• 1
  • 2
2017-10-11, 21:17
Medlem
Tja! Aa titeln förklarar väl det mesta men för att göra en lång historia kort så är jag 19 år, student och hemlös. Bor hos tjejen för de mesta men undra hur jag ska göra för att hitta en bostad? Kan man få hjälp med typ bostadskön i särskilda fall?
Citera
2017-10-11, 21:26
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Det låter jobbigt. Om det tar slut mellan dig å din tjej så kommer det bli väldigt jobbigt.

Förklara Som det är för dem som fixar bostäder. Soc kanske kan fixa en lägenhet. Eller så fixar du en studentlägenhet bara.
Jag är själv 19år och hänger på en skör tråd. Jag var nära på att bli hemlös.
Men jag fick en 2a chans av Östersunds kommun.
Citera
2017-10-11, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Det låter jobbigt. Om det tar slut mellan dig å din tjej så kommer det bli väldigt jobbigt.

Förklara Som det är för dem som fixar bostäder. Soc kanske kan fixa en lägenhet. Eller så fixar du en studentlägenhet bara.
Jag är själv 19år och hänger på en skör tråd. Jag var nära på att bli hemlös.
Men jag fick en 2a chans av Östersunds kommun.

Shit hoppas de blir bra. Ne fan snacka med soc och dom skicka mig till enheten för ekonomisk bidrag. Dom skicka mig till soc och sen så fortsätter den där spiralen. Bästa jag fått som svar är att hitta en lägenhet så kan dom betala 6 lax ifall jag bor själv eller 4 lax om man är inneboende för hyran.
Citera
2017-10-11, 22:00
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasenvonsnugel
Shit hoppas de blir bra. Ne fan snacka med soc och dom skicka mig till enheten för ekonomisk bidrag. Dom skicka mig till soc och sen så fortsätter den där spiralen. Bästa jag fått som svar är att hitta en lägenhet så kan dom betala 6 lax ifall jag bor själv eller 4 lax om man är inneboende för hyran.

Så vad är problemet? Leta på blocket där du kan vara inneboende. Från ditt inlägg verkar det som att du vill att folk ska fixa allt åt dig. Använd Google för att se hur du finner bostad/boende.
Citera
2017-10-11, 22:00
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasenvonsnugel

Det är ju ett skitbra erbjudande. Förstår inte längre problemet.

Också hemlös sen en månad eller så men såg till att ha mer än en tjej så har mitt på det torra ett tag till. Önskar jag gick till soc när jag inte hade bostad i sverige för typ 10 år sen men det fanns så mycket soffor på den tiden och myndigheter är myndigheter så..
Citera
2017-10-11, 22:41
Medlem
yz44s avatar
Om du bor hos tjejen är du väl inte hemlös, du saknar ett eget hyreskontrakt men det är inte alls samma sak som att vara hemlös. Du inser väl skillnaden mellan gatan och en lägenhet.
Citera
2017-10-11, 22:47
Medlem
Acceptera att du inte har resurserna som är nödvändiga för att leva i en storstad.
Citera
2017-10-11, 23:18
Medlem
Snubban007s avatar
Tips:
Kvalster.se
Citera
2017-10-11, 23:49
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Tips:
Kvalster.se

Jösses vilka priser. De flesta ska ha 13-18 000 för 50m^2 i en kranskommun till Stockholm.
Citera
2017-10-11, 23:59
Medlem
HotFreaks avatar
Soc lägenhet. Ring soc. Fast dom hjälper bara till om det är som så att du ej får bo hos dina föräldrar. Nämn inte att du eventuellt har brud att bo hos, då går det ej hem lika lätt.
Citera
2017-10-12, 00:44
Medlem
Ett rum kan väl vara ett alternativ? Brukar inte kosta mycket mer än 2 tusen kanske. Dock skulle jag i så fall försöka vara ute så mycket som möjligt och bara använda rummet för att sova i, det brukar väl inte vara så uppskattat hos värden att dra hem tjejen/vänner dit. Alt 2., gör en "zigenare" och köp en Kombi eller husvagn om du har råd. Jag är fan jävligt besviken i alla fall att du liksom jag och jävligt många andra inte har det direkt lätt att fixa egen bostad, jävla regering! Fan ta dem!
Citera
2017-10-12, 00:52
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Nu har du fått råd av andra mitt lilla råd för framtiden är att ställa sig i diverse gratis bostadsköer både i staden du bor i och i andra du kan tänka dig att flytta till.

Hör dig för bland vänner och bekanta alltid någon som känner någon som söker inneboende eller hyr ut sin lägenhet.

Flytta ihop med tjejen? Sök gemensamt boende om hon bort litet. Många börjar på botten min brorsa och hans tjej delade en hyreslägenhet på ca 25kvm i några år när båda studerade idag äger de en trea.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-10-12 kl. 00:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in