Citat:
Ursprungligen postat av stilrent
Skulle bara mest av allt vilja ta ledigt 1 vecka ifrån jobbet och återhämta mig helt och hållet.
Kan knappt kolla folket i jobbet i ögorna längre, för det känns som det står en skylt ovanför mig"Knarkare".
Är det nån som vet ifall dom bokstavligen kan se vad som finns i pakterna man hämtar? Jag vill bara hemifrån, får en klump av att vara hemma, ständig oro då mamma kommer hem. Vet ej varför.
Det här är ingen lek längre, som det var i början.
Går det på nåt sätt att minska oron som man bär på? Jag va ett tag i en väldigt bra period, där jag helt enkelt inte orkade tänka så mycke, kände mig likgiltig, det va riktigt jävla skönt, då va ångesten också ett minne blott.
Alltså vissa jävla dagar så känner jag att jag skulle kunna bryta fasaden och berätta för mamma, men samtidigt vill jag att HON kommer till mig ifall hon anar nånting. Det enda konkreta som skulle göra att hon anar nånting är denna tjej på kiosken(hon ha bara varit där två gånger då jag hämtat paket) och att hon kanske ha sett mina pupiller.
Om ni tänker skriva nåt dumt eller ja, nåt som framkallar mer oro/ångest så vill jag att ni struntar i att svara. Behöver bara lugnande svar nu inget annat.
Jag känner igen mig så mycket i dina beskrivningar. Ja, folk förstår nog faktiskt att du håller på med något. Tyvärr. Man tror inte att det syns, men det syns. Det syns på ögonen, det märks i beteendet. Själv blev jag kallad till möte med chefen för att jag var påverkad av kryppe på jobbet.
Du behöver nog mer än en vecka att återhämta dig från ditt beroende. Om du ska köra en cold turkey, så skulle jag nog råda dig att ta åtminstone 2 veckor ledigt från jobbet. Dom första två, tre dagarna är obeskrivligt jobbiga. Sedan tar det ytterligare en till två veckor att återhämta sig mentalt samt återfå orken.
Jag höll på med helt sinnessjuka saker när jag var torsk. Jag drog hem från jobbet (detta är totalförbjudet på mitt jobb) så fort det blev en liten lucka bara för att hämta avi'er från posten så jag kunde hämta ut mer kryppe. Jag blåljög för vänner och familj. Jag gjorde vad jag än kunde för att få tag på nästa dos, även om detta innebar att jag skulle skämma ut mig eller vad som helst. Det där beroendet hade sådant grepp om mig att jag inte riktigt kan förstå det idag faktiskt.
Det kommer bli jobbigt, men om du vill slippa alla vidriga avtändningar, om du vill slippa ljuga, om du vill slippa känna dig nervös och paranoid - då
måste du sluta.
Helt, alltså.
Jag har fullbordat tre stycken cold turkey (ja, jag fick återfall men denna gång har jag faktiskt inte fått det, jag blev nog för uppskrämd och omskakad av min sista AT) så jag vet vad jag pratar om. Om du vill ställa frågor via PM, eller bara ha någon att snacka med, så ställer jag upp. Jag vet hur för jävligt det är, och av den anledningen så ställer jag upp som stöd för dig. Om du vill alltså.
Det kommer inte bli lätt, men om du
verkligen vill sluta, så kan du.