2018-12-17, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Jo det gör det faktiskt kolla denna video: https://www.youtube.com/watch?v=w9BUwYKqZZA

Som sagt opioider behöver inte vara något dåligt. Det finns olika opioider som är olika beroendeframkallande men kratom är en opioid. Det är också just därför det inte rekommenderas att bruka dagligen.
Skaparen av videon säger att han själv valt att kategorisera mitragyna bland opioiderna enbart för att kemikalien funkar liknande men det är långt ifrån en officiell definition av ordet. Spelar dock ingen roll när vi ändå har samma poäng. Vad man än kallar det bör det inte missbrukas.
Citera
2018-12-19, 08:15
Medlem
Konstigt, inte fått någon direkt avtändning alls på kratom. Var uppe i kanske 30g om dagen..

Kommer väl förr eller senare som med allt annat..

Skulle garanterat gått på det nu om det fanns att få tag på. Bor ej i sweå
Citera
2018-12-19, 15:37
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingrar
Konstigt, inte fått någon direkt avtändning alls på kratom. Var uppe i kanske 30g om dagen..

Kommer väl förr eller senare som med allt annat..

Skulle garanterat gått på det nu om det fanns att få tag på. Bor ej i sweå
Hur länge har du varit utan?
Körde rätt hårt i ett tag, kanske 20g om dagen i någon vecka.
Första dagen utan lite förföljd ångest(lyder visserligen av hiskelig ångestproblematik)
Andra dagen snorig och ont i muskler.

Sen var det klart med det
Kör man dagligen i någon månad lär man dock må lite surt i någon vecka.
Men jämfört med lugnande så är avtändningen en barnlek.
Citera
2018-12-20, 08:35
Medlem
Sedan sommaren.
Jag tog det väl i två månader kanske.

Sista veckorna gjorde det inte nått åt måendet direkt men funkade väldigt bra som smärtstillande mot ryggen
Citera
2018-12-20, 10:26
Medlem
Hur är kvalitén hos KS jämfört med SS. Fick riktigt kass green malay från SS, mailade dem och deras hantering för reklamation var inte direkt tillfredsställande (som den varit en annan gång jag reklamera).

Nu har jag gått över till en viss g.nl som aldrig varit probs att beställa ifrån, togs i tullen en gång men släpptes nästan dirr , fick bara en stämpel/lapp om att de öppnat paketet för kontroll.
Citera
2018-12-20, 16:20
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Visst blockeras även opioid-effekten från kratom om man tagit buprenorfin precis innan eller t.o.m är påverkad under tiden? Jag upplever noll effekt från (röd) kratom när jag tagit buprenorfin. Har jag tagit något annat, typ morfin, så kommer effekten av kratomet tillbaka och påverkar mig starkt.
Citera
2018-12-20, 16:49
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Vi kan säga att tekniske och kemiskt sätt är kratom inte en traditionell opoiumalkaloid eller en syntetisk framställd opioid. Bara för att den till släktet kaffebusken så betyder det ju inte att den är ofarlig, du har dock rätt att kratom ska behandlas med respekt, lika alla andra psykoaktiva droger.
Jag tog faktiskt kratom för första gången idag, drygt 3-5 g, höftat. Känner mig lite småskön och avslappnad, likt kodein, oxikodon eller morfin. Dock har jag kanske högt 0.5 buprenorfin i mig, men kratomet tog direkt överhand.
Kan tilläggas att jag köpte Röd Borneo på "krat0mshoppen". Beställde i torsdags och fick idag. Någon dag för mycket kanske, men bra produckt, bra bemötande och bra pris.

Sen vill jag säga att även om kratom går på ett flertalet opioid-receptorer så är den betydligt lättare att gå av än annan valfri opioid. Hellre 2-4 dagar av oro och svett än 2-4 veckor eller månder av total avgrundsdjup dödsångest när man ifrågasätter sin existens varje sekund
Citerar mig själv. Har inget minne alls av att jag ska ha skrivit detta. Lär dock inte ha något med kratomet att göra utan snarare blandningen opioider plus benso som tog grepp om hjärnan.
Citera
2018-12-20, 18:50
Medlem
GonerStoners avatar
Drar CT av 4:a månaders bruk.
Wish me luck.

Mvh.
Citera
2018-12-24, 19:26
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Är det någon mer än mig som upplever strains från SS som mycket sämre än vanligt senaste tiden? Har förvisso relativt hög tolerans men brukar ändå få bra effekt.
Värt att nämna att det är grön, vit, röd maeng da jag syftar på i första hand. Maeng da brukar ju ofta räknas som en av bästa och starkaste sorterna men var ingen höjdare alls nu.

Kanske har att göra med att det är rea på allt och dem vill bli av med allt "sämre"? Märkt det flera gånger med SS att ibland kan en o samma sort variera kraftigt i styrka och kvalitet, men så här svagt kratom har jag nog ej fått ifrån dem tidigare.

Utöver det tycker jag att sidan är skitbra.

Kan lägga till en grej också, sett flera gånger att folk i tråden skrivit att SS kratom ger utslag på fenta,sub etc. Måste vara skitsnack, har lämnat flera analys prov efter många olika sorter och det har aldrig visat på något.
Citera
2018-12-24, 19:27
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Drar CT av 4:a månaders bruk.
Wish me luck.

Mvh.
Lycka till, hur har det gått?
Citera
2018-12-24, 20:18
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Lycka till, hur har det gått?

Rätt bra, har dock tagit lite imodium.
Tog en karta första natten och sen 6st igår.

Har varit på gymmet och mått allmänt okej.
Nog känner jag att det finns en avtändning men den är fullt hanterbar.

Mvh.
Citera
2018-12-25, 17:16
Medlem
lmgcs avatar
Har tagit ca 200g på två veckor och jag tycker styrkan verkar sämre än förväntan, mest en lugn kliande känsla när man lägger sig. Förr kunde man ta 10 g och vara lugn och skön även att man hittade på något som att gå ut på stan och mysa. Känner heller ingen at efter två veckor så det måste vara en mycket mild sändning.

Hoppas på bättre styrka dock utan tillsatser som skulle förstöra för kratom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in