• 1
  • 2
2017-10-12, 19:49
Medlem
För några dagar sedan trampade jag på något vasst, misstänker att det var en glasbit som låg på golvet som åkte in i hälen. Försökte få ut föremålet men det gick inte, det hade redan gått in verkar det som. Trampar jag snett så gör det väldigt ont. Det har gått en vecka nu, vad ska jag göra?
Citera
2017-10-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
För några dagar sedan trampade jag på något vasst, misstänker att det var en glasbit som låg på golvet som åkte in i hälen. Försökte få ut föremålet men det gick inte, det hade redan gått in verkar det som. Trampar jag snett så gör det väldigt ont. Det har gått en vecka nu, vad ska jag göra?
Gå till närmaste vårdcentral kanske?
Citera
2017-10-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diktalben
Gå till närmaste vårdcentral kanske?

Föremålet verkade vara väldigt litet, hur länge ska man vänta tills det försvinner? Är osäker om vårdcentralen kan göra så mycket.
Citera
2017-10-12, 19:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Försvinner? Hur ska det kunna försvinna? Det är inte som kroppen kan upplösa glas. Gå och få det fixat innan det sjunkit än in mer. En vårdcentral kan fixa det om det inte ligger långt från huden. Annars blir det remiss till de som kan fixa det.
Citera
2017-10-12, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Försvinner? Hur ska det kunna försvinna? Det är inte som kroppen kan upplösa glas. Gå och få det fixat innan det sjunkit än in mer. En vårdcentral kan fixa det om det inte ligger långt från huden. Annars blir det remiss till de som kan fixa det.

Okej.
Citera
2017-10-12, 21:48
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:

Kådsalva, smeta på där glasbiten gick in.
Har du nu inte sådan salva hemma, så he dig ut i skogen och plocka från granar. (google efter recept)
Och ni som inte tror på äldre häxbrygder som kådsalva, ni har fel. Kådsalva är bra som fan just mot stickor (även glasbitar), brännsår och annat.

Annars en vass kniv och en pincett, resten kan du nog lista ut (obs gör ont som satan).
Jag skulle prova salvan först.
Eller så far du till vårdcentralen och stör dem för en liten glasbit i hälen.
Ha så råoligt!
Citera
2017-10-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Kådsalva, smeta på där glasbiten gick in.
Har du nu inte sådan salva hemma, så he dig ut i skogen och plocka från granar. (google efter recept)
Och ni som inte tror på äldre häxbrygder som kådsalva, ni har fel. Kådsalva är bra som fan just mot stickor (även glasbitar), brännsår och annat.

Annars en vass kniv och en pincett, resten kan du nog lista ut (obs gör ont som satan).
Jag skulle prova salvan först.
Eller så far du till vårdcentralen och stör dem för en liten glasbit i hälen.
Ha så råoligt!

Tack Jag tror jag struntar i det, väntar ut det tills biten försvinner eller kommer ut på naturlig väg
Senast redigerad av AusSchlauch 2017-10-12 kl. 22:45.
Citera
2017-10-12, 23:03
Bannlyst
Det är inte omöjligt att du har fått en bit glas inne i foten, och därmed en inflammation.

Försvårar det ditt levnadssätt skulle jag låta skära ut det, men annars kommer det nog att ge med sig. Det blir inte värre, men du måste få ut den där glasbiten.

Personligen tycker jag du bör avvakta lite!

Citat:
Senast redigerad av Trivago 2017-10-12 kl. 23:07.
Citera
2017-10-12, 23:31
Medlem
Försök lokalisera exakt var den sitter. Använd lämplig kniv, nål eller dylikt. Är du noggrann så gör det inte så ont. Ta hjälpa en vän om det behövs.

Har faktiskt själv haft ett glasflisa i foten när jag gick barfota på asfalt (hur klarar sig hundar?).

Noggrannhet är nyckeln.
Citera
2017-10-14, 00:13
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Vc kan nog skära ut den på plats. Väntar du kommer den ut av sig själv men det kan ta många år, så inget att rekommendera om du har ont av den.
Citera
2017-10-14, 23:14
Medlem
Drog ut skiten med pincett, gjorde väldigt ont i början och började blöda men det gick till slut.
Citera
2017-10-15, 00:44
Medlem
Jeremiadlantents avatar
Se till att tvätta rent så du inte får en infektion nu när du varit inne på djupet i foten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in