2017-10-12, 19:19
Medlem
Finns ju massa sparkonton man kan öppna med bara e-legitimation på tex Collector, Hoist och andra nischbanker.
Ska föra över ett större belopp på mitt konto som öppnades för många år sen och kom och tänka på att jag har inget skrivet avtal från min nischbank då det öppnades med e-leg.
Det borde ju innebära att dom kan avsluta mitt konto och påstå jag aldrig haft något eller pengar hos dom om jag saknar ett skrivet avtal att jag överhuvudtaget är kund och har detta kontonummer, eller tänker jag fel? Hur är säkerheten på dessa e-leg konton hos nischbanker egentligen? Man vill ju inte bli blåst.
Citera
2017-10-12, 19:48
Medlem
Fick du ingen bekräftelse per mail när du öppnade kontot? Årsbesked månne? Det är ju banken skyldig att göra. Och om du fått ränta då finns det kontrolluppgifter.
Citera
2017-10-12, 20:15
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Fick du ingen bekräftelse per mail när du öppnade kontot? Årsbesked månne? Det är ju banken skyldig att göra. Och om du fått ränta då finns det kontrolluppgifter.

Dessutom lever bankerna, även nischbankerna, på sitt goda rykte. Om de blåser en enda kund på det vis TS beskriver så kommer det hela vara uppblåst i tidningarna och banken tappa kunder på löpande band.

Hur många miljarder i kundaffärer har nordea tappat hittils bara för att de anses vara illojala mot Sverige exempelvis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in