2019-06-14, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Det lustiga är att en del är övertygade om att han trollar. En sån här person kan inte trolla för han saknar förmåga att föreställa sig något från någon annan synvinkel än hans egen. Han kan bara se det från sitt håll. Därför förstår han inte att andra ser hans inkonsekventa uttalanden och handlanden, hans uppenbara lögner. Om han vill att det ska vara på ett visst sätt så ser han det så, och gör allt för att andra också ska säga att det är så. För säger inte folk att allt är som han just i det ögonblicket har sagt så uppfattar han det som de ljuger om honom. Det hela är bisarrt. Och det rubbar hans världsbild av sig själv och omvärlden. Han kan inte tåla att inte ALLT är som han vill. Människor har skyldighet enligt honom att göra som HAN vill. De får INTE se saker enligt eget tycke och smak. Det är bara FEL. Och det ska STRAFFAS.

Men nu när det är en spricka i kristallen så kommer hans personlighet att falla samman. Får han inte möjlighet att se till att alla i hans omgivning för som han vill så blir han ju mycket arg. Den ilskan kommer ju att innebära att hans omgivning reagerar på ilskan. Och det kommer att göra honom ännu argare. Och till slut kommer han att skjuta någon i ansiktet. Om hans väljarbas då vänder sig emot honom ska ju då enligt honom själv inte hända.

Fan vet om han trollar eller inte i just detta fall, han har sagt saker i den här stilen sedan dag ett. Men man får väga in att som VD och dessutom spelande sig själv i en populär tv-dokusåpa, så är han *van* vid att precis alla smörar för honom - och att ingen öppet säger emot honom och sedan är kvar i rummet eller avkräver honom ett svar längre än ett twittermeddelande.

Att vara president, ett folkvalt ämbete med hög synlighet, kringgärdat av en mängd lagar och fasta traditioner - i fastighets- och finansbranschen är det den starkares och skrävlarens rätt som gäller, lagarna där har begränsad räckvidd - och därtill i det amerikanska checks-and-balances.systemet, är en helt annan slags position. Det har han aldrig begripit, och jag tror att han är instinktivt emot hela den idén: han ser sig själv som enväldig VD för America, Inc.
Senast redigerad av HepCat-X 2019-06-14 kl. 20:49.
Citera
2019-06-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Fan vet om han trollar eller inte i just detta fall, han har sagt saker i den här stilen sedan dag ett. Men man får väga in att som VD och dessutom spelande sig själv i en populär tv-dokusåpa, så är han *van* vid att precis alla smörar för honom - och att ingen öppet säger emot honom och sedan är kvar i rummet eller avkräver honom ett svar längre än ett twittermeddelande.

Att vara president, ett folkvalt ämbete med hög synlighet, kringgärdat av en mängd lagar och fasta traditioner - i fastighets- och finansbranschen är det den starkares och skrävlarens rätt som gäller, lagarna där har begränsad räckvidd - och därtill i det amerikanska checks-and-balances.systemet, är en helt annan slags position. Det har han aldrig begripit, och jag tror att jan är instinktivt emot hela den idén: han ser sig själv som enväldig VD för America, Inc.

Trumps största problem tror jag är att han har en flack personlighet. Dvs han har ingen kärna, inget jag. Därför flyter han omkring och kan tycka precis vad som helst när som helst. Han är amoralisk och det är väl samma sak. Att inte ha en uppfattning om sig själv på riktigt gör honom vek, som person och som ledare. Men där täcker narcissismen upp med en störd självuppfattning som hela tiden, dygnet runt handlar att han är bäst på allting. Ingen vet så mycket som jag om teknik, om ISIS, om FBI, om ekonomi ja allting vet han, kan han och förstår han. Men i det är det bara sjuka narcissistiska som skapar hans inbillning av att han kan något som helst, och utbrott om någon på minsta sätt inte hoppar upp och ner och klappar händerna åt honom och öser ord: "Jag vill tacka president Trump för att jag fått den stora förmånen att jobba för honom, är tacksam... " och så vidare som han tvingar folk att säga. Eller när han tvingade fyra personer att vittna att han hade varit helt lugn och sansad, fast Pelosi sagt något om temper tantrum. Eller att han aldrig sagt ordet NASTY, eller ger sig på Bette Midlert eller är bästa kompis med QEII som aldrig haft så roligt som med Trump.

Han är helt enkelt ett tomt ägg. Ett tomt skal. Men ett känsligt sådant. Narcissisten ger honom åtminstone möjlighet att känna. Men de känslorna ger honom ingen glädje.
Citera
2019-06-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Trumps största problem tror jag är att han har en flack personlighet. Dvs han har ingen kärna, inget jag. Därför flyter han omkring och kan tycka precis vad som helst när som helst. Han är amoralisk och det är väl samma sak. Att inte ha en uppfattning om sig själv på riktigt gör honom vek, som person och som ledare. Men där täcker narcissismen upp med en störd självuppfattning som hela tiden, dygnet runt handlar att han är bäst på allting. Ingen vet så mycket som jag om teknik, om ISIS, om FBI, om ekonomi ja allting vet han, kan han och förstår han. Men i det är det bara sjuka narcissistiska som skapar hans inbillning av att han kan något som helst, och utbrott om någon på minsta sätt inte hoppar upp och ner och klappar händerna åt honom och öser ord: "Jag vill tacka president Trump för att jag fått den stora förmånen att jobba för honom, är tacksam... " och så vidare som han tvingar folk att säga. Eller när han tvingade fyra personer att vittna att han hade varit helt lugn och sansad, fast Pelosi sagt något om temper tantrum. Eller att han aldrig sagt ordet NASTY, eller ger sig på Bette Midlert eller är bästa kompis med QEII som aldrig haft så roligt som med Trump.

Han är helt enkelt ett tomt ägg. Ett tomt skal. Men ett känsligt sådant. Narcissisten ger honom åtminstone möjlighet att känna. Men de känslorna ger honom ingen glädje.

Visst är det så, och tog man ifrån honom hans tillgångar, hans Trump Towers, hans privatjet, hans Mar-a-Lago, hans golfbanor och hans plats i USA:s-rikaste-listan - hur pass rik han verkligen *är* eller var före 2016 är höljt i dunkel, till stor del pga hans egna insatser för att lägga ut rökridåer - så skulle han helt enkelt drabbas av en personkollaps. En sådan här person känner inte att han existerar utan sina ekonomiska rikedomar och sin lyx som fetisch. Det är väl just därför han uppenbart känner sig mer hemma nere på Mar-a-Lago än i Vita huset, som är tvåhundra år gammalt och inte hans egen kåk.
Citera
2019-06-15, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Visst är det så, och tog man ifrån honom hans tillgångar, hans Trump Towers, hans privatjet, hans Mar-a-Lago, hans golfbanor och hans plats i USA:s-rikaste-listan - hur pass rik han verkligen *är* eller var före 2016 är höljt i dunkel, till stor del pga hans egna insatser för att lägga ut rökridåer - så skulle han helt enkelt drabbas av en personkollaps. En sådan här person känner inte att han existerar utan sina ekonomiska rikedomar och sin lyx som fetisch. Det är väl just därför han uppenbart känner sig mer hemma nere på Mar-a-Lago än i Vita huset, som är tvåhundra år gammalt och inte hans egen kåk.
Trump klarade sig fint från ruinens brant på 90 talet, men vi vet ju alla hur ni vänsterblivna drömmer om att konfiskera folks privata tillgångar. Det är inget nytt Hitler gjorde detsamma. Värre vore det nog om vi tog ditt socialbidrag.
Citera
2019-06-15, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Trump klarade sig fint från ruinens brant på 90 talet, men vi vet ju alla hur ni vänsterblivna drömmer om att konfiskera folks privata tillgångar. Det är inget nytt Hitler gjorde detsamma. Värre vore det nog om vi tog ditt socialbidrag.

Han lyckades övertala diverse stenrika ryska och arabiska investerare att hjälpa honom. Hade han varit hänvisad till att lösa saken inom den amrikanska marknaden hade han gått under.
Citera
2019-06-15, 09:22
Medlem
Tarstans avatar
Det är ganska underhållande att läsa de första fem sidorna eller så av denna tråd såhär 2 år senare.
Många inlägg som blivit klassiska och som borde dras fram egentligen.

Inget har hänt kan vi konstatera.
Citera
2019-06-15, 09:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, och hur fint han klarade sig det hämtar man ifrån Deutche bank, men han förlorade mest i hela USA.
Det är en en bedrift.

Men vad har detta med politik och göra?
Och på tal om socialbidrag, titta på bönderna, där har du socialbidrag.
Citera
2019-06-15, 11:05
Medlem
Tarstans avatar
Jag tror Trump trollar bort hela media.
Sedan han blivit President har allt sjukt dragits fram i ljuset och blivit tydligt för alla att se.

Hans "psyksjuka" är bara en stor murbräcka som raserar fasaden, det är det som är det bästa med att han blev President, utan tvekan. Många behövde en utrensning i tankeverksamheten.
Citera
2019-06-15, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Sedan han blivit President har allt sjukt dragits fram i ljuset och blivit tydligt för alla att se.

Hans "psyksjuka" är bara en stor murbräcka som raserar fasaden, det är det som är det bästa med att han blev President, utan tvekan. Många behövde en utrensning i tankeverksamheten.

Känns det inte dåraktigt att behöva se det som att ens idol trollar när han inte är kapabel att sköta sitt jobb?

En så person som Trump kan inte trolla. Det måste du ju förstå. Han saknar en inre kärna i sitt varande. Han är helt tom inuti. Hans narcissism gör sig dock gällande. Som får honom att ljuga ihop vad som helst för stunden om han behöver det för att världen ska se ut som han vill.

Trump kräver ju av omvärlden att den ska anpassa sig efter hans vilja. Gör den inte det så snöflingar gubben totalt, blir aggressiv och ljuger lite till.

För innerst inne tror jag nog att du förstår att det här är sanningen. Även om det svider är det väl dags att ta in verkligheten?

Hans beteende kommer att bli allt mer absurt. Stressen kring att han inte kan tvinga omgivningen att falla till föga för hans åsikter om hur den ska vara, gör honom kliniskt mentalt sjuk. Pelosi kryper in under skinnet på honom och han skakar i sina grundvalar för att hon är cool och pekar ut just det i omvärlden som han allra helt vill förändra med sin vilja. Hon går inte på det, och han står inte ut med att Pelosi är lugn och sansad och säger saker han inte vill höra. Att någon säger saker han inte vill höra blir för mycket för stackarn. Han tål inte att andra har en egen uppfattning som går stick i stäv med hans. Mycket bisarr president det här.
Citera
2019-06-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan

Som t ex när han höll tal på de amerikanska scouternas stora Jamboree, i egenskap av deras "höge beskyddare" - ungefär som den svenske kungen? Trump trodde att han var på sitt eget valmöte och började babbla i högt tonläge om "fake news", CNN, onda mexikaner, vilka häftiga fester han hade haft i Trump Tower, hur stiliga damer det varit och hur mycket man knarkade där (mycket lämpligt samtalsämne hos scouterna!) osv. Protesterna från vanligt folk efteråt ledde till att den amerikanska scoutkårens ledning såg sig tvungna att *be om ursäkt för Trumps tal* - varpå Trump briserade på twitter och i vanlig ordning sade att massor av scouter och deras föräldrar hade hört av sig till honom och varit överförtjusta över talet, det var det bästa de hört etc.

You can't make that shit up.
Citera
2019-06-15, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, och hur fint han klarade sig det hämtar man ifrån Deutche bank, men han förlorade mest i hela USA.
Det är en en bedrift.

Men vad har detta med politik och göra?
Och på tal om socialbidrag, titta på bönderna, där har du socialbidrag.
Ja, har man tillgångar kan man gå till banken och belåna dessa, är det svårt att förstå?

Men när din enda inkomstkälla är socialbidrag får du hålla dig till sms lån.
Citera
2019-06-15, 13:14
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ja, har man tillgångar kan man gå till banken och belåna dessa, är det svårt att förstå?

Men när din enda inkomstkälla är socialbidrag får du hålla dig till sms lån.
Tillgångarna var borta, därför han sökte sig dit till Deutche bank.
Har du redan glömt?

Min ekonomi är irrelevant för nämnda ämne, vet inte varför du inbillar dig det är ett argument för nått i sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in