker du 20 gram på så kort tid lär du räkna med magsmärtor och tog du på tom mage så lär du också räkna med det. Vet inte hur du använder det låter mest som du förvänta dig nått tungt opi rus så är inte fallet med kratom
Citera
2022-08-27, 17:34
Medlem
hej bullen. dags för en ny beställning från SS. kör alltid green borneo för att den fungerar bra och är rätt billig (nåja, 900/kg), men såg att de har både gul sumatra och gul kasung för 650/kg.

den här månaden har jag lite dåligt med deg då jag lägger en stor del av lönen på en privatskuld, men tänkte ändå fixa lite mer tvål. är sugen på att nappa på någon av de gula för att spara pengar, men är dessa sorter bra eller helt usla? hellre 900 kr för bra kratom än 650 för uselt-medelmåttigt.

så, har någon här testat gul sumatra eller gul kasung den senaste månaden eller så?

puss på er
Citera
2022-08-28, 15:22
Medlem
Usch dag 4 utan kratom efter ca ett år av tre rågade teskedar om dagen (eller tja, en en tesked och två rågade teskedar snarare). När lättar absintensen? Iaf lättare abstinens än tidigare oxy-avslut. Lite diarré, håglös samtidigt som man är helt rastlös och bristande aptit. Eller ja, lättande av fysiska symptom. Förväntar mig vara allmänt nere i PAWS ett tag därefter. Ni som slutat, körde ni cold turkey eller nedtrappning?
Senast redigerad av pinaster 2022-08-28 kl. 15:51.
Citera
2022-08-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
Sänker du 20 gram på så kort tid lär du räkna med magsmärtor och tog du på tom mage så lär du också räkna med det. Vet inte hur du använder det låter mest som du förvänta dig nått tungt opi rus så är inte fallet med kratom

Jag har tidigare när det funkat som bäst fått n skön effekt på dig lite som 2-3 gram. Gissningsvist ovanligt potent kratom.

Senare, på lite högre doser 2-3 teskedar fick jag sådana magsmärtor att jag var tvungen att gå ut och promenera en hel natt. Kunde inte sitta, jag nte stå, knappt gå

Något år senare tänkte jag att jag gör te på det istället. Om jag minns rätt gjorde jag på ca 10-12 gram, som jag senare portionerade ut till 4 flaskor att dricka var 3: e timma eller något. Tvsksamt om det gav någon effekt. Iallafall inga smärtor.

Nu nyligen hittade jag en gammal burk med äckligt grönt pullver och tänkte att om jag gör te, så slipper jag smärtorna. Tänkte även öka dosen då jag tidigare upplevt den mkt svag.

På te gjord på 10-12 gram infann sig viss effekt, om än inget märkvärdigt. Drack sen likadan te 2-3 timmar senare.

Vaknade dagen efter med vassa smärtor o sugande kramp i magen. Som gaser som trycker på övriga organ. Kunde knapp andas. Kunde inte ligga. Inte stå. Funderade på akuten. Gav sig kanske 6-8 timmar senare

Får även denna effekt på 2-3 teskedar nedsköljt med vatten.

Antagligen känsliga tarmar eller någonting. Men skulle inte ta skiten igen om jag så fick 10.000 kr.

Krafteig illamående o smärtor som sprider sig till huvudet, med värk, svettningar mm usch.

Nej inte bara en dosfråga. (2-3 teskedar 4-6 gram räcker). Denna passar helt enkelt inte alla.

Usch aldrig mer
Citera
2022-08-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinaster
Usch dag 4 utan kratom efter ca ett år av tre rågade teskedar om dagen (eller tja, en en tesked och två rågade teskedar snarare). När lättar absintensen? Iaf lättare abstinens än tidigare oxy-avslut. Lite diarré, håglös samtidigt som man är helt rastlös och bristande aptit. Eller ja, lättande av fysiska symptom. Förväntar mig vara allmänt nere i PAWS ett tag därefter. Ni som slutat, körde ni cold turkey eller nedtrappning?

Det värsta är redan över. Efter dag 7 kommer du känna dig mycket bättre. Håll ut!
Citera
2022-08-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flygandesnok
Vill återigen varna för TT. Brukar också köra SS enbart.

Beställde typ två gånger från TT förra året då det var väldigt tomt hos SS ett tag, men slutade då jag fick ont som fan i halsen av deras kratom. Då många prisar TT här tänkte jag att de får ännu en chans nu, men fyfan alltså. Har så satans ont i halsen och en hosta från helvetet, 100% att det är pga deras kratom då smärtan enbart kommer ett par timmar efter intag. Vid uteblivet intag så har jag ingen smärta alls, testat detta tre dagar i streck nu. Och samma skit hände förra året också som sagt.

Fattar verkligen inte hur så många här kan rekommendera denna skitsida? Har grundarna en massa egna konton eller?

Bojkotta tt för helvete.

Har ju inte handlat från SS på år, men då var ju deras utbud bara halvkassa varianter. Köper numera från TT och är oftast väldigt nöjd. Finns nån sort ibland som inte har så står effekt, men annars tycker jag dom är prima! Och nej jag jobbar inte där.
Citera
2022-08-31, 16:33
Medlem
Hallå. Jag har en oro som jag skulle vilja dela med andra användare av Kratom i Sverige. Jag brukar vara nykter, men testade för en tid sedan Kratom från en svensk leverantör. När jag skulle testa min urin med en urinkopp (14 panel) från apotek365 var det positivt för Ketamin (KET). Det var inte positivt för något annat, och jag har inte använt några andra droger. Jag har aldrig använt ketamin. Jag fann detta ganska alarmerande. Är det någon annan som har några erfarenheter som kan belysa detta?
Citera
2022-08-31, 18:16
Medlem
Skitsnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokad
Gjort min första tvål nu, kan lugnt säga att de sömnlösa nätterna är förbi. Kan rekommendera att ni tar er tid att titta på detta om ni vill lära er mer om detta underbara blad

Kratom: Recent advances in understanding the chemistry, pharmacology, and human uses
https://www.youtube.com/watch?v=FfTAuNUTCc8&t=3882s

/Krokad

Ja Houvudstaden försökte övertyga besserwissrarna här tidigare längre bak med bra vetenskapliga studier. Kanske dom skulle titta på denna inspelning också. Men har själv varit inblandad i liknande diskussioner kring naturläkemedel och dom samlar ihop några stycken för att få rätt. Jobbar väl för läkemedelsindustrin som jag läste tidigare. Vissa trådar här på Flashback är helt nerspammade med deras påståenden och trådar. Så vara alla på vakt när dessa kvacksalvare dyker upp och vet saker som inte är bra för lökemedelsmånglarna.
Citera
2022-08-31, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwistedSister
Det värsta är redan över. Efter dag 7 kommer du känna dig mycket bättre. Håll ut!

Kan bara hålla med men jävlar vad min kista var ilsken när jag lade ned kratom. Det i sin tur gjorde mig helt sänkt så om du upplever elak mage kan det bidra till ditt dåliga allmäntillstånd. Se om du kan behandla magen isåfall, kan hjälpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in