2017-11-01, 20:39
Medlem
Mackan52s avatar
Om du verkligen vill bli bostadslös så måste det finnas enklare sätt.

Du kan nog ha surströmming på pizza om du lägger den på en färdiggräddad pizza utomhus, om du tänker baka den med pizzan säger jag direkt att det kommer inte att gå, surströmmingslukten kommer sätta sig i väggarna och din ugn kommer bara lukta surströmming om du inte totalsanerar den så den blir kliniskt ren efteråt. Bor du i lägenhet kommer du garanterat bli vräkt.

Om du är villaägare kan du försöka bygga en ugn och grädda den utomhus men jag är ganska säker på att grannarna kommer ringa polisen och anmäla dig för förargelseväckande beteende, terrorism eller för att de tror du bränner ett mordoffer i trädgården.

Det här säger nog allt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Surstr...erman_eviction

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Ja. Jag la på det efter gräddningen. Surströmming ska inte vara varmt. Plus att ugnen kan paja med.

Läste det här först nu, fy vad du skräms. Trodde först det här var en katastrof under utveckling, vi har bostadsbrist så det räcker utan galna matlagningsexperiment.
Senast redigerad av Mackan52 2017-11-01 kl. 20:43.
Citera
2017-11-01, 20:58
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Om du verkligen vill bli bostadslös så måste det finnas enklare sätt.

Du kan nog ha surströmming på pizza om du lägger den på en färdiggräddad pizza utomhus, om du tänker baka den med pizzan säger jag direkt att det kommer inte att gå, surströmmingslukten kommer sätta sig i väggarna och din ugn kommer bara lukta surströmming om du inte totalsanerar den så den blir kliniskt ren efteråt. Bor du i lägenhet kommer du garanterat bli vräkt.

Om du är villaägare kan du försöka bygga en ugn och grädda den utomhus men jag är ganska säker på att grannarna kommer ringa polisen och anmäla dig för förargelseväckande beteende, terrorism eller för att de tror du bränner ett mordoffer i trädgården.

Det här säger nog allt:
https://en.wikipedia.org/wiki/Surstr...erman_eviction

EDIT:

Läste det här först nu, fy vad du skräms. Trodde först det här var en katastrof under utveckling, vi har bostadsbrist så det räcker utan galna matlagningsexperiment.
Du har så himla fel! Man kan inte bli vräkt av att göra surströmmingspizza. Det är ju asmånga folk som äter surströmming i augusti. Isåfall skulle väl 20-30% av Sveriges befolkning vara hemlösa!
Citera
2017-11-01, 21:01
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Du har så himla fel! Man kan inte bli vräkt av att göra surströmmingspizza. Det är ju asmånga folk som äter surströmming i augusti. Isåfall skulle väl 20-30% av Sveriges befolkning vara hemlösa!

Knappast inomhus om de vet vad som är sunt förnuft
Citera
2017-11-01, 21:02
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Knappast inomhus om de vet vad som är sunt förnuft
Okej
Citera
2017-11-01, 21:06
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Okej

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...addningspadrag

Säger bara.
Citera
2017-11-01, 21:12
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...addningspadrag

Säger bara.
Jävlar. Där ser man ☺
Citera
2017-11-01, 21:14
Medlem
Jag tror absolut INTE att det kan vara en höjdare.
Citera
2017-11-01, 21:15
Medlem
de kan ju vara nått men jag gillar doften av en nybakt pizza, och luktar inte surströming skit?
Citera
2017-11-01, 21:20
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabeforty
Jag tror absolut INTE att det kan vara en höjdare.
Jodå. Den blev jättegod ☺
Citera
2017-11-01, 21:21
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsvejshejhej
de kan ju vara nått men jag gillar doften av en nybakt pizza, och luktar inte surströming skit?
Okej. Fast surströmmingen var inte i ugnen. Jag la på alla ingredienser efter att brödet var inne med tomatsås.
Citera
2017-11-01, 21:29
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Jodå. Den blev jättegod ☺

Nu när du förklarat låter tomat, bröd och suris mumsigt. Undrar hur det smakar om man brer på gräddfil blandat med rödlök och vitlök.

Undrar vad italienare skulle säga om att vi misshandlar deras kök ännu mer?
Citera
2017-11-01, 21:31
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Nu när du förklarat låter tomat, bröd och suris mumsigt. Undrar hur det smakar om man brer på gräddfil blandat med rödlök och vitlök.

Undrar vad italienare skulle säga om att vi misshandlar deras kök ännu mer?
Haha ja. Jag hade surströmming, potatis, lök och gräddfil på pizzan. Det blev jättegott. En av mina favoritpizzor. Det borde alla testa som gillar surströmming ☺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in