2020-05-27, 08:21
Medlem
whosEHTs avatar
En annan fundering, jag har läst en hel del i tråden nu och ser olika svar överallt, men hur många gram är en tesked? Jag vet att det varierar mellan strains osv, men på ett ungefär? Jag har ingen våg och funderar hur mycket det är jag faktiskt tagit
Citera
2020-05-27, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whosEHT
En annan fundering, jag har läst en hel del i tråden nu och ser olika svar överallt, men hur många gram är en tesked? Jag vet att det varierar mellan strains osv, men på ett ungefär? Jag har ingen våg och funderar hur mycket det är jag faktiskt tagit
Är på jobbet och kan inte kolla, men en lagom rågad tesked kan nog vara över två gram ungefär. Ett teskedsmått vet jag att det är ganska exakt två gram.
Citera
2020-05-27, 08:39
Medlem
Citat:
Fick hem mitt paket idag, tog för ca 40 min sen en tesked grön malay, det är första gången jag tar kratom, borde det vara lugnt att fylla på med en till tesked när det gått en timme utan att riskera illamående?
Känner viss effekt, jag tycker ångesten jag dragits med lite extra de senaste dagarna har släppt lite, men som sagt, skulle gärna vilja få bästa effekt efter några jobbiga skitdagar.
Du får prova dig fram, du riskerar inget med kratom i alla fall. Håll bara inte på att fylla på hela tiden, finns liksom en gräns hur skönt det känns. Vänta gärna två timmar innan du fyller på minst.
Citera
2020-05-27, 11:53
Medlem
Passifloras avatar
Citat:

Beror ju på hur finmalet de är och annat, men tror mer mot 4 gram. Så har de batchar jag vägt legat runt.
Citera
2020-05-27, 15:55
Medlem
vinnes avatar
Jag är så jäkla trött på att bli lurad av alla dessa svenska shoppar, med sina meningslösa färger och höga priser.

Mitt kratom har jag primärt importerat från Holland under flera år, men beslöt mig för enkelhetens skull att för ett år sedan börja testa de svenska shopparna, och kvaliteten varierar ju något helt sinnessjukt! Jag vet inte hur många sorter jag behövt pröva för att hitta de jag gillar.

Har därför börjat lägga upp ett offentligt arkiv med alla recensioner här: https://kratomrecensioner.wixsite.com/home

Jag tjänar inte en spänn på det där, men ville hjälpa till med lite guidning när jag ändå prövat majoriteten av alla sorter som säljs i Sverige. Är det här någonting ni tror kan vara till hjälp? Är det några sorter som det råder extra förvirring kring så kan jag alltid hjälpa till.

Mitt bibliotek av kratomsorter ligger på ett hundratal just nu, så säg till om ni undrar över någon sort.
Senast redigerad av vinne 2020-05-27 kl. 16:06.
Citera
2020-05-27, 18:49
Medlem
Sezzlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Jag är så jäkla trött på att bli lurad av alla dessa svenska shoppar, med sina meningslösa färger och höga priser.

Mitt kratom har jag primärt importerat från Holland under flera år, men beslöt mig för enkelhetens skull att för ett år sedan börja testa de svenska shopparna, och kvaliteten varierar ju något helt sinnessjukt! Jag vet inte hur många sorter jag behövt pröva för att hitta de jag gillar.

Har därför börjat lägga upp ett offentligt arkiv med alla recensioner här: https://kratomrecensioner.wixsite.com/home

Jag tjänar inte en spänn på det där, men ville hjälpa till med lite guidning när jag ändå prövat majoriteten av alla sorter som säljs i Sverige. Är det här någonting ni tror kan vara till hjälp? Är det några sorter som det råder extra förvirring kring så kan jag alltid hjälpa till.

Mitt bibliotek av kratomsorter ligger på ett hundratal just nu, så säg till om ni undrar över någon sort.

Skitbra sida ju, schysst jobbat.

Kan du recensera några golden-sorter och ngra av de gula? Hur ofta tar du och hur mkt kan vara bra info också.
Citera
2020-05-27, 18:55
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezzler
Skitbra sida ju, schysst jobbat.

Kan du recensera några golden-sorter och ngra av de gula? Hur ofta tar du och hur mkt kan vara bra info också.
Absolut, jag har ett urval av dessa sorter. Vill dock poängtera att hela det här med olika färger på kratom är ett fullkomligt marknadsföringsknep. All kratom kommer från samma typer av plantor med samma typer av alkaloider. Vad man nu än hävdar att gul eller "golden" kratom ska vara så är det alltid en och samma planta i slutändan.
Citera
2020-05-27, 19:07
Medlem
Citat:

Men det blir något missvisande att skriva en sådan reception. Det är inga bilar du testar utan växter och biologi.
beroende på var de odlas, hur vädret är, hur länge och hur det torkat, sommar eller vinter skörd, och ett dussin andra orsaker till, blir effekten olik. Så att jämföra så blir som att jämföra päron och morötter.

Sedan vet du inte när det gäller som många misstänker, ful kratom. Man blandar i narkotiska preparat för att höja effekten och för att sälja mer. När du gör en sådan jämförelse du gör nu så stödjer du egentligen dem som lurar oss. Man kan hålla lägre pris och köpa billig sämre kvalitet, men blandar i preparat i stället som är billigare. Nej Inte rättvis bedömning. Många har åkt dit på nakotikatester på sina arbetsplatser, trots att man trott att man bara tagit kratom. Tror där finns ett par här på forumet som tagit upp det tidigare. Undrar om det inte var en kis som åkte fast när han kört bil också. Tog kratom för att han hade uttagsproblem och hade papper från soss där han skulle vara ren för att få träffa sina barn. Åkte dit på detta sättet i stället.
Senast redigerad av Sam-vet-et 2020-05-27 kl. 19:10.
Citera
2020-05-27, 19:33
Medlem
vinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam-vet-et
Men det blir något missvisande att skriva en sådan reception. Det är inga bilar du testar utan växter och biologi.
beroende på var de odlas, hur vädret är, hur länge och hur det torkat, sommar eller vinter skörd, och ett dussin andra orsaker till, blir effekten olik. Så att jämföra så blir som att jämföra päron och morötter.
Vad har det med någonting att göra? För det första så ska en produkt som säljs alltid hålla samma kvalitet, annars får man sälja den under ett annat namn. Vad du menar med att "jämföra päron och morötter" förstår jag inte någonstans, det är samma typ av substans som säljs från flera olika håll och som håller olika kvalitet. Man kan inte hålla på och sälja skitkvalitet till konsumenter under fusknamn. Vi måste kunna recensera och sortera produkterna, punkt.

Citat:
blir effekten olik.

Det är därför man recenserar saker. Så att man vet VILKA olika effekter som finns och VILKA produkter som håller hög kvalitet. Det är extremt antikonsument av dig att argumentera mot fria recensioner.

Citat:
Sedan vet du inte när det gäller som många misstänker, ful kratom. Man blandar i narkotiska preparat för att höja effekten och för att sälja mer. När du gör en sådan jämförelse du gör nu så stödjer du egentligen dem som lurar oss. Man kan hålla lägre pris och köpa billig sämre kvalitet, men blandar i preparat i stället som är billigare. Nej Inte rättvis bedömning. Många har åkt dit på nakotikatester på sina arbetsplatser, trots att man trott att man bara tagit kratom. Tror där finns ett par här på forumet som tagit upp det tidigare. Undrar om det inte var en kis som åkte fast när han kört bil också. Tog kratom för att han hade uttagsproblem och hade papper från soss där han skulle vara ren för att få träffa sina barn. Åkte dit på detta sättet i stället.
Vad fan har detta med någonting att göra? Jag recenserar kvaliteten på kratomet, punkt slut. Jag har åratals erfarenhet av att bruka kratom och vet hur det känns. Är det någon annan effekt på kratomet (som krypton eller något sådant) så skickar jag pulvret på analys och publicerar det offentligt.

Det här är inte någon jävla webshop, det är ett sätt att FÖRHINDRA för webshopparna att kunna lura konsumenterna. Det behövs en struktur och ett organiserat sätt att rangordna kvaliteten på produkterna, svårare än så är det inte.

"päron och morötter"
Senast redigerad av vinne 2020-05-27 kl. 19:36.
Citera
2020-05-27, 19:39
Medlem
Citat:
Fick hem mitt paket idag, tog för ca 40 min sen en tesked grön malay, det är första gången jag tar kratom, borde det vara lugnt att fylla på med en till tesked när det gått en timme utan att riskera illamående?
Känner viss effekt, jag tycker ångesten jag dragits med lite extra de senaste dagarna har släppt lite, men som sagt, skulle gärna vilja få bästa effekt efter några jobbiga skitdagar.

Beror på batchen. Bra kratom av grön Malaj räcker det med 3 gram för mig. Har ändå tagit kratom för skitångest sedan ett halvår. Tar på morgonen och sen eftermiddag. Ibland innan jag ska sova. Men tar bara 2 gr då. Blir som mest 8 gr/dygn. Är tvungen att ta varje dag, men kan nog hålla upp ett dygn, utan större problem.
Men vissa gånger har jag tagit ända upp till 5 gr. Har varit sämre sort.
Har varit strikt med doseringen för att inte jag ska öka. Annars byter jag strain 1 v eller 2

Där jag handlar har alltid den bästa då dom tydligen fått leverantören att testa innan dom skickar. Har dom sämre så vill dom inte köpa av dem, för att inte få dåligt rykte.

En annan strain om du har ångest är vit Indo. Varar inte lika länge som grön Malay, men ger en skön lugn känsla. man får saker gjorda och inspirationen flödar. I alla fall för mig. Blandar beroende vad jag ska göra.
Citera
2020-05-27, 19:58
Medlem
Citat:
Vad har det med någonting att göra? För det första så ska en produkt som säljs alltid hålla samma kvalitet, annars får man sälja den under ett annat namn. Vad du menar med att "jämföra päron och morötter" förstår jag inte någonstans, det är samma typ av substans som säljs från flera olika håll och som håller olika kvalitet. Man kan inte hålla på och sälja skitkvalitet till konsumenter under fusknamn. Vi måste kunna recensera och sortera produkterna, punkt.

Det är därför man recenserar saker. Så att man vet VILKA olika effekter som finns och VILKA produkter som håller hög kvalitet. Det är extremt antikonsument av dig att argumentera mot fria recensioner.

Vad fan har detta med någonting att göra? Jag recenserar kvaliteten på kratomet, punkt slut. Jag har åratals erfarenhet av att bruka kratom och vet hur det känns. Är det någon annan effekt på kratomet (som krypton eller något sådant) så skickar jag pulvret på analys och publicerar det offentligt.

Det här är inte någon jävla webshop, det är ett sätt att FÖRHINDRA för webshopparna att kunna lura konsumenterna. Det behövs en struktur och ett organiserat sätt att rangordna kvaliteten på produkterna, svårare än så är det inte.

"päron och morötter"

Men tagga ner grabben då är fel ute.

Man kan inte jämföra men man kan säga att den och den strainen är mindre bra. Men det säger egentligen ingenting.
I Sverige tror jag ingen lurar medvetet längre, Förr var det några snubbar som likt i Holland blandar skit i sin kratom för att få bättre effekt.

Man kan inte testa så om du inte har grunddata. Precis som Sam-vet-et skriver finns det flera saker att ta hänsyn till.
Jämför med vin. Samma vin, olika år. Det är så det är från år, gård från gård, väder, dal. Det är inte cyklar som testas. Hur kan du jämföra mellan flera olika om du inte vet förutsättningarna? Jag lovar jag har kört kratom i många år, och anser mig veta en del. Har aldrig haft problem med Svensk chopar det senaste åren.Däremot lockades jag av priserna i Holland som många andra. Av kanske 10 köp tog tullen 2 ggr. Inte så kul då man vill köpa större kvantiteter när man tar hem utomlands från. sammanlagt blev det dyrare för mig då 2 pack på 1 kg var rök i tullen. Fast det inte är olagligt.
Senast redigerad av Hovudstaden 2020-05-27 kl. 20:04.
Citera
2020-05-27, 20:07
Medlem
Vill tillägga en sak i debatten.
Ni som tror det är så jävla stor skillnad på olika Kratom strains ska kanske se denna video.
Alla sorter är påhittade av shopparna, de sorteras mest efter färgnyans, tyvärr sitter skillnaderna mest i era huvuden, det finns liksom inget Green maeng da träd om man säger så.
Vad jag förstått från Reddit, så får röd Kratom sin färg när bladen soltorkas. Den är grön som de andra från början. Och helt ärligt, brukar ni se skillnad på vit och grön?

https://www.youtube.com/watch?v=0tqHa7Kk7m0&t=39s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in