2017-10-13, 17:07
Medlem
Grottgretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magaga
Ann-Marie Skarp, Sollentuna, är en svensk bokförläggare, gift sedan 2010 med författaren Jan Guillou.
Det var som tusan. Jag visste inte om jag skulle kommentera något i den här tråden, då fallet i sig är ganska äckligt, men just detta - att en person kopplad till JÄH är gift med självaste Guillou! Det var nämligen såhär att när jag besökte Bokmässan för ett par helger sedan så hade JÄH sin egna "lilla" monter precis vid caféet. Där på scen stod grundaren Mina Dennert och, trumvirvel, Jan Guillou! Där stod de och samtalade om hur bra och viktig denna grupp är och hur viktigt deras arbete var.

Ska man fokusera på själva fallet då detta är ABoK så kan jag inte säga mer än att det är bra att kräket blev dömt för sitt kladdande.

Sen kan jag tycka att den här 14-åriga flickan samt hennes familj borde bli kandidater för något slags Julkort eller något, bara för att visa att alla inte är rabiata ökenfittor som häcklar dem utan att det finns svenskar som faktiskt stöttar dem, om än med så lite som ett jävla julkort.
Citera
2017-10-13, 17:15
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
https://m.facebook.com/story.php?sto...content_filter

Damage control pågår för fullt!

De är verkligen desperata nu.

Tyvärr kommer det inte att lyckas. Gruppen får nog hädanefter glatt hacka i sig att den kommer att bli starkt förknippad med att visa stöd för dömda sexualbrottslingar som förgriper sig på 14-åriga barn.

Vad är det man brukar säga?

"Upp som en sol, ned som en pannkaka"
Citera
2017-10-13, 17:16
Medlem
GlennyGlimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Hela Jagärhär gänget härjar nu på Katerina Janouchs faceboksida och försvarar sin grupp och förstör diskussionen om den unga utsatta flickan. Det är också medvetet planerat av Jagärhär. Själva sexual brottet förminskas och Arif Mo som dömd förövare försvinner i diskussionen. De är smarta måste jag säga.

Vet vi om Arif Mo har begått fler brott? Jagärhär maffian pratade om att han tidigare haft sin första flickvän och att det då var hon som var drivande.
Han försvarade ju sig med att 14-åringen försökte sälja sex till honom men att han avböjde förslaget. Låter som en rövare som kanske funkar i Afghanistan det där. Att säga att våldtäktsoffret egentligen är en hora och då får skylla sig själv.

Sjukt är bara förnamnet på den här soppan.
Citera
2017-10-13, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Ja herre Gud, det tror jag med. Jag var inne på deras sida nu och det var värre än jag trodde. Verkar vara rena hatgruppen. Nu sitter de och diskuterar om de ska stämma Katerina Janouch för förtal och Dennert utropar "heja heja". Jösses vilken vidrig sekt det verkar vara. Många som omtalas kallas "bruna" i vanlig ordning, och andra glädjer sig över nedstängda facebooksidor. Hur i hela friden kommer de undan med att säga att de vill motverka hat på nätet?
Det enda ljuset i mörkret är att någon enstaka, t.ex Maria Robsahm, åtminstone säger att domen verkar korrekt. Men det måste hon nästan säga i det här läget och vem vet hur det låter på de stängda inläggen.

Maria Robsahm skriver mera:

https://m.facebook.com/story.php?sto...6&id=528371315
Senast redigerad av Kri100 2017-10-13 kl. 17:32.
Citera
2017-10-13, 17:27
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
I artikeln hos Samhällsnytt står det så här om Arif:

Även i rubriken till den här tråden omnämns han som talesperson.

Men exakt i vilken organisation är det som han har rollen som talesperson? När någon benämns som talesperson så är det ju någon som har blivit utsedd eller vald att ha den befattningen inom en rörelse eller organisation, men har Arif det? ”Afghanska ensamkommande flyktingbarn" är inte direkt namnet på någon organisation/förening.

Jag ser att han är flitigt förekommande som debattör och tycks även ha varit med och organiserat några demonstrationer, men har han även ett officiellt uppdrag som talesperson inom någon förening eller liknande? Vilken i så fall.

Svarar mig själv.. Tydligen så är han med i styrelsen för Ensamkommandes röster, vilket är "en förening under Ensamkommandes Riksförbund".
https://www.facebook.com/pg/ensamkom...=page_internal

I styrelsen för Ensamkommandes Röster finns:
Citat:
Styrelse:
Mohammad Reza Rezvani
Maryam Nazari
Ali Zardadi
Arif Moradi
Ahmad Rahimi
Ingrid Broms
Malin Jansson
Terese Hansen
Ensamkommandes Röster samt Ensamkommandes Riksförbund borde omgående avsätta Arif Moradi, samt gå ut med det offentligt. Att det ännu inte skett är skamligt.
Citera
2017-10-13, 17:30
Medlem
Gizurs avatar
Någon som vet om "Jag är här" eller "Vi står inte ut" har något samarbete med Ensamkommandes Riksförbund och/eller deras underliggande förening Ensamkommandes Röster - där Arif Moradi sitter i styrelsen?
Citera
2017-10-13, 17:35
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

I styrelsen för Ensamkommandes Röster finns:

Ensamkommandes Röster samt Ensamkommandes Riksförbund borde omgående avsätta Arif Moradi, samt gå ut med det offentligt. Att det ännu inte skett är skamligt.

Det är verkligen fullständigt häpnadsväckande att detta inte skett!

Som jag skrev tidigare: Den här soppan har verkligen blottlagt en nivå av idioti i Sverige som jag inte trodde existerade trots att jag ändå var djupt cynisk innan.

Ett av namnen i styrelsen verkade bekant: Ingrid Broms.

Var inte hon en av de 23 som stöttade sexualbrottslingen i kommentarerna? Verkar anmärkningsvärt om hon kan sitta kvar i styrelsen efter det?
Citera
2017-10-13, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2000-talet
Ja, det är massa mediafolk bland annat som är med. Grundaren är gift med högt uppsatt person på SVT. Att SVT lyfter fram henne och hennes grupp är ej konstigt.

Ja, jäklar vilket idolportätt:

http://pejl.svt.se/opinionsbildaren-mina-dennert/

Var är de kritiska reportagen? Och hur mycket påverkar sådant här - JÄH är "emot främlingsfientlighet" - SVT:s rapportering om sexualförbrytare.
Citera
2017-10-13, 17:49
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Som jag skrev tidigare: Den här soppan har verkligen blottlagt en nivå av idioti i Sverige som jag inte trodde existerade trots att jag ändå var djupt cynisk innan.

Var inte hon en av de 23 som stöttade sexualbrottslingen i kommentarerna? Verkar anmärkningsvärt om hon kan sitta kvar i styrelsen efter det?
Hon borde självmant avgå i alla fall, vilket hon möjligen gör när hennes vän Arif blir avsatt (vilket man får anta att han blir) och tycker det blir tråkigt att vara med. Kanske enklare att bara lägga ner hela föreningen och starta upp en annan med ny styrelse.

Jodå, Ingrid skrev detta "Arif är oskyldig. Dom som anklagat honom är skyldiga till förtal".
- Ingen liten anklagelse mot den 14-åriga flickan.
Citera
2017-10-13, 17:58
Medlem
Citat:
Hon borde självmant avgå i alla fall, vilket hon möjligen gör när hennes vän Arif blir avsatt (vilket man får anta att han blir) och tycker det blir tråkigt att vara med. Kanske enklare att bara lägga ner hela föreningen och starta upp en annan med ny styrelse.

Jodå, Ingrid skrev detta "Arif är oskyldig. Dom som anklagat honom är skyldiga till förtal".
- Ingen liten anklagelse mot den 14-åriga flickan.

Avgå borde även batikhäxan och politikern Lottie Fallman:

https://samnytt.se/uppgifter-s-polit...xbrottslingen/
Citera
2017-10-13, 18:01
Medlem
JaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Jo. Ingrid Broms skrev: "Arif är oskyldig. Dom som anklagat honom är skyldiga till förtal"
Citera
2017-10-13, 18:01
Medlem
ThuleSocietys avatar
Hela denna historia är så sjuk att man knappt tror att det är sant.

Det sitter alltså tjejer och kvinnor och HOTAR ett barn pga att barnet påstår att en äcklig jävla svartskalle har utsatt henne för ett sexuellt övergrepp.

Denna historia bevisar ännu en gång att marxister/kommunister är totalt sinnessjuka som bör spärras in på mentalsjukhus eller tas till närmsta lyktstolpe.
Senast redigerad av ThuleSociety 2017-10-13 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in