2010-12-29, 15:32
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wickerman
Med andra ord så bode det i så fall vara O-desmetyltramadol som i så fall skulle klassas, och därmed Krypton, inte Kratom. Sånt här (dödsfallen) ger en stor anledning att hålla sig borta från lagliga alternativdroger med mystiska namn som kan innehålla vad fan som helst... Desvärre kan ju de olagliga göra det också. En anledning till att reglera i stället för att förbjuda.

En klassning av Krypton är egentligen skitsamma för folk som är beroende av det, bara att köpa vanligt tramadol i fortsättningen. Bara det att det krävs större doser tramadol än O-desmetyltramadol.
Citera
2010-12-29, 15:37
Medlem
Har någon koll om några 90-talister ännu dött av någon rc(aka internetdrog, dödsdrog osv) ?
Citera
2010-12-29, 15:45
Medlem
Psoitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotnisseochhansvanner
Har någon koll om några 90-talister ännu dött av någon rc(aka internetdrog, dödsdrog osv) ?
Nio unga dog förra året, enligt dagens luncheko. Om det innebär 90-talister eller ngt annat låter jag vara osagt.
Citera
2010-12-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Jag har för mig den där kent hade 4 gånger högre halt av receptbelagda sömnmedel i kroppen än vad man kunde uppmäta mitragynin, men ändå påstår tidningen att det var krypton han dog av .. Fan det är ju ungefär som att säga att en person som dör av alkoholförgiftning i själva verket dog av vattenförgiftning, eftersom vatten är huvudingrediensen i sprit.

jag har för mig den smarte Kent hade en lång lista på olika substanser i kroppen då han dog, ändå lyckas AB skriva:

"Rättsläkare konstaterade i april att han dött av den lagliga drogen krypton. Han hade inga andra droger, eller alkohol, i kroppen."

blir ju riktigt sur över hur svensk media hjärntvättar folk med sina egna påhittade idéer osv, dom flesta Svenssons tror ju att allt som skrivs på nyheterna är helt sant också..

Själv har jag brukat dödsdrogen krypton dagligen i ett bra tag men lever fortfarande..
Citera
2010-12-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoitis
Nio unga dog förra året, enligt dagens luncheko. Om det innebär 90-talister eller ngt annat låter jag vara osagt.

Av krypton ja, och dom var 70-80talister. Jag tänkte overall, andra droger. Fast det är lite offtopic kanske.
Citera
2010-12-29, 16:37
Bannlyst
spice avtändning och tycker inte att livet är värt att leva ? haha...

OnTopic: Krypton är väl knappast nån DÖDSDROG, Dom som inte kan hantera droger får väl skylla sig själv om dom nu ändå ska göra det.
Citera
2010-12-29, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nowei
jag har för mig den smarte Kent hade en lång lista på olika substanser i kroppen då han dog, ändå lyckas AB skriva:

"Rättsläkare konstaterade i april att han dött av den lagliga drogen krypton. Han hade inga andra droger, eller alkohol, i kroppen."

Ja det är spännande hur man kan få "4 receptbelagda sömnmedel" till att bli "ingenting".

Citat:
Ursprungligen postat av nowei
blir ju riktigt sur över hur svensk media hjärntvättar folk med sina egna påhittade idéer osv, dom flesta Svenssons tror ju att allt som skrivs på nyheterna är helt sant också..

Sverige skulle behöva fler attentat mot journalister. Det är dags för de vidriga fittorna att lära sig att om man ljuger för folket och snackar skit om individer så går man inte säker..

Tills vidare nöjer jag mig med att lägga en förbannelse över samtliga journalister som tagit i detta ärende, och säger följande till dem:

--------------------------------------------------------------------------------------------
Härmed BEORDRAR jag Kosmos att se till att era barn kommer att dö av akut alkoholförgiftning på nyårsafton.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Senast redigerad av Ippskiff 2010-12-29 kl. 17:19.
Citera
2010-12-29, 17:18
Medlem
HentaiMannens avatar
Adjö, Krypton. Blir kul sen när Krypton försvinner och tusentals människor kommer söka sig till riktiga Tramadol. Go Sverige, go!
Citera
2010-12-29, 17:49
Medlem
Gambinas avatar
Det vanliga kratomet utan tillsatser ska dom ge fan i att klassa.
Citera
2010-12-29, 18:15
Medlem
Ikappenknapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Var nyss på TV4 Nyheterna, bara en tidsfråga nu innan det blir narkotikaklassat.

Håller med dig Slingshot, bara en tidsfråga.
Citera
2010-12-29, 18:32
Medlem
singularitets avatar
Kratom är tydligen en dödsdrog enligt svt nyheterna. Läskigt
Citera
2010-12-29, 18:42
Medlem
deadsets avatar
Det är dags för någon moderator att separera trådarna igen nu, tycker jag. (Att ens slå ihop dom i första taget var rent ut sagt dumt.) Folk ska inte gå omkring och tro att kratom och krypton är samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in