Citat:
Ursprungligen postat av
dakillaman
Hej,
Jag har lst runt lite om data recovery nyligen d jag vill ta tillbaka gamla filer frn en gammal hrddisk.
Det r en SSD samsung som sitter i en Dell lattitude E5440, den har blivit omformaterat och filerna jag vill ta tillbaka har blivit borttagna frn papperskorgen.
Har testat Stellar Phoenis Windows data recovery, men de verkar inte hitta s gamla filer. Hur pass gamla filer kan ett sdant program hitta? Finns ens en chans att jag kan ta tillbaka filer som blivit s lnge sen borttagna?
Vilka rekommendationer hade ni gett mig?
Varfr sger ni alla att det hr r omjligt? Det r ju helt fel. Han sa bara att den hade blivit omformaterad, inte att den hade uppntt ngot mekaniskt fel. Nr en disk blir omformaterad oftast redigeras det frsta par sektorer som beskriva filsystemstrukturen, och de andra sektorerna finns kvar och redigeras inte ndvndigtvis frutom om man sen terskriver de med nya filer.
Prova PhotoRec. Det garanteras ju inte att det kommer lyckas men det r vrt ett frsk enligt mig.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Jag har anvnt den flera gnger p min arbetsplats och ibland har jag kunnat f tillbaka filer t kunder. Funkar bttre n andra program som jag har provat.