2017-10-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Räcker inte alls att köra dem till Danmark, de måste mycket längre bort och helst "märkta" på något sätt..

Va !!! Har inte Steffe lovat ordning och reda vid gränsen på Öresundsbron.....?
Citera
2017-10-14, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Va !!! Har inte Steffe lovat ordning och reda vid gränsen på Öresundsbron.....?

När jag åkte över Helsingborg-Helsingör i somras (tur och retur en helg) var det ingen id-kontroll alls, trots att det skulle ha varit...
Citera
2017-10-14, 20:41
Medlem
UndeadNinjas avatar
Hur gick det? Fick de vuxna "barnen" utan asylskäl åka tillbaka eller får dom utan asylskäl asyl i Sverige ändå?

Alla är superkristna såklart och har aldrig skadat ens en fluga men ändå har dom lyckats göra bort sig i hemlandet då dom säger att dom garanterat kommer att mördas när dom kommer till Kabul.

Eller ljuger dom? Är alla dessa hundratusen vuxna manboys krigsförbrytare våldtäktsmän mördare osv och därför kommer dödas när dom landar i landet där dom skurit halsen av folk och våldtagit och sen stenat slynan.

När Usa gick in i Irak under kriget mot terrorism så slog dom ut landet totalt och med tvång avväpnade och tvingade hela armen till avsked så alla unga arga manboys står där utan mat på bordet eller ett arbete så dom börjar strejka och skapa upplopp och blodiga demonstrationer.

När Irak ligger i ruiner så finns där inget att hämta och alla arga unga manboy extremister börjar istället ta sig till Europa och då främst Sverige.

ISIS tar över och kontrollerar stora delar av Irak och Syrien och krigen tar aldrig slut. Samtidigt som Europa och framförallt Sverige skickar islamistiska jihadkrigare som rekryterats i nån av alla nybyggda moskéer, till ISIS för att strida med enda mål att döda så många icke sunnimuslimer och otrogna vita så många det går med döden i strid som främsta mål.

När Europa skickar krigare till Syrien och Irak så skickar Irak och Syrien hundratusentals unga arga islamistiska jihadkrigare till Europa och då främst Tyskland och Sverige. Hazarer som är afghaner från Iran kommer dom med i överflöd där alla är 14-15 åriga 25+ åriga barn som alla har samma frisyr, smartphone och klädstil.

Ett stort gäng av alla dessa extremistiska islamska vuxenbarn planerar handlingar som dödar så många goda vita otrogna som möjligt med sitt eget självmord som mål som tex med ett bombälte och vissa lyckas medan andra åker dit under planeringen.

Hundratusentals unga arga jihadister höjs till skyarna av en del av svenska kvinnor trots att det är vuxna människor som behandlas som barn och beblandas med svenska riktiga barn. Dessa vuxna män som en efter en får ålder uppskriven är alla i stridsför ålder och många av dom kan inte komma hem till Irak eller Syrien för att dom är krigsförbrytare som har begått vidriga handlingar men så säger dom att dom inte kan åka hem för att dom är nyfrälsta kristna eller bögar och kommer därför mördas.

Sverige och då framförallt landets socialtanter aka batikhäxor tar hand om dessa vuxna vidriga krigsförbrytare och behandlar dom som barn och stödjer jihadister som begått sexuella övergrepp på barn för det var nog barnet som flörta och får då lugnt finna sig i att bli fasthållen och penetrerad av manboyen som skurit halsen av en icke sunni muslim och sedan dragit till Sverige för att som 25+ årig muslim av nån okänd anledning vara med på 14 åringars kristna konfirmation.

Nej jag blir så trött, arg, upprörd och ledsen samt otroligt chockad.

Hoppas dessa tio plus de andra hundratusentals skickas hem igen för det är inte ok att Mellanöstern och Nordafrika tömmer sina länder på kriminella våldtäktsmän och pedofiler och skickar dom till Europa och Sverige. Kan ju vi likaväl släppa alla våra fängslade i Sverige och skicka dom till Afghanistan så att afghanerna kan ta hand om dom som om dom vore barn.
Senast redigerad av UndeadNinja 2017-10-14 kl. 20:57.
Citera
2017-10-15, 06:35
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Man får dock lägga till en sak: det är ytterligt få av de skäggisar som anlänt sedan 2014 som kommer att kvala in och rösta enligt de reglerna. "Folkbokförd i Sverige i minst tre år" ska man ha varit, och asylsökande blir inte folkbökförda här förrän de har fått TUT eller PUT. Det tar i regel ett eller ett par år efter ankomsten sedan migranterna peakade 2015. De som inte anlänt senast i slutet av 2014 har alltså i praktiken ingen chans att kunna få rösta kommunalt 2018, inte heller de flesta av deras ev anhöriga. Amir t ex kommer inte att kunna rösta, frågan är om ens Fatemeh kan (hon anlände enligt egen uppgift 2015 som anhörig till sin bror, som hade kommit ett par år tidigare).

Dessutom vet sossarna nog om att även i det fall att man skulle kunna få hit typ 5.000 nya röstande åt sig i nästa val, så har skäggisarna innan dess agerat valarbetare för SD och skrämt bort många fler gamla trogna s-väljare.

"Asylanernas röster" är en piss i Medelhavet om det skulle handla om att besegra SD ute i kommunalpolitiken.

Det är galet jag kände inte till att icke medborgare kan rösta i kommunalvalet och landstingsval finns det verkligen stöd i svensk grundlag. Det är som att en med green card ges tillstånd att rösta i mellanårsvalet.

Låter betryggande blev lite orolig. Jag gissar på att skäggbarnen kastas ut om några år S är rädda. 80000 ska ut och 17000 skäggbarn utvisningarna kommer effektiviseras om något år och framöver. Gruppen som engagerar sig för gubbarnen är ett fåtal, en högljudda i minoritet uppbackad av msm. Exempelvis står #visu still och fick ihop ca 58000 röster för namninsamlingen som pågick i flera månader i princip lika många som engagerar sig i #visu. Stödet bland oss vanliga medborgare är lågt om ens existerande till och med hucklet och åldersfuskande Amir har märkt det mest bara batikhäxor och afghaner som deltar i demonstrationer.

Förvuxen rolighetsminister Dagens garv.
Citera
2017-10-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Ett par ungdomar som blivit kristna här kommer utvisas om planet inte stoppas eller om MV inte ändrar sina beslut min vän.

#vistårinteut
#låtdeungastanna

Rymdkram.

En gång i tiden, var kristna villiga att dö för sin tro.

Jag är väl en nominell kristen, dvs jag är döpt, konfirmerad och medlem av svenska kyrkan. Men jag får erkänna, att jag förmodligen inte skulle dö för min religion.

Men den som konverterar till kristendomen från en annan religion eller icke-religion, bör väl ha en mycket starkare tro än jag, och vara beredda på att lida, eller tom dö, för sin nya religion.
Citera
2017-10-16, 19:45
Medlem
Citat:
När jag åkte över Helsingborg-Helsingör i somras (tur och retur en helg) var det ingen id-kontroll alls, trots att det skulle ha varit...

Nä, att tala sanning och hålla sina löften till svenska folket är inte Steffes starka sida direkt...
Citera
2017-10-21, 19:28
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Den där kvinnan med en son som fick åka, har hennes namn funnits i tråden?. Jag vet bara förnamnet. Funderar på om han hörde till de som var dömda till utvisning. Verkar lite konstigt annars, med den anknytningen.
Nej, både han och mamman hade sökt uppehållstillstånd som anhöriga, då den äldsta sonen (över 18) fått asyl 2014. Men både hon och den nu utvisade sonen fick alltså avslag.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/min-son-har-aldrig-varit-i-afghanistan-1.4753326
Citera
2017-10-21, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Nej, både han och mamman hade sökt uppehållstillstånd som anhöriga, då den äldsta sonen (över 18) fått asyl 2014. Men både hon och den nu utvisade sonen fick alltså avslag.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/min-son-har-aldrig-varit-i-afghanistan-1.4753326

Det var en enda lång tirad av snyftande och "vi vill bara vara säkra". Men vi då snälla rara muslimska gökmamma? Vi svenskar som ska försörja dig och dina barn resten av våra liv? Vi som ska betala din sjukvård, dina gökungars sjukvård, bostad, mat och allt annat? Har inte vi någon rätt alls?

Det är så frapperande att se hur våra invandrare ser oss och Sverige som något som de har absolut rätt till och de ifrågasätter aldrig sina motiv och sina krav på oss svenskar. Varför gör dom inte det?
Citera
2017-10-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falsehood
Det var en enda lång tirad av snyftande och "vi vill bara vara säkra". Men vi då snälla rara muslimska gökmamma? Vi svenskar som ska försörja dig och dina barn resten av våra liv? Vi som ska betala din sjukvård, dina gökungars sjukvård, bostad, mat och allt annat? Har inte vi någon rätt alls?

Det är så frapperande att se hur våra invandrare ser oss och Sverige som något som de har absolut rätt till och de ifrågasätter aldrig sina motiv och sina krav på oss svenskar. Varför gör dom inte det?

Men varför inte göra ett undantag i detta fallet? Låt dom stanna, varför splittra hela familjer? Vad kommer deras bild av Sverige att bli? Ett kallt och inhumant land som gör att för att bryta mot mänskliga rättigheter, asylrätten. Dags att låta dom stanna nu min vän.

#vistårinteut
#låtdeungastanna
#skickamejistället

Rymdkram.
Citera
2017-10-21, 20:35
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Men varför inte göra ett undantag i detta fallet? Låt dom stanna, varför splittra hela familjer? Vad kommer deras bild av Sverige att bli? Ett kallt och inhumant land som gör att för att bryta mot mänskliga rättigheter, asylrätten. Dags att låta dom stanna nu min vän.

#vistårinteut
#låtdeungastanna
#skickamejistället

Rymdkram.
Därför att jag, och många svenskar med mig, inte har lust att betala dessa snyltares uppehälle. De hör helt enkelt inte hemma här!
Citera
2017-10-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards

Tack för ditt svar, mor och son kunde alltså ha återvänt tillsammans. Med återvändandebidraget hade de kunnat ta sig till släktingar. Om de hade fått vettigt stöd och rådgivning av de så kallade hjälparna. Istället blir de utnyttjade i kampen för amnesti. Cyniskt och dumt, eftersom det inte kommer att lyckas.
Citera
2017-10-22, 00:26
Bannlyst
Det är många länder som kritisera Sverige för det är för lätt att få asyl . Sverige har fortfarande alldeles för liberala regler för anhöriga att komma hit, det är en skam att Sverige inte klara av skärpa reglerna ytterligare, de bero på dåliga och korrupta politiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in