2021-10-02, 20:24
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blancotramco
Okej inte så hög dos alltså, men inte låg heller. En struken tesked brukar ligga på 2-3 gram beroende på kratomet. Kommer ta en sin tid att få ner toleransen.

Ja, det tror jag också och det är inga jag ser framemot direkt. Gick på oxy bra länge för många år sedan och när jag väl valde att sluta med skiten mådde jag röv bra länge. Visst, kratom är inte lika starkt men tror det känns fysiskt och psykiskt när dagen kmr.
Citera
2021-10-02, 20:25
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockyvonfjutt
Är SS nere för er också?

Japp, det ligger nere här med.
Citera
2021-10-02, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Ja, det tror jag också och det är inga jag ser framemot direkt. Gick på oxy bra länge för många år sedan och när jag väl valde att sluta med skiten mådde jag röv bra länge. Visst, kratom är inte lika starkt men tror det känns fysiskt och psykiskt när dagen kmr.

De gör de men de är bara att ta de. Alt trappa ned
Citera
2021-10-02, 21:15
Medlem
Nu är jag äntligen återställd. Känner mig äntligen som mig själv igen efter att ha legat på kratomet fett länge och klippt, mått så jävla skit fysiskt, ledvärk etc (inte mer än max 7 dagar) men däremot komma tillbaka till mental matchform har tagit avsevärt längre tid.

Så även ni som legat ON på kratomet i 1 år eller mer, misströsta ej - man blir sig själv igen till slut.
Första dagarna fick jag ingen sömn alls och fick (nu kommer vissa tycka det är bakvänt) röka pyttelite heroin bara för att dämpa, lindra sjukdomskänslan och fysiska apatin och håglösheten. Har sagt det tidigare att jag hellre tar en intensiv sjukt kort heroin avis än kratomets seeeeega utdragna väldigt DRYGA avtändning. Så med thaimassage för benen, främst vaderna, en sådan maskin man hänger uppochned i (ryggsträckare?) och lite brunt H
så är man helt jävla BACK!

Aldrig mer kratom, denna vidriga gröna SÖRJA!
ALDRIG.
Citera
2021-10-03, 01:33
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Nu är jag äntligen återställd. Känner mig äntligen som mig själv igen efter att ha legat på kratomet fett länge och klippt, mått så jävla skit fysiskt, ledvärk etc (inte mer än max 7 dagar) men däremot komma tillbaka till mental matchform har tagit avsevärt längre tid.

Så även ni som legat ON på kratomet i 1 år eller mer, misströsta ej - man blir sig själv igen till slut.
Första dagarna fick jag ingen sömn alls och fick (nu kommer vissa tycka det är bakvänt) röka pyttelite heroin bara för att dämpa, lindra sjukdomskänslan och fysiska apatin och håglösheten. Har sagt det tidigare att jag hellre tar en intensiv sjukt kort heroin avis än kratomets seeeeega utdragna väldigt DRYGA avtändning. Så med thaimassage för benen, främst vaderna, en sådan maskin man hänger uppochned i (ryggsträckare?) och lite brunt H

ALDRIG.

Varför så anti kratom?
Citera
2021-10-03, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Varför så anti kratom?

För att det skapar ett galet beroende och tillika abstinens då man är utan.
Det skapar obalans i hormonutsöndringen och fuckar med sexlusten, grovt.
Man blir helt enkelt väldigt beroende och toleransen skjuter i höjden.
Levervärden åt helvete som dock repar sig efter längre tid utan.

Men visst är det väl "bra" för att döda ångest och tid.
Man mår bra av ruset och blir kreativ. Kan klyva ved en hel dag utan problem.

Men ja, jag har blivit grymt anti kratom efter så lång tid av beroende av det.
Citera
2021-10-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SameOldStory
Japp, det ligger nere här med.
Fan va synd. Hoppas dom är tillbaka på måndag, tänkte lägga beställning då.
Citera
2021-10-03, 09:25
Medlem
Citat:
För att det skapar ett galet beroende och tillika abstinens då man är utan.
Det skapar obalans i hormonutsöndringen och fuckar med sexlusten, grovt.
Man blir helt enkelt väldigt beroende och toleransen skjuter i höjden.
Levervärden åt helvete som dock repar sig efter längre tid utan.

Men visst är det väl "bra" för att döda ångest och tid.
Man mår bra av ruset och blir kreativ. Kan klyva ved en hel dag utan problem.

Men ja, jag har blivit grymt anti kratom efter så lång tid av beroende av det.

Märkligt att folk tycks få så olika symptom om dom ens får några av att kliva av detta. Trist att du haft det så tufft. Det här med levervärdena är jag nyfiken på, tog du prover före och efter bruk och har du brukat annat samtidigt? Kan du ge oss siffror?
Citera
2021-10-03, 11:11
Medlem
HasseClass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
hej
jag är beroende av kratom och undrar om jag kan ta med mig det utomlands? eller är det illegalt?

Beror på var du skall åka. Lagligt att inneha men inte att förtära i Sverige men kolla upp vilka regler som gäller i landet du skall åka till. Ska själv till Gran Canaria om ett tag (där det är lagligt) och kommer att ta med mig en föpackning om 100 g.
Citera
2021-10-03, 14:54
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

ALDRIG.

Låter fördjävligt. Så du har tänd av från andra och tyngre droger tidigare? I somras så klippte jag med kratomet och tog en cold turkey. Jag upplevde inga svårigheter med det. Kan tillägga att jag brukat och missbrukat det mesta och väldigt sällan eller aldrig att jag upplevt en hemskare AT.
Men det är som med allt annat individuellt.
Citera
2021-10-03, 16:38
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
hej
jag är beroende av kratom och undrar om jag kan ta med mig det utomlands? eller är det illegalt?
Gällande lagar beror ju det lite på vilket land. Men jag har haft med mig till många olika länder där det har varit illegalt. Ett tips är att köpa någon kosttillskottspåse som t.ex. spirulina och hälla i kratomet där. Har aldrig varit problem.
Citera
2021-10-03, 16:48
Medlem
Sen det blev lagligt här har jag kört kratom te dagligen, köpte 50g påse.
Dricker väl några kopparper dag. 5-8g ganske.
Baravpositivt, förutom hård avföring och halvmeter långa kablar.
Kostade 40kr för 50g torkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in