Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-03, 18:05
  #121
Medlem
Mike.Andersens avatar
Övriga partier har legat ganska lågt hela året i mätningarna, förutom den senaste månaden där samtliga mätningar utom en ligger mellan 2.2-3.0 procentenheter. Det skulle vara intressant att veta vilket parti som har ökat så mycket.
Citera
2017-11-03, 20:32
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Jag kan å andra sidan ge en gissning, och du får gärna spara mitt inlägg, då jag kan ta en "förlust".

M: 18 %
SD: 23 %
NMR: 8000 röster

Senaste undersökningen: http://www.friatider.se/moderaterna-...t-i-ny-m-tning

Citat:
20,6 procent säger att de skulle rösta på Moderaterna om det vore val i dag, vilket är en ökning med hela 4,4 procentenheter sedan förra mätningen.

Samtidigt backar Sverigedemokraterna och får 16,2 procent av rösterna, en minskning med 1,3 procentenheter.

Än så länge lutar det exakt åt vad jag har sagt.... men vem vet, kanske SD kommer på någon mirakelmedicin snart.

NMR är inte med. Kanske... 0.0008%? Rätt dåligt med tanke på att man stödet potientellt skulle kunna vara på 8%.
Citera
2017-11-03, 21:23
  #123
Medlem
Skulle inte bli förvånad om många M-fårskallar återvänder till M från SD efter deras "förändring", så 20 % är inte allt för förvånande tragiskt nog. Tror fortfarande på ca 23 % för SD, möjligen strax över 20 % som värst om de sköter saker dåligt. Du är för övrigt lika hederlig som vanligt ser jag, och hänvisar endast till undersökningar som bekräftar dina egna förhoppningar.

Måste bara fråga, du som många andra anti-nationella i den här forumdelen, varför är du så besatt av nationalistiska organisationer? Har du inget liv? Känns så patetiskt att alltid vara emot något, och aldrig för. Ni vänsteridioter hänger här mer än nationalister själva.
__________________
Senast redigerad av IKN 2017-11-03 kl. 21:37.
Citera
2017-11-03, 23:12
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Skulle inte bli förvånad om många M-fårskallar återvänder till M från SD efter deras "förändring", så 20 % är inte allt för förvånande tragiskt nog. Tror fortfarande på ca 23 % för SD, möjligen strax över 20 % som värst om de sköter saker dåligt. Du är för övrigt lika hederlig som vanligt ser jag, och hänvisar endast till undersökningar som bekräftar dina egna förhoppningar.

Det var den undersökning jag såg när jag kikade på friatider.se. Mig veterligen har de inga andra nya undersökningar. Jag vet inte om det finns andra undersökningar. Det kanske gör det. I så fall, posta dem gärna. I synnerhet sådana där NMR redovisas så att vi ser om NMR kommer i närheten av de 8% babbebo1 nämnde.

Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Måste bara fråga, du som många andra anti-nationella i den här forumdelen, varför är du så besatt av nationalistiska organisationer? Har du inget liv? Känns så patetiskt att alltid vara emot något, och aldrig för. Ni vänsteridioter hänger här mer än nationalister själva.

Jag upphör aldrig att förvånas över detta. Min signatur ser du väl? Den bör vara tydlig nog. Anti-nationell och "vänsteridiot"? Jag kan liksom inte förstå hur man landar i den slutsatsen.
Citera
2017-11-04, 00:09
  #125
Medlem
Ja den senaste undersökningen utförd av Demoskop som brukar grovt underskatta SD gav de 18,1 %, så det går lugnt att plussa på några procentenheter för att komma närmare verkligheten.

Och jag har aldrig nämnt något om att NMR ska få 8 % så förstår inte varför du envisas med detta? 2,9 % uppgav att de kan tänka sig att rösta "nazistiskt" och ytterligare 5 % uppgav att de inte visste. Så förstår inte varför du tolkar det som att 8 % kommer att rösta på dem 2018. Och juste, du gillar ju bara att provocera i vanlig ordning, som många andra troll.

Och vad fan har din signatur med något att göra? Du gissade att Donald Trump skulle bli vald? Grattis det trodde och hoppades jag och många andra också (han blev trots allt vald), vill du ha någon jävla medalj? Får jag två medaljer för att jag var jävligt träffsäker på SDs valresultat 2014 och att Trump valdes 2016? Och hur motbevisar det att du skulle vara anti-nationell? Vilken normalbegåvad person som helst föredrar Trump före Hillary (även om Trump är en idiot).

Hur kommer jag fram till slutsatsen att du är anti-nationell och vänster? Kan det må hända ha något att göra med att du är helt tokbesatt av svensk nationalism och endast producerar skitinlägg och negativitet?
__________________
Senast redigerad av IKN 2017-11-04 kl. 00:12.
Citera
2017-11-04, 00:49
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Ja den senaste undersökningen utförd av Demoskop som brukar grovt underskatta SD gav de 18,1 %, så det går lugnt att plussa på några procentenheter för att komma närmare verkligheten.

Jo, jag vet att SD underskattas och att miljöpartiet överskattas i opinionsundersökningar.

Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Och jag har aldrig nämnt något om att NMR ska få 8 % så förstår inte varför du envisas med detta?

Läs trådens namn och första inlägget i denna tråd så borde det klarna.

Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Och vad fan har din signatur med något att göra? Du gissade att Donald Trump skulle bli vald? Grattis det trodde och hoppades jag och många andra också (han blev trots allt vald), vill du ha någon jävla medalj? Får jag två medaljer för att jag var jävligt träffsäker på SDs valresultat 2014 och att Trump valdes 2016? Och hur motbevisar det att du skulle vara anti-nationell? Vilken normalbegåvad person som helst föredrar Trump före Hillary (även om Trump är en idiot).

Läs signaturen lite mer noggrant. Du lever verkligen i en bubbla. 90% av svenskar föredrog Hillary starkt. Trump är en idiot nu? Och du kallar mig "vänstermupp". Ok...

Förresten, det stog inget om NMR i den undersökning du hittade?
Citera
2017-11-04, 01:10
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Läs signaturen lite mer noggrant. Du lever verkligen i en bubbla. 90% av svenskar föredrog Hillary starkt. Trump är en idiot nu? Och du kallar mig "vänstermupp". Ok...

Varför ska vi begränsa oss till svenskar? Och vad har svenskars preferenser med detta att göra? Rätt tragikomiskt att du flera gånger har stoltserat med att du hade rätt om Trump. Du har inte haft rätt så många gånger tidigare eller? Kan ha fel men det är den bild jag får när du skriver på det sätt du gör. Att du även erkänner att SD får lägre i opinionsundersökningar generellt sett (iaf svenska telefonundersökningar), men ändå länkar till en opinionsundersökning där de fick lågt säger också en del om din ohederlighet.

Bara för att Hillary var värre än Trump innebär inte att Trump är bra. Särskilt inte när han inte kan något om utrikespolitik (åtminstone inte MÖ-regionen) och låter sig påverkas av samma parasiter som han själv varnade för innan valet. Han har ingen trovärdighet kvar, särskilt inte efter hans svek i utrikespolitiken.

Citat:
Förresten, det stog inget om NMR i den undersökning du hittade?

Inte så ofta de särredovisar mindre partier din idiot. Särskilt inte när det rör sig om 5000-10 000 röster (min egen gissning), vilket inte är mer än 0,2 % som bäst. Dessa 2,9 % uppgav dessutom att de "kan tänka sig", vilket för en läskunnig knappast är detsamma som att de faktiskt ska göra det.
__________________
Senast redigerad av IKN 2017-11-04 kl. 01:19.
Citera
2017-11-04, 01:30
  #128
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Många muslimer som röstar på dem


Jag förstår iofs hur dom tänker. Deras värsta fiende är väl zionisterna.

Efter att jag läst några verser från muslimens heligaste bok, som

. " Oh muslim there is a jew hiding behind that stone, go and kill him"

Så får iallafall jag känslan av att deras hat och misstro mot judiska folket är starkt, precis som för nazisterna.
__________________
Senast redigerad av Feministerna 2017-11-04 kl. 01:55.
Citera
2017-11-04, 01:32
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Varför ska vi begränsa oss till svenskar? Och vad har svenskars preferenser med detta att göra? Rätt tragikomiskt att du flera gånger har stoltserat med att du hade rätt om Trump. Du har inte haft rätt så många gånger tidigare eller? Kan ha fel men det är den bild jag får när du skriver på det sätt du gör. Att du även erkänner att SD får lägre i opinionsundersökningar generellt sett (iaf svenska telefonundersökningar), men ändå länkar till en opinionsundersökning där de fick lågt säger också en del om din ohederlighet.
Jag har rätt om allt. Alltid. När jag erkänner? Det borde väl vara allmänt känt vid det här laget. Jag länkade till en opinionsundersökning jag hittade. Om du vill leta suspekta motiv så gör det för all del hos friatider.se som skrev om den.

Ja, vad har det med svenskar att göra? Ca. 90% av svenskar stödde Hillary. Din slutsats är att därav att jag, som stödde Trump, är "vänstermupp". Det är riktig Näste 3-logik på gång där...
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Bara för att Hillary var värre än Trump innebär inte att Trump är bra. Särskilt inte när han inte kan något om utrikespolitik (åtminstone inte MÖ-regionen) och låter sig påverkas av samma parasiter som han själv varnade för innan valet. Han har ingen trovärdighet kvar, särskilt inte efter hans svek i utrikespolitiken.
Jag har ingen aning om vad du babblar om här... annat än jag anar att du bryr dig mer om Assads öden än om Sveriges. Jag har inte sett ett enda svek i utrikespolitiken och jag ser fram emot hans kommande tal i Budapest.
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Inte så ofta de särredovisar mindre partier din idiot. Särskilt inte när det rör sig om 5000-10 000 röster (min egen gissning), vilket inte är mer än 0,2 % som bäst. Dessa 2,9 % uppgav dessutom att de "kan tänka sig", vilket för en läskunnig knappast är detsamma som att de faktiskt ska göra det.
Har du något du vill säga till babbebo1 så gör det rakt ut! Gå inte via mig.
__________________
Senast redigerad av experten10 2017-11-04 kl. 01:34.
Citera
2017-11-04, 01:52
  #130
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Varför ska vi begränsa oss till svenskar? Och vad har svenskars preferenser med detta att göra? Rätt tragikomiskt att du flera gånger har stoltserat med att du hade rätt om Trump. Du har inte haft rätt så många gånger tidigare eller? Kan ha fel men det är den bild jag får när du skriver på det sätt du gör. Att du även erkänner att SD får lägre i opinionsundersökningar generellt sett (iaf svenska telefonundersökningar), men ändå länkar till en opinionsundersökning där de fick lågt säger också en del om din ohederlighet.

Bara för att Hillary var värre än Trump innebär inte att Trump är bra. Särskilt inte när han inte kan något om utrikespolitik (åtminstone inte MÖ-regionen) och låter sig påverkas av samma parasiter som han själv varnade för innan valet. Han har ingen trovärdighet kvar, särskilt inte efter hans svek i utrikespolitiken.



Inte så ofta de särredovisar mindre partier din idiot. Särskilt inte när det rör sig om 5000-10 000 röster (min egen gissning), vilket inte är mer än 0,2 % som bäst. Dessa 2,9 % uppgav dessutom att de "kan tänka sig", vilket för en läskunnig knappast är detsamma som att de faktiskt ska göra det.

Jag är mer osäker på ifall du har rätt om NMR . I staden där jag bor var vänstern väldig morska för bara tio år sedan. Och senast igår så satte dom upp planscher mot nazismen igen. Men i år 2017 är intresset svalt för vänsterns multikultur vurmande. Alla vanliga Svenskar vill helt enkelt inte att deras land Sverige ska bli mer islamiskt. De ser hur allting blir farligare, hur en väldigt osäker framtid tornar sig upp.

Trots att media svärtat hårt en liten grupp som NMR så känner folket att islam är så mycket mycket mer hotfullt . Det finns liksom inget positivt mera med dom miljoner muslimska männen. Ingen vill ändå se dom här i samhället.
__________________
Senast redigerad av Feministerna 2017-11-04 kl. 02:01.
Citera
2017-11-04, 02:14
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jag är mer osäker på ifall du har rätt om NMR . I staden där jag bor var vänstern väldig morska för bara tio år sedan. Och senast igår så satte dom upp planscher mot nazismen igen. Men i år 2017 är intresset svalt för vänsterns multikultur vurmande. Alla vanliga Svenskar vill helt enkelt inte att deras land Sverige ska bli mer islamiskt. De ser hur allting blir farligare, hur en väldigt osäker framtid tornar sig upp.

Trots att media svärtat hårt en liten grupp som NMR så känner folket att islam är så mycket mycket mer hotfullt . Det finns liksom inget positivt mera med dom miljoner muslimska männen. Ingen vill ändå se dom här i samhället.

NMR är mycket positivt inställda till islam.
Citera
2017-11-04, 07:09
  #132
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
NMR är mycket positivt inställda till islam.

Du är en väldigt tragisk skribent experten10. Man har läst en hel del inlägg med dig på forumet men det är aldrig nått intressant som skrivs. Du är okunnig inom det mesta känns det som.

Hur drar du slutsatsen att NMR är mycket positivt inställda till islam?

Vad NMR har sagt är att dom i ett fritt norden kommer värna om Religionsfriheten. Med andra ord, de
kommer inte bestämma vilken andlighet du kan tänkas känna tro till.

https://www.nordfront.se/motstandsro...-och-islam.smr

Citat:
Hur ställer ni er i frågan om Islam och den islamisering som pågår i Sverige och Europa? I och med att de muslimska grupperna blir allt större så ökar deras krav på att få leva efter de seder och lagar som brukas inom Islam. Det har i flera år nu funnits krav ifrån Sveriges Muslimska Förbund att det ska införas Sharialagar i Sverige så att de kan få döma efter sitt eget behag. Detta går rakt mot vårt eget sätt att leva på och kraven ökar ju fler muslimer som bosätter
sig i Sverige. Hur ser ni på det hela?

Hej!
Klart att vi INTE ska ha några Sharialagar I Sverige. Motståndsrörelsen är helt emot den islamisering som pågår.
Vi tycker däremot att man ska rikta sitt motstånd mot dem som har öppnat grindarna till vårt land. Det är självklart att främlingarna ser sin chans att få det ekonomiskt bättre genom att flytta hit.
Främlingarna är symptomet på det riktiga problemet. De sionistiska krafter som hela tiden vurmar för mångkultur (läs främlingsinvasion) i syfte att söndra vårt folk för att lättare kunna härska är dem vi i första hand måste bekämpa, annars börjar vi i fel ände.

I ett homogent norden så kommer det nog inte finnas särskilt många troende muslimer, förutom diverse "hedersmedborgare" som det så fint kallas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback