Flashback bygger pepparkakshus!
2018-12-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Är det någon fler som fått torra, röda utslag på händerna av tvål från en inrikesshop som inte är ss.
Vilda vita djungelvarianten är den enda som inhandlats och fick
en extremt torr höger hand men inte någon som helst föränding på vänstra.
Jag har ingen som helst historik av att bli torr ens vid väderomslag.
Jag tänkte först det var det då det precis slagit om till vinter men icke, för jag
testade ju givetvis att klippa helt, och handen återgick i princip över
en natt till det normala. Testade att dela upp 13 gram fördelat på 48 timmar
och den torra höger handen var ett faktum.

Aldrig upplevt detta tidigare så är lite konfunderad över vad det kan bero på
och som sagt, först och främst höra om någon erfarat samma sak som jag?

Nej, men prova att ta lite antihistaminer först. Motverkar allt kliande osv.
Citera
2018-12-14, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Okej men det här gränsar ju nästan till semantik. Det spelar ju ingen roll om man kallar det bu eller bä om både mitragynin och 7-hydroxymitragynine är opioid-receptor agonister.
Ja det är inte meningen att leka språkpolis men det är bättre att kalla det en opioid-receptor agonist än en opioid. Många andra ämnen agerar som opioid-receptor agonister utan kallas för opioider. Ost har ett ämne (kasein) som leker med dessa receptorer bland annat men slipper denna stämpel.

Jag håller helt med dig om att det ger korstolerans mot allehanda opioider. Det är ju anledningen till att det är så effektivt när man ska gå av tyngre grejer. Men mitragynin har en helt annan molekylär form och delar bara vissa egenskaper med opioiderna. Så det handlar om lite mer än att bara märka ord.
Senast redigerad av fractalbob 2018-12-14 kl. 07:05.
Citera
2018-12-14, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
Nej, men prova att ta lite antihistaminer först. Motverkar allt kliande osv.

Titta lite längre upp i tråden så ser du att jag skriver just det, och frågar mig varför inte fler testat det då det inte blivit nämnt en enda gång i tråden till jag skrev det.

Utslagen som kommer vid intaget kliar inte, utan blir en röd fläck som blir likt sandpapper.
Citera
2018-12-15, 11:47
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fractalbob
Vad menar du? Opioider finns i tre strikta kategorier: opiater (opiumalkaloider), semisyntetiska och helsyntetiska opioider.

Kratom (mitragynin) passar inte in i något av dessa då det är en naturligt förekommande alkaloid och inte en opiat.
Opioider behöver inte vara synestetiska. Morfin klassas som en opiat, eftersom det finns naturligt i opium.
Morfin klassas också som en opioid eftersom det reagerar med opioid receptorerna. Kratom klassas endast som en opioid.

Kolla detta klipp med Hamilton Moris . En kemist som verkligen inte är anti-kratom men förklarar bra.

Jag är heller inte anti-kratom men man ska ha koll på vad det är man stoppar i sig. Det är inte ovanligt att det kommer upp inlägg här på flashback där någon har druckit kratom varje dag en längre tid och sedan blir förvånad när han plötsligt mår dåligt. Det är alltid viktig ha tillgång till korrekt information om man ska hålla på olika substanser så man kan göra det på ett ansvarsfullt sätt.
Senast redigerad av Ranndall 2018-12-15 kl. 11:58.
Citera
2018-12-16, 15:24
Medlem
Har tagit en rågad tesked varje kväll i tio dagar samt bara hävt i mig kratom tre av dessa tio dagar, nu har det snart gått 24 timmar sedan min senaste dos och det ända jag känner är en lätt molande känsla i armar och ben, känner igen känslan allt för väl, tänt av och på opiater flera gånger men detta är en walk in the park i jämförelse så vist är det fysiskt beroendeframkallande men knappast så illa som det kan vara.
Citera
2018-12-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Har tagit en rågad tesked varje kväll i tio dagar samt bara hävt i mig kratom tre av dessa tio dagar, nu har det snart gått 24 timmar sedan min senaste dos och det ända jag känner är en lätt molande känsla i armar och ben, känner igen känslan allt för väl, tänt av och på opiater flera gånger men detta är en walk in the park i jämförelse så vist är det fysiskt beroendeframkallande men knappast så illa som det kan vara.
Jag har aldrig använt läkemedel så jag kan inte göra den jämförelsen.
Men 20 gpd eller mer över 1 år har jag provat.
Avtäningen är på riktigt. Vid dem små mängderna du refererar till tar kroppens reningsverk hand om under en halv miss i sömnen.
Citera
2018-12-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Opioider behöver inte vara synestetiska. Morfin klassas som en opiat, eftersom det finns naturligt i opium.
Morfin klassas också som en opioid eftersom det reagerar med opioid receptorerna. Kratom klassas endast som opioid
Nej, att ett ämne reagerar med opioid receptorer klassar ämnet varken som en opioid eller en opiat. Se definition av orden.

Det betyder inte att man kommer undan en hemsk avtändning när man går på kratom dagligen en längre tid. Det är faktiskt riktigt jobbigt att gå av för många och jag rekommenderar inte någon att använda det dagligen.
Citera
2018-12-16, 20:59
Medlem
Jag kan bara hålla med att vid längre/kraftigare bruk av detta är avtändningen ett faktum.
Det är inte lika illa som att sluta med oxy, men räkna med att må skit ett tag efteråt!
Citera
2018-12-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gface
Jag kan bara hålla med att vid längre/kraftigare bruk av detta är avtändningen ett faktum.
Det är inte lika illa som att sluta med oxy, men räkna med att må skit ett tag efteråt!

Liknar det en Tramadol-avtändning?
Citera
2018-12-17, 06:41
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gface

Fungerar det bra att trappa ner?
Har gått på det cirka 4:a månader.

Började tyvärr under min tid som arbetslös men har nu fått jobb och vill sluta,
jag har tänt av förr på diverse preparat så är ingen främling inför avtändningar.

Tar cirka 3-4ggr per dag och det blir en tesked per gång.

MVH.
Citera
2018-12-17, 10:53
Medlem
Jag har ingen erfarenhet av nedtrappning men enligt redditposter ska det funka bra.

Räkna med lite brainzaps och allmänt kasst mående i några dagar.
Citera
2018-12-17, 15:22
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fractalbob
Nej, att ett ämne reagerar med opioid receptorer klassar ämnet varken som en opioid eller en opiat. Se definition av orden.

Det betyder inte att man kommer undan en hemsk avtändning när man går på kratom dagligen en längre tid. Det är faktiskt riktigt jobbigt att gå av för många och jag rekommenderar inte någon att använda det dagligen.
Jo det gör det faktiskt kolla denna video: https://www.youtube.com/watch?v=w9BUwYKqZZA

Som sagt opioider behöver inte vara något dåligt. Det finns olika opioider som är olika beroendeframkallande men kratom är en opioid. Det är också just därför det inte rekommenderas att bruka dagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in