2017-10-11, 01:46
Medlem
cookie-lovers avatar
Som topic lyder så får jag min lön i €. Vilken bank skall jag ha mitt lönekonto på för att få den bästa kursen? Eller har alla banker samma kurs eller har vissa banker avgifter för detta? Har alltid haft Nordea men kan tänka mig att byta bank eller att skaffa en till, vilka av dessa alternativ är bäst?
Citera
2017-10-11, 02:13
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie-lover
Som topic lyder så får jag min lön i €. Vilken bank skall jag ha mitt lönekonto på för att få den bästa kursen? Eller har alla banker samma kurs eller har vissa banker avgifter för detta? Har alltid haft Nordea men kan tänka mig att byta bank eller att skaffa en till, vilka av dessa alternativ är bäst?

Beror lite på. Men jag skulle nog välja Nordea i ditt fall, det rör sig om en Finlands-svensk bank, och där är det enklare med euro. (Finland har euro).
-Kolla med den utskällda banken Nordea!

Edit: Sätt in din lön på ett eurokonto på Nordea, du slipper växlingsavgifter och får bästa kurs när du vill få ut pengarna i SEK. Så gör jag, men prata med din personlige bankman där. Kan krävas lite förhandlingar.. Beror helt enkelt hur mycket pengar det rör sig om.
Senast redigerad av kraftfoder 2017-10-11 kl. 02:39.
Citera
2017-10-11, 17:22
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Beror lite på. Men jag skulle nog välja Nordea i ditt fall, det rör sig om en Finlands-svensk bank, och där är det enklare med euro. (Finland har euro).
-Kolla med den utskällda banken Nordea!

Edit: Sätt in din lön på ett eurokonto på Nordea, du slipper växlingsavgifter och får bästa kurs när du vill få ut pengarna i SEK. Så gör jag, men prata med din personlige bankman där. Kan krävas lite förhandlingar.. Beror helt enkelt hur mycket pengar det rör sig om.

EUR-konto hos Nordea låter som ett bra råd, däremot kompletterat med fria SEPA-överföringar i EUR till revolut för bättre kurs vid köp på deras mastercard alt växling till andra valutor (ex SEK).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in