2017-11-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Dessa barn/ungdomar kommer nu vara tvingade att fly till Iran och sedan via båt/gå till EU...hur kan vi stoppa deras lidande, deras sorg och deras gråt? Säkra korridorer är en del som CaseyRyback skrev om....nu måste en amnesti komma! Såg förrädaren Fritzon i Agenda. 4 barn som är utvisade får äntligen komma hem till Sverige igen när nästa plan går från Kabul,(dock är domarna mot dom tvivelaktiga och måste prövas igen) dom har upplevt granater...utanför hotell och sina hem...

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

Vadå så dom lever?

Var det inte en säker död som skulle möta alla afghaner som kliver av planet?

Nu bor de på hotell och göttar sig, vissa åkt hem. Ser inga dösdfall rapporterade, eller de kanske dött psykiskt?
Citera
2017-11-19, 10:52
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Alla älskar inte huckleskrället;

Bekymrad reflektion: Jag har nu surfat runt på facebook i drygt 40 minuter och inser en sak: Hotbilden mot afghanen Fatemeh Khavari har blivit sjukligt stor och det gör mig orolig-jag gillar inte den här tjejen det allra minsta-men jag gillar inte tanken heller att hon eller någon annan tjej skall bli mördad och mordhotad. Jag är mänsklig, även om jag är emot henne och hennes alla krav. Jag vill därför att vi alla tänker på vad vi sprider för hot och hat mot starka kvinnor-var vi än kommer ifrån och vad vi än står för-ty det är inte okej med näthat och förhöjd hotbild mot någon. Lika lite som jag vill att afghanerna på bantorget (och fler ställen de befinner sig på) skall få stanna trots utvisningsbesked-lika lite vill jag att Fatemeh Khavaris kamp skall leda till hennes död. Jag älskar Sverige, jag älskar svenska folket, jag vill att Sverige skall ta hand om oss svenskar i första hand. Men jag är mänsklig. Jag vill ingens död. Och klimatet mot Fatemeh skrämmer mig. Sluta, gott folk!

fatemeh khavari (Facebook)

Litet förtydligande: Det är inte jag som skrivit den snälla texten ovan, jag saxade den från Facebook där Fatemehhatet blomstrade.
Jag är lite elakare när det gäller megafonhucklet.
Jag undrar om hon håller låg profil nu pga av alla hot och hat?
Citera
2017-11-19, 11:03
Medlem
Widar Andersson kommer i kvällens SVT Agenda debattera mot Karin Pettersson om frågan ikväll mot bakgrund av Miljöpartiets krav gentemot Socialdemokraterna.

Vänta er att SVT kommer köra ett propagandainslag strax före debatten. Sorglig musik, ledsen berättarröst (Mari Forssblad som vanligt?), framställning av afghanerna som offer trots att de fått sina ansökningar prövade och fått avslag som gått till domstol och fått avslag även där.
Citera
2017-11-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Widar Andersson kommer i kvällens SVT Agenda debattera mot Karin Pettersson om frågan ikväll mot bakgrund av Miljöpartiets krav gentemot Socialdemokraterna.

Vänta er att SVT kommer köra ett propagandainslag strax före debatten. Sorglig musik, ledsen berättarröst (Mari Forssblad som vanligt?), framställning av afghanerna som offer trots att de fått sina ansökningar prövade och fått avslag som gått till domstol och fått avslag även där.

Vad var det jag sa?
Citera
2017-11-19, 21:47
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vad var det jag sa?
Haha! Spot on! SVT förnekar sig inte.
Citera
2017-11-19, 21:52
Medlem
Och vad gör vi som är i majoritet, men som INTE vill gå med i SD och INTE vill bli brunstämplade för att vi tycker att regeringen ska följa gällande lagar ...?
Ser att det kampanjas för fullt just nu på amnestikrävarsajterna för att man ska gå in som medlem i S och påverka inifrån ....
Citera
2017-11-19, 22:17
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Och vad gör vi som är i majoritet, men som INTE vill gå med i SD och INTE vill bli brunstämplade för att vi tycker att regeringen ska följa gällande lagar ...?
Äh, skit i brunstämpeln. Rycker man på axlarna och flinar har de inga vapen, de som vill förtrycka med fy-ord. Ju fler som ignorerar deras metoder desto mindre effekt får de. Genom åren har jag blivit kallad för allt från stalinist till nynazist (det sista en gång med motivationen att jag "var så snyggt klädd" (????)) samt "ond svartmagiker" (min favorit). Det har inte påverkat mig menligt på något sätt.
Citera
2017-11-20, 00:19
Medlem
Utpressning och hårdlobby pågår ... Vem står egentligen bakom den här kampanjen? Afghanistan?
https://www.svd.se/lofven-pressas-om-amnesti--av-egna-s-kommuntopparna
Citera
2017-11-20, 00:57
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Ser att det kampanjas för fullt just nu på amnestikrävarsajterna för att man ska gå in som medlem i S och påverka inifrån ....
Varför överhuvudtaget spela spelet efter de svenskfientligas regler och erkänna den s.k "brunstämpeln" som legitim?
Citera
2017-11-20, 17:58
Medlem
Nu måste utvisningen av Matin stoppas. Planet kommer avgå ikväll 20/11 men förhoppningsvis tomt. Matin är en av pojkarna bland barnen/ungdomarna i Märstaförvaret som kommer massdeporteras ikväll om vi misslyckas. Nya verkställighetshinder måste in och dom som konverterat till kristna eller erkänner annan sexualitet så måste MV få in denna informationen. Barnen och dom unga är rädda, ängsliga och glädjen i deras fina ögon är borta nu. Flera har ringt Transport för att dom ska vägra tanka planet med barnen ombord.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2017-11-20 kl. 18:20.
Citera
2017-11-20, 18:12
Medlem
vonStahlheins avatar
Citat:
Nu måste utvisningen av Matin stoppas. Planet kommer avgå ikväll 20/11 men förhoppningsvis tomt. Matin är en av pojkarna bland barnen/ungdomarna som kommer massdeporteras ikväll om vi misslyckas. Nya verkställighetshinder måste in och dom som konverterat till kristna eller erkänner annan sexualitet så måste MV få in denna informationen. Barnen och dom unga är rädda, ängsliga och glädjen i deras fina ögon är borta nu. Flera har ringt Transport för att dom ska vägra tanka planet med barnen ombord.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.
Och vad menar herr/fröken/fru Tråktroll med "massdeporteras"? Hur många av "baaahahaaarnen" ska äntligen få komma hem till det land där de rotat sig, växt upp och levt den absolut största delen av sina liv där deras familjer, släktingar och vänner finns, där de förstår,språket och kulturen? Är det inte dags att de får slippa sitta fast i ett land de inte begriper, ett land som, enligt er afghanknullare, är så omänskligt att de stackarna begår livet av sig på löpande band och trillar dit på heroin och annan skit? Nej, var lite humana och låt dem resa hem äntligen.

#deungastårinteut
#låtdeungafåkommahem
Citera
2017-11-20, 18:16
Medlem
Citat:
Planet kommer avgå ikväll 20/11 men förhoppningsvis tomt. Matin är en av pojkarna bland barnen/ungdomarna i Märtaförvaret som kommer massdeporteras ikväll om vi misslyckas.

Tack för påminnelsen! Hade helt glömt denna. Är du söt och skriver en rad i denna tråd när planet med honom passerat över gränsen? Jag vill inte öppna en whiskey och fira i onödan.
Senast redigerad av GusMancuso 2017-11-20 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in