2017-10-11, 10:23
Medlem
Knullkungens avatar
En man som för 2,5 år sedan förlorade vårdanden om sina barn skyllde det hela på en handläggare på socialen. Han bröt sig in i dennes garage en söndagskväll och väntade där en natt maskerad med en femliters dunk bensin. När familjen lämnat huset på måndag morgon tog sig mannen in i huset och tog med sig tändvätska och annat brännbart från garaget och anlade en brand. Om inte en granne upptäckt det hela hade huset kunnat brinna upp. Nu räddades det. GM dumpade sedan rånarluva och handskar i skogen, tog tåget till Göteborg där han gick till polisen och erkände allt.

https://www.expressen.se/gt/forlorad...med-eldattack/

"Hovrätten dömer nu mannen till rättspsykiatrisk vård för mordbrand, för ringa narkotikabrott och för runt 50 bedrägerier som han begått på auktionssajten Tradera.

Mannen säger i förhör att han ville få handläggaren på socialtjänsten att "fatta hur det känns att förlora allting".

– Jag vet att det jag gjort inte är rätt, men jag skäms inte för det jag gjort, säger han till polisen."

Vem är GM?
Citera
2017-10-11, 10:30
Medlem
SmygarBerits avatar
Ja, känns som denne handläggare gjorde ett korrekt beslut eftersom han verkar vara totalt inkompetent som människa. Dels att han verkar vilja skylla sina egna tillkortakommanden på omgivningen, och i detta fall en handläggare. Dels att hans ens kom på idén att bränna ner huset. Dels att han inte ens lyckas skrapa fram en plan som medförde att han fullbordade dådet.
Idiot.
Citera
2017-10-11, 11:04
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Mannen säger i förhör att han ville få handläggaren på socialtjänsten att "fatta hur det känns att förlora allting".

– Jag vet att det jag gjort inte är rätt, men jag skäms inte för det jag gjort, säger han till polisen.

Absolut, ta inget ansvar för din egen situation. Det är handläggarens fel att du är narkoman. Försök inte bättra dig för att återfå vårdnaden.

Sedan är det alltid obehagliga personer som förstör andras saker i en konflikt.
Citera
2017-10-11, 14:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
ÄR NI ALLDELES STOLLIGA IDAG?!

Tråden handlar om en mordbrand. Inte om risker för barn som tvångsomhändertas. Uppenbarligen jävligt svårt för somliga att fatta. Fokusera tack!

/Mod
Citera
2017-10-11, 18:51
Medlem
Sam.Boyds avatar
När får vi reda på vem denne besvikne mordbrännare är?
Citera
2017-10-11, 20:38
Medlem
Fojoss avatar
Är förvånad över att liknande inte sker oftare med tanke på hur socialhandläggare beter sig mot män (oavsett vem som egentligen borde ha vårdnaden). Inte ovanligt att de på olagligt sätt håller pappan borta från barnen och försvårar i utredningar.
Citera
2017-10-17, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
När får vi reda på vem denne besvikne mordbrännare är?

Andre*s B*u

*= a och r
Citera
2017-10-17, 16:15
Medlem
Det var omtänksamt att vänta till huset var tomt på folk innan han tände på.

Med ett allt hårdare klimat på socialen, fk, af etc kan man nog fundera på om handläggarna bör anonymiseras mer. Samt att besöksrummen har stängsel/galler mellan handläggare och besökare.

En släkting inom en sådan myndighet berättar om återkommande problem med hotfulla, aggressiva besökare som kräver bidrag de inte har rätt till.
Citera
2017-10-18, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Är förvånad över att liknande inte sker oftare med tanke på hur socialhandläggare beter sig mot män (oavsett vem som egentligen borde ha vårdnaden). Inte ovanligt att de på olagligt sätt håller pappan borta från barnen och försvårar i utredningar.
Det verkar vara så. Inte bara män och barn är utsatta. Viss personal på Soc. i Halmstad bör utredas. En kvinna tog sitt liv därför att de ryckte upp henne från hennes normala liv,hon var anställd på Nattcaféet i H. De tvingade henne bo 2 mil bort, isolerad. Bevis på detta finns.
Citera
2017-10-18, 05:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Det verkar vara så. Inte bara män och barn är utsatta. Viss personal på Soc. i Halmstad bör utredas. En kvinna tog sitt liv därför att de ryckte upp henne från hennes normala liv,hon var anställd på Nattcaféet i H. De tvingade henne bo 2 mil bort, isolerad. Bevis på detta finns.

Jag vill inte påstå att det inte finns dåliga soc sekreterare, det händer mer frekvent också att anmälningar mot dem lämnas in. Något som måhända beror på stress överbelastning etc.
Men hur menar du att de tvingat henne att bo 2 mil från arbetsplatsen?
Dels är det väldigt många som bor avsevärt längre än 2 mil från jobbet.
Slet de ut henne från en bostad som hon hade för att placera henne någon annanstans? Eller handlar det om att hon skulle flytta dit för att hon blev hemlös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in