2020-01-29, 23:58
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraktalbanan
Blev grön maeng da. Är mycket positivt överraskad! Blir rätt bäng på en matsked som jag tar på kvällen. Muskelspänningarna och övertänkadet lägger sig. Men sover väldigt konstigt, är liksom som jag ligger vaken och vänder mig och har drömmar samtidigt. Men känner mig ändå pigg och fräsch nästa dag och presterar bättre. Nackdelen är att jag inte kan göra något under ruset, kreativa sysslor och motorik går åt helvete som på alkohol.
Gillade noddandet när jag körde kratom, det där halvdrömmande läget.

Starkare grejer än man (jag) tänker. "För det är ju naturligt". Men är mycket starkare än många opiater. Med mindre direkta sido-effekter (som stenhård mage), och inte fysiskt beroendeframkallande.
Men psykologiskt definitivt.

Är nu i efterhand glad att jag blev av med möjligheten att skaffa mer under mer än ett halvår, efter bara några månader användning. Fick lite perspektiv. Hade inte fått perspektiv utan det, och fortsatt fucka ur mig själv varje dag. Till det där härliga halvdrömmande läget, utan ångest...eller kreativitet, eller vilja att göra något annat.
Längtar lite till det nu när jag skriver om det, så perspektivet behövs, hade jag köpt det igen så hade jag varit medveten om hur starkt det egentligen är - och inte något svagt bara för att det är naturligt. Inget att ta varje kväll som en vana för att "varva ner".
Citera
2020-01-30, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
Ber om ursäkt ifall det här är en dum fråga. Fick hem ”Kratom Green Thai” och hade fått för mig att den skulle vara lite mer energigivande det vill säga att man skulle få lite mer motiverande så att man tar tag i saker. Köpte jag fel sort? Vilken sort hade fungerat bättre för att hjälpa till med motivationen? Tänker främst att jag behöver hjälp med motivationen för studier och ett väldigt monotont jobb.

Jag skulle testa Grön Malaiy eller grön Bali i ditt fall, m inte grön Thai funkar.
Både jag själv och polare tycker dessa är kanon för det du beskriver.
Kör på förmiddagen på tom mage. Ät tidigast en halvtimma efter.
Behver du så fyll på med 1-2 gram senare under dagen.

Man blir glad positiv med ett skönt driv, utan berusning.
Citera
2020-01-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyckerinte
Behöver så mycket tips jag bara kan, har tröttnat rejält på smaken av kratom och det är nästintill omöjligt för mig att få ner skiten, brukar lägga en matsked i lite vaten och blanda o sen svälja men behöver akut bättre förslag. Måste väl finnas nått relativt enkelt sätt att få ner det på och få bort den hemska smaken, har läst om te men att de fortfarande smakar, vad är bästa och godaste sättet stt få ner kratom på?

Ok du ska få ett tips som de flesta kan få i sig.

Mät upp din dos och häll citronsaft 1 cm över nivån. Rör runt blandningen så den blir jämn. Häll på med Bravos äpple och päronjuce. Ev bara äpple. ta 1-2 dl

Blir faktiskt riktigt gott och den beska smaken försvinner bra.

En sak till är att du får ur alkaloiderna ordentligt med citronen, som blir mycket bättre tycker jag.

Köp ekologisk citron på flaska på Lidel för 11:-

Lycka till.
Citera
2020-01-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Skulle säga att effekten i princip har avtagit helt nu. Endast lite lätt dåsighet kvar. Fick helt klart en skön effekt av Kratom denna gången om man bortser från två saker. Strax efter att jag hade skrivit mitt förra inlägg så började jag känna mig rätt illamående, ett illamående som tillslut var så kraftigt att jag var tvungen att ligga ner för att inte spy. Känner faktiskt fortfarande av ett lätt illamående.
En annan otrevlig sak var när jag skulle gå på toaletten. Det var ungefär som att jag pissade med stjärten.

Så om någon har nåt tips på hur man förebygger detta illamående så skulle det uppskattas!

/Mvh

Hur länge sedan var det du tog kratom sist då det inte fungerade?
Var det från samma påse? Eller nytt?
Kan vara mycket olikt från påse till påse.
Kan dessutom vara gammalt eller utspätt.

Tror absolut du tar för hög dos. Skulle testa med 3 gr och vänta 1 timma. känner du inget då så testa 1 gr till.
Ev. 1 gr till efter 1 timma.

Är du ny så är 6 gr en relativt hög dos, och det tar för vissa ett par gånger innan hjärnan fattat vad den ska göra med substansen.

Jag skulle rekommendera ca. 0.25 gr / kg kroppsvikt som första startdos för nybörjare.
Tom mage sedan 2 timmar.
Citera
2020-01-30, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkthird
Tänkte bara skriva att jag provade kratom för första gången för mindre än 3 veckor sedan... maeng da.
Läst om alla positiva effekter så vart givetvis intresserad och visst gav det ett hyffsat rus men inget märkvärdigt i mina ögon...

Nu till det allvarliga.

Jag hamnade på sjukhus och åkte på nåt nån leverinfektion. Kissade väldigt gult och mådde allmänt dåligt i 2 veckors tid.

Ville bara skriva så fler är medvetna om att det kan hända. Verkar inte hända många men det hände mig.

Jag bara blandade ut 2 matskedar per gång i ett glas vatten och drack. Ingen tidigare sjukdomsbild som nedsatt leverfunktion eller nåt vilket gör att det känns rimligt att skriva här så folk får ta sitt egna beslut om man vill ta detta eller inte.

Shit!

Ingen dålig förstados ska jag säga.
Förstados brukar börja med en struken tsk. Ca 2.5 gr.
Ingen seriös tar mer än max 12 gr, om man inte är beroende av annat sedan tidigare.
Du har dragit i dig 15 gr, och kratom drar ut vätska ur kroppen.
Skulle råda alla som tar kratom att dricka extra vätska för att inte torka ut, om man kör dagligen.
Här kan du fått reaktion på den höga dosen och helt färsk användare.
Du kan ha fått riktigt dålig kratom, eller så har du fått något utblandat.
Din dåliga reaktion på så hög dos tyder på det.
Extremt ovanligt det du skriver. Har faktiskt aldrig hört talas om det.
I USA finns 16 milj användare enl. den senaste beräkningen.
Ingen vad jag läst eller hört har drabbats av detta.
Har du något problem som triggats sedan tidigare utan att känna till det, tänker jag?
Vad sa läkarna det var? Berättade du vad du tagit?
Citera
2020-01-30, 01:51
Medlem
Har hört i USA att aktivt ekologiskt kol ska funka om man fått i sig för hög dos kratom och mår skit.

Är det någon som provat, och kan bekräfta?
Citera
2020-01-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qw12F56ko
Shit!

Ingen dålig förstados ska jag säga.
Förstados brukar börja med en struken tsk. Ca 2.5 gr.
Ingen seriös tar mer än max 12 gr, om man inte är beroende av annat sedan tidigare.
Du har dragit i dig 15 gr, och kratom drar ut vätska ur kroppen.
Skulle råda alla som tar kratom att dricka extra vätska för att inte torka ut, om man kör dagligen.
Här kan du fått reaktion på den höga dosen och helt färsk användare.
Du kan ha fått riktigt dålig kratom, eller så har du fått något utblandat.
Din dåliga reaktion på så hög dos tyder på det.
Extremt ovanligt det du skriver. Har faktiskt aldrig hört talas om det.
I USA finns 16 milj användare enl. den senaste beräkningen.
Ingen vad jag läst eller hört har drabbats av detta.
Har du något problem som triggats sedan tidigare utan att känna till det, tänker jag?
Vad sa läkarna det var? Berättade du vad du tagit?

Det var var white maeng da från en av dom kända butikerna som det surras om jämt här som jag köpte från. så borde väl vara hyffsad kvalité.

Jag funderade själv vad det kunde bero på som jag fått i mig som gav den reaktionen det gjorde och kom själv fram till att kanske det kunde vara kratomet. Dom sa till mig att dom hade någon sida dom kunde läsa om andra fall och det var minst ett fall till i Sverige när någon tjej fått i sig (kan minnas fel) 5g och "sjuknat" in på liknande sätt jag gjorde.

Jag drack alkohol senare på kvällen också efter jag tagit kratomet... så kombinationen var kanske heller inte bra.

Jag vart inte dålig samma kväll... det var 2 dagar efter tror jag om jag inte minns fel. Så det tog sin lilla tid också...
Citera
2020-01-30, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkthird
Det var var white maeng da från en av dom kända butikerna som det surras om jämt här som jag köpte från. så borde väl vara hyffsad kvalité.

Jag funderade själv vad det kunde bero på som jag fått i mig som gav den reaktionen det gjorde och kom själv fram till att kanske det kunde vara kratomet. Dom sa till mig att dom hade någon sida dom kunde läsa om andra fall och det var minst ett fall till i Sverige när någon tjej fått i sig (kan minnas fel) 5g och "sjuknat" in på liknande sätt jag gjorde.

Jag drack alkohol senare på kvällen också efter jag tagit kratomet... så kombinationen var kanske heller inte bra.

Jag vart inte dålig samma kväll... det var 2 dagar efter tror jag om jag inte minns fel. Så det tog sin lilla tid också...

Nu tror inte jag att läkarna har en aning om detta överhuvudtaget. Dom skjuter från höften och hoppas det träffar. Allt som inte är läkemedel med massor av biverkningar är livsfarligt. Det ligger i deras intresse. Kolla man USA så hittar man på alla möjliga orsaker som kan vara relaterat till kratom. Tror inte läkaren i sig är boven, utan han bara kollar och jämför. Det behövs betydligt mer undersökning för att komma fram till en sådan slutsats, och 1 fall tidigare är ingen. Själva så brister man betänkligt i rapporteringen kring sina egna mediciner och får uppmaning av myndigheter fler gånger per år. Men då ser man inga samband. Nej, jag tycker du ska kolla upp så det inte är något allvarligt, men berätta då inget om kratom. Det är så dom funkar. Tro mig.
Citera
2020-01-30, 15:20
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qw12F56ko
Hur länge sedan var det du tog kratom sist då det inte fungerade?
Var det från samma påse? Eller nytt?
Kan vara mycket olikt från påse till påse.
Kan dessutom vara gammalt eller utspätt.

Tror absolut du tar för hög dos. Skulle testa med 3 gr och vänta 1 timma. känner du inget då så testa 1 gr till.
Ev. 1 gr till efter 1 timma.

Är du ny så är 6 gr en relativt hög dos, och det tar för vissa ett par gånger innan hjärnan fattat vad den ska göra med substansen.

Jag skulle rekommendera ca. 0.25 gr / kg kroppsvikt som första startdos för nybörjare.
Tom mage sedan 2 timmar.

Då jag tog Kratom dom första gångerna och det inte fungerade alls var för flera år sedan.
Det var från en annan återförsäljare, och är även ganska säker på att det var en helt annan "strain" också.

Men ska prova att ta en betydligt lägre dos som du föreslår så får vi se om det fungerar bättre då

/Mvh
Citera
2020-01-30, 15:37
Medlem
Åååh vad skönt med krypton igen 😍
Citera
2020-01-30, 16:33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Åååh vad skönt med krypton igen 😍

Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Blev nostalgisk så klickade hem en 10a O-DSMT och nu gjort eget Krypton..

Aceton att lösa upp O-DSMT i och sedan ned i en bytta med Kratom och blanda hejvilt. Står på tork nu och kan knappt bärga mig att testa! Var aaaslängesen jag tog Krypton senast!

En lyckans dag!

Fan vad nice! Jag verkligen älskade krypton när det fanns.
Citera
2020-01-30, 16:35
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Då jag tog Kratom dom första gångerna och det inte fungerade alls var för flera år sedan.
Det var från en annan återförsäljare, och är även ganska säker på att det var en helt annan "strain" också.

Men ska prova att ta en betydligt lägre dos som du föreslår så får vi se om det fungerar bättre då

/Mvh

Ja, börja med en låg dos och sedan är det bara att fylla på igen när man känner behov av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in