2021-03-16, 18:59
Medlem
Herregud vad ni verkar ha biverkningar när ni slutar .. jag kan hoppa flera dagar ibland .. fattar inte hur man ens kan få absintens besvär.. är ju bara stämningshöjande.. äter ni massa annat med ? Låter som det är annat som ni får biverkningar av
Citera
2021-03-16, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
Herregud vad ni verkar ha biverkningar när ni slutar .. jag kan hoppa flera dagar ibland .. fattar inte hur man ens kan få absintens besvär.. är ju bara stämningshöjande.. äter ni massa annat med ? Låter som det är annat som ni får biverkningar av
Jag kör enbart kratom.

Men abs är ju individuellt. Undrar dock hur ofta och hur mkt du tar?
Citera
2021-03-16, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av muilak
Nu när SS green maeng da inte är i sortimentet så tycker jag Green Malay gör jobbet perfekt. I mitt tycke är den bättre än borneo

Kör själv på ss green borneo nu. Men får nog bli att testa deras green malay med då
Citera
2021-03-16, 19:45
Bannlyst
Citat:

Samma här, ingen at att ens tala om. På sin höjd blir jag lite trött och får lättare att frysa i kanske 2 dagar bara.
Citera
2021-03-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastreck
Samma här, ingen at att ens tala om. På sin höjd blir jag lite trött och får lättare att frysa i kanske 2 dagar bara.
Men hur ofta och hur mycket tar du då? Jag kör 3x dagligen
Citera
2021-03-16, 19:59
Medlem
Citat:

Läser man på andra ställen så verkar det vara väldigt individuellt som sagt. Vissa känner inte av någon AT och vissa får det ganska lätt. Jag har haft tidigare opioidmissbruk och får ganska lätt AT från kratom, kanske också kan ha ett samband.

Jag kör oftast max ett par veckor i sträck och kommer på slutet upp i doser på 15 g per dag och då får jag en lätt AT. Mina fysiska besvär är väldigt lindriga men jag blir väldigt nedstämd.(är en glad skit i vanliga fall). Då använder jag inget annat. Men allt går över på max en vecka, ibland fortare.

Blir också yr när jag reser mig upp på kratomAT. Men går över efter några dagar som sagt.
Citera
2021-03-16, 20:33
Bannlyst
Citat:
Men hur ofta och hur mycket tar du då? Jag kör 3x dagligen

Brukar köra 2 teskedar 3 gånger per dag.
Citera
2021-03-16, 23:11
Medlem
Citat:
Brukar köra 2 teskedar 3 gånger per dag.
Shit va lycklig du är att slippa utsättningssymptom... fan! Jag vill också slippa AT
Citera
2021-03-17, 00:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja så är det. Hae tänt av på lägre o de var inte lika jobbigt. Är nere på 14g nu ska ner så långt de går. Att gå cold turkey är ingen bra ide. Klarar man trappa ner så ska man

Tycker det blir bättre om jag tar kortare pauser och sedan tar det igen. Men försök trappa ner det, kratom är nästan bättre vid små mängder och en och annan paus däremellan.
Citera
2021-03-17, 00:56
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:

Citat:

Kan väl instämma med er. Har aldrig fått avtändning från kratomet, men å andra sidan brukar nästan aldrig få AT av något som jag brukat. Och kratom är väl det som jag nästan tagit mest av. Men jag försöker att inte ta allt för mycket, men jag kan bruka det i flera veckor, månader och sedan kan jag bara klippa det hela och jag får ändå ingen AT.

Sedan finns de som blir jättesjuka när de slutar upp med kratom har jag ju läst om också.
Citera
2021-03-17, 01:17
Medlem
Många som har vittnat om jobbig AT från kratom, sånt är väldigt indivudellt och beror också på en del andra faktorer i ens liv.

Personligen får jag abstinens efter några veckors bruk (då jag tagit som längst kontinuerligt) med ett par teskedar ca 3 ggr dagligen. Abstinensen kändes absolut, men de fysiska var över efter någon vecka för mig, och lindrig jämfört med att gå av ett halvårs långt oxybruk, men man blir lite smådeppig, trött och rastlös. Påminner om opioidAT men som en lightversion av den. Misstänker att ATn hade varit lindrigare om jag inte haft beroende av andra opioider förr, receptorerna minns.

Sen finns de dom som tar de i flera månader/år och ja, även om det är relativt mild substans så skapar det beroende till slut särskilt efter tid och dos. Även kodein ger AT om man tar det länge nog, trots att det inte är heroin liksom.

En del får lindrigare abstinens, andra har en hjärnkemi som tar ut mer av sin rätt efter receptorstimulering av kratomsubstanser.
Senast redigerad av pinaster 2021-03-17 kl. 01:21.
Citera
2021-03-17, 04:24
Medlem
znors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahBuddy3000
Det är kodein du tänker på. Är en del som inte kan metabolisera det.

Offt: Det är inte tramadol du fått. Oavsett rus eller inte så kommer din kropp få mängder.av bieffekter på 2500mg. Vet vad jag pratar om med just tram. Dock fick jag åka ambulans då andningen gav upp. Åt 30mg ikto om dagen och drack också sprit så en vän ringde 112 tror ja inte ville att dag i 3-4år.

Ont:Tarm och kratom funkar inte på samma sätt i kroppen. Kratom behöver kroppen bara ta upp i magen och du mår bra sen, därav direktverkande nästan. Sen får du inget rus av kratom. Moodlifter enbart.
Tram måste passera levern för att bli aktivt och ge effekt/rus.

Vart har du köpt ditt kratom? Vilken sort/strain? Är det nytt eller stått ett tag?

Eh jo har testat 6-7 gånger. En gång vart jag sne o skulle bevisa att inget händer det var då jag tog 2.5 gram (apoteket)
Gick dock på så mkt andra droge då
30st ikto/dag cb/daglig rökare AMF och kola/andra CS, fanns bra RC DÅ SOM. 2-FA 2FMA 4fpvp kristaller (3mmc/4mmk) ethylfenidag pentedron 4FMA 4mec 6APB
Sen vart jag hookd på fentanyl, körde varje sommar i 3-4år, sista gången gick de över styr, körde till dagen efter jul afton.
Hade en vän som var sjuk o fick hur mkt oxy åt mkt där.
Shit mår illa, det är fan sjukt.. riktigt hävla missa ju fan nästan Så jag spyr.

Fyfan nu inser man vilket missbruk man hade (2008-20014) typ.
Nu tar jag tjack då o då, o lite annat. Dock bara beroende av benso. Tjack får mig att se saker annorlunda och tar med mig det till mitt ”nykta”jag och känner att jag får leva lite. Äter xanor, haft recept från läkaren i 14år.
Har alltid haft vänner som säljer. Så få något va standard, ville ofta tom att jag skulle testa när de kom ny kola..
Har nog missat hur mkt som helst... ville nog bara skriva av mig.
Är på lyrica xanor o tjack nu.

Må så bra ni kan, hoppas ni får ro.

PS inget liv, förlorat dom närmaste min absolut bästa vän, familjen nästan alla.
Senast redigerad av znor 2021-03-17 kl. 04:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in