2018-01-19, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Det är inte lätt att vara kristen i Afghanistan. Vissa finner kristus under tiden här i Sverige, inget konstigt med det, vissa vågar komma ut som homosexuella precis som vilka svenskar som helst. Tänk dig själv vilken press dom utsatts för, vilken utsatthet. Arif riskerar att dö som kristen i Afghanistan, vart finns förståelsen? Medmänsklighet? Stoppa utvisningarna nu, vi måste kämpa för amnesti och hoppas nya verkställighetshinder kommer in i tid. Vilken rädsla dom måste känna nu.
Det handlar vare sig om förståelse eller medmänsklighet kära praktjakt, utan om brottslighet. Dom må vara hur "rädda" som helst. Det är ju en medveten risk dom tagit genom att komma hit (utan asylskäl) för att få ett bättre liv.
Att samla på sig mordhot på en kristen hazarsajt, "finna Kristus" timmarna före sin utvisning, att outa sig som bög, ateist, eller att man har "för avsikt" att gå i gymnasiet, kan ju inordnas under en och samma rubrik, nämligen bedrägeri/bidragsbrott. Genom att tillskansa sig skattebetalarnas försörjning och stöd utan någon som helst laglig rätt att vistas i landet efter prövning av påstådda asylskäl.
Precis lika brottsligt som de stora bedrägerihärvorna hos Försäkringkassan när det gäller assistansersättning. Självklart kommer både Migrationsverket och Kommunerna att göra motsvarande djupdykning bland försörjningstöd hos bedrägliga asylsökare/migranter.
Än så länge har vi gudskelov inte någon gällande lagstiftning som baserar sig på en liten minoritet batiktanters hjärtesorg, förståelse eller medmänsklighet.
Citera
2018-01-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Exakt så ja. Och hur är det ens möjligt att bedriva lobbyarbete/asylaktivism inifrån ett förvar, där man har placerats inför en utvisning?
Och det dröjde inte länge efter det att Praktjakt reagerat på länkarna här inne, förrän Arifs kampanjbloggande att samla på sig dödshot stängdes ner på FB - och även via "Stoppa utvisningarna ....".
Då vet vi det kära praktjakt, att du har ett "volontärjobb" som spion. Och att du således är medskyldig till alla bidragsbrott som utförs av ljugande asylsökare och f.d asylsökare som valt att stanna och gömma sig med hjälp av er galentanter Verkligheten överträffar dikten.
Citera
2018-01-20, 02:41
Medlem
Citat:
Det är inte lätt att vara kristen i Afghanistan. Vissa finner kristus under tiden här i Sverige, inget konstigt med det, vissa vågar komma ut som homosexuella precis som vilka svenskar som helst. Tänk dig själv vilken press dom utsatts för, vilken utsatthet. Arif riskerar att dö som kristen i Afghanistan, vart finns förståelsen? Medmänsklighet? Stoppa utvisningarna nu, vi måste kämpa för amnesti och hoppas nya verkställighetshinder kommer in i tid. Vilken rädsla dom måste känna nu.
Nej min kära Praktjakt: Finner ingen anledning att "tona ner" fakta om Arif - när han och ni batiktanter toklobbar i sociala media och vädjar om spridning vitt och brett; Ni ropar på biskopar, Amnesty, statsministern etc och trissar upp en helt galen hysteri. Har ni tanter någon gång funderat över er EGEN skuld i den här galenskapen? Ert ständiga curlande av just hazarkillar. Era försök till att övertyga dom om sin 'rätt' till ALLT dom vill, utan att ens ha giltiga asylskäl. Det är inte riktigt det som menas med "allas lika värde", och det vet du säkert så väl. Har ni ens försökt ge dom fakta om vad som gäller för att få asyl i Sverige? Har ni försökt få dom att förstå att "allas lika värde" INTE betyder att vilken analfabet som helst, med vilken ålder/identitet som helst, ska ha omedelbar rätt att få samma standard och utbildningsmöjligheter som en svenne född på Lidingö? Bara för att dom köpt sig en smugglarbiljett till ett "bättre liv i Sverige"?
Jag blir emellanåt förtvivlad när jag så klart ser er SKULD i den möjliga psykiska ohälsan som kan drabba hazar-killarna (ja, jag har jobbat med dom och känner flera) när verkligheten kommer ikapp dom. Förstår du inte att ni lurar dom med helt falska förhoppningar och orealistiska förväntningar om en framtid i Sverige ?
Till slut och än en gång: förstå inte varför ni så enögt kärleksbombar och kämpar för just den sexdömde Arif och inte den stackars galne 25årige '17åring" som försökte mörda en polis? Jag väntar fortfarande på ditt svar Praktjakt. Gonatt.
Citera
2018-01-20, 10:17
Medlem
KeithRichardss avatar
Idag ska det demonstreras igen. Nu vill aktivisterna försöka hindra utvisningen av Salman.

https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1096486240493202/
Citera
2018-01-20, 10:27
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Idag ska det demonstreras igen. Nu vill aktivisterna försöka hindra utvisningen av Salman.

För omväxlingsskull så är det inte ett vuxenbarn. Men han är ju tydligen svårt "sjuk" så han får väl stanna om dom äckliga samhällsfientliga undermänniskorna gapar tillräckligt.
Citera
2018-01-20, 10:32
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
För omväxlingsskull så är det inte ett vuxenbarn. Men han är ju tydligen svårt "sjuk" så han får väl stanna om dom äckliga samhällsfientliga undermänniskorna gapar tillräckligt.
Om några dagar är det dags för ensamkommande också. (Jag tror det var på tisdag.) Aktivisterna håller på att ladda upp inför detta.
Citera
2018-01-20, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord

Hur kan MV utvisa Salman? Han behöver vård, inte utvisning. Vilken vård skulle han få i Afghanistan? Vart ska ha ta vägen? Han har rätt till vård och rehab här. Dags att kraftsamla nu. Visa solidaritet. Så känslokalla myndigheter vi har, vart är flexibiliteten? Hur ska han klara sig?

#vistårinteut

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2018-01-20 kl. 10:53.
Citera
2018-01-20, 10:52
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Hur kan MV utvisa Salman? Han behöver vård, inte utvisning. Vilken vård skulle han få i Afghanistan? Vart ska ha ta vägen? Han har rätt till vård och rehab här. Dags att kraftsamla nu. Visa solidaritet. Så känslokalla myndigheter vi har, vart är flexibilitetet? Hur ska han klara sig?

#vistårinteut

Rymdkram.

Kram vänstertroll
Citera
2018-01-20, 13:00
Medlem
InflatableBoppos avatar
Citat:
Hur kan MV utvisa Salman? Han behöver vård, inte utvisning. Vilken vård skulle han få i Afghanistan? Vart ska ha ta vägen? Han har rätt till vård och rehab här. Dags att kraftsamla nu. Visa solidaritet. Så känslokalla myndigheter vi har, vart är flexibiliteten? Hur ska han klara sig?

#vistårinteut

Rymdkram.

Vars var din solidaritet när svenskar dör i väntan på vård och på grund av personalbrist Om du inte vore så känslokall och halvhjärtad rent av brist på empati har du kunnat köpa privat vård till din älskling som saknar asylskäl. Nu ska givetvis vi andra betala för din fejkade godhet.

Nu bröt jag ett löfte och svarade ett prakttroll.
Senast redigerad av InflatableBoppo 2018-01-20 kl. 13:08.
Citera
2018-01-20, 13:10
Medlem
Denna rörelse är det få ensamkommande som dom ger gratis husrum till.
Dom ska tydligen ha betat från skattebetalarna.
Citera
2018-01-20, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards

Utvisningen av Salman är stoppad!

Citat:
Idag utvisas ingen till Afghanistan. Vi vet inga detaljer om varför, personalen menar att Kabul är för osäkert just nu. Totalt samlades ett 50-tal personer i solidaritet utanför förvaret idag, ropade slagord och tog hand om varandra.

Salmans hälsning till demonstranterna:

"Jag trodde jag var ensam men när jag hörde er utanför blev jag jätteglad. Ni hade kunnat stanna hemma men ni valde att komma hit. Tusen tack för det för att ni var här för mig, det betyder massor! "

Vi lämnar ingen ensam ❤
Vi stoppar utvisningar 💪
https://www.facebook.com/pg/ungisverige.nu/posts/?ref=page_internal

Och vi står för hans fortsatta vård.

Tack för att ni valde Sverige!
Citera
2018-01-20, 15:40
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Utvisningen av Salman är stoppad!