• 1
  • 2
2017-10-11, 20:55
Medlem
Swe1227s avatar
Vad brukar ni ha för färg på eran jacka, byxor och skor för att det ska matcha och se snyggt ut? Just nu har jag själv blå jacka, svarta jeans och blåa skor. Den här kombon funkar, men skulle jag vilja ta på mig ett par blåa jeans också så ser jag ju inte klok ut. Behöver lite tips om jag tex har på mig blåa jeans. Blir svart jacka och svarta skor bäst då?
Citera
2017-10-11, 21:09
Medlem
Fungerar helt ok, men tråkigt och lite fegt. Typiskt svenskt liksom.
Här är en rätt bra och lätt text om färg , kan kanske vara till hjälp.
https://www.obsid.se/mode-och-groomi...a-klader-ratt/
Citera
2017-10-11, 21:13
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Jag hamnar också lätt i blåträsket.

Har dock börjar våga lite mer färg. Röda trainers och en skjorta med lite rött i piggar upp.
Citera
2017-10-11, 21:16
Medlem
Det du nämner är en säker kombo... vitt fungerar också ..

Blått med blått kan se väldigt bra ut men tydliga nyansskillnader :-).

Gråa färger passar också väldigt bra till blått.

Lycka till
Citera
2017-10-11, 21:19
Medlem
buff0uts avatar
Beror på, det är helt klart inte endast färgen utan också stilen som ska matcha. Väldigt svårt att svara på eftersom det är en visuell fråga. Rekommenderar faktiskt en god stylist, en sådan kan man ha användning för i många fler fall framöver, kanske speciellt för att ta sin stil vidare.
Som tidigare nämnt tycker jag också valet låter lite trist och fantasilöst.
Citera
2017-10-11, 21:28
Medlem
knullklassons avatar
Det varierar, men jag försöker till varje pris undvika att bära blått och svart tillsammans. Det är två färger som verkligen inte går bra ihop. Blått och brunt är så mycket snyggare.
Citera
2017-10-11, 21:32
Medlem
y-3s avatar
Satsa istället på ett par vita sneakers, tycker att det fungerar bra till det allra mesta. Kanske inte så mycket höst över det dock.. Ett par schyssta höga svarta sneakers passar också bra till t.ex. blå jeans eller beiga chinos och är kanske bättre vid denna tid på året.
Citera
2017-10-11, 21:39
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Jag hamnar också lätt i blåträsket.

Har dock börjar våga lite mer färg. Röda trainers och en skjorta med lite rött i piggar upp.
Jag vet inte hur många blåa jackor jag haft under åren och varje gång irriterat mig på att de inte matchat med byxorna jag har använt. Nu står jag fan här med en blå jacka igen fast jag lovade mig själv aldrig mer.

Använder mest svarta eller blåa jeans, och ibland beige chinos. Skulle gärna haft en jacka som kan matcha alla tre byxor, ''risken'' att det blir en svart jacka då är ju stor.
Citera
2017-10-11, 23:52
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Jag vet inte hur många blåa jackor jag haft under åren och varje gång irriterat mig på att de inte matchat med byxorna jag har använt. Nu står jag fan här med en blå jacka igen fast jag lovade mig själv aldrig mer.

Använder mest svarta eller blåa jeans, och ibland beige chinos. Skulle gärna haft en jacka som kan matcha alla tre byxor, ''risken'' att det blir en svart jacka då är ju stor.

Träffade en polare häromdan som hade köpt en orange jacka och jag blev förvånad över hur stilrent och sobert det faktiskt såg ut.

Så vi bör nog våga ta ut svängarna lite mer!
Citera
2017-10-12, 02:38
Medlem
Hmm min keps e grå/svart, jacka svart lr blå och mina jeans är mörkblå dem flesta iaf
Citera
2017-10-12, 06:50
Medlem
Mounotos avatar
Kör mestadels dessa färger, blått, brunt, vitt och grått i olika nyanser, försöker undvika svart men händer att jag använder svarta skor och jeans
Citera
2017-10-12, 18:37
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Även jag hamnar väldigt lätt i blåträsket. Oftast är allt i någon blå nyans. Har mest mörkfärgade tröjor, däremot är skjortorna ljusa även om de flesta går i blått. Hade en rödrutig skjorta som jag verkligen gillande som gick sönder. Kanske borde skaffa en ny.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in