2018-03-17, 16:38
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Ett litet ljus i mörkret:

https://www.facebook.com/vistarinteut/posts/547286445655519
Idag verkar utvisningarna av två personer ha stoppats rapporteras det från sidan Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar.
Citera
2018-03-17, 16:45
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Idag verkar utvisningarna av två personer ha stoppats rapporteras det från sidan Stoppa utvisningarna av afghanska ungdomar.
Synd. Vissa lyckas ju tyvärr skjuta upp processen genom att hävda något verkställighetshinder. Och de får, som bekant, hjälp med detta av aktivister och advokater.

Video från dagens jippo:
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1131344517007374/
Senast redigerad av KeithRichards 2018-03-17 kl. 16:48.
Citera
2018-03-17, 16:51
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Synd. Vissa lyckas ju tyvärr skjuta upp processen genom att hävda något verkställighetshinder. Och de får, som bekant, hjälp med detta av aktivister och advokater.

Video från dagens jippo:
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/?ref=group_header
Det antyds i något inlägg att uppslutningen var dålig.

Ja, aktivisten och AB:s krönikör Viktor Banke som leder advokatbyrån Dubio är synnerligen aktiv i att kräva VUT på bas av en ny ansökan till gymnasiet.
Citera
2018-03-17, 16:54
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det antyds i något inlägg att uppslutningen var dålig.
De verkar ju tro att det är själva demonstrerandet som avgjort saken. Fat Emma var där idag och slår sig på bröstet i videon.
Citera
2018-03-17, 16:58
Medlem
elbrujos avatar
Alltså det här är så jävla rättsvidrigt. Det finns lagliga beslut fattade på en rättssäker nivå om att de här personerna ska utvisas. Att gå emot det här är fullkomligt perverst och visar bara på att vissa människor anser att deras egna tolkning av lagen och rätten ska gå före demokratiskt fattade beslut. Ska man kunna stoppa lagliga beslut enbart genom demonstrationer så går vi fan en extremt obehaglig framtid till mötes.
Citera
2018-03-17, 17:04
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbrujo
Alltså det här är så jävla rättsvidrigt. Det finns lagliga beslut fattade på en rättssäker nivå om att de här personerna ska utvisas. Att gå emot det här är fullkomligt perverst och visar bara på att vissa människor anser att deras egna tolkning av lagen och rätten ska gå före demokratiskt fattade beslut. Ska man kunna stoppa lagliga beslut enbart genom demonstrationer så går vi fan en extremt obehaglig framtid till mötes.
Det hänger inte på demonstrationerna, utan på att man har lyckats lista ut något nytt skäl till varför en person ska få stanna. Och då måste Migrationsverket utreda detta. Och personer, som nyss nämnde advokaten Viktor Banke hjälper gladeligen till med detta trick.
Senast redigerad av KeithRichards 2018-03-17 kl. 17:07.
Citera
2018-03-17, 17:08
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Det hänger inte på demonstrationerna, utan att man har lyckats lista ut något nytt skäl till varför en person ska få stanna. Och då måste Migrationsverket utreda detta.

Ok, jag förstår detta. Men någonstans måste man ju kunna säga att överklagandeprocessen är slut och att den lagliga processen (straffet) ska kunna börja. För annars är ju alla juridiska mål i en ständig oavslutad process. De här lagliga luckorna till fördel för rena bedragare är ju skamligt och skämmer ut hela rättsväsendet och påverkar väldigt negativt till förtroendet för våra rättsliga instanser.
Citera
2018-03-17, 17:10
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ok, jag förstår detta. Men någonstans måste man ju kunna säga att överklagandeprocessen är slut och att den lagliga processen (straffet) ska kunna börja. För annars är ju alla juridiska mål i en ständig oavslutad process. De här lagliga luckorna till fördel för rena bedragare är ju skamligt och skämmer ut hela rättsväsendet och påverkar väldigt negativt till förtroendet för våra rättsliga instanser.
Jag kan bara instämma.
Citera
2018-03-17, 17:53
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Jag kan bara instämma.

Jag misstänkte det men var bara tvungen att ventilera kring det löjliga i det hela.

Teoretiskt sett så innebär ju det hela att en människa alltid befinner sig i ett rättslöst stadium. Antingen så är man väl skyldig ( i juridisk mening) eller så är man det inte. Det kan ju inte pågå i en evighet att man är eller inte skyldig för det är ju totalt rättslöst gentemot alla parter inklusive den anklagade. Skamligt helt enkelt och sådana löjliga spetsfundigheter som bara gör att allmänheten ser ned på det juridiska systemet (med all rätt).
Senast redigerad av elbrujo 2018-03-17 kl. 17:57.
Citera
2018-03-17, 17:59
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:

När det gäller invandrare upphör svensk lagstiftning att gälla. Det finns för många asylaktivister i samhällssystemet som driver sina egna agendor.
Citera
2018-03-17, 18:04
Bannlyst
Undra hur mycket dessa batikkosseprotester kostar oss skattebetalar varje år?
Citera
2018-03-18, 20:22
Medlem
KeithRichardss avatar
Polisen lurade aktivisterna och utvisade en av gårdagens killar idag istället. Tydligen ska även två till ha utvisats.
Citat:
Teresie Fröken Pralin Nilsson
3 tim
UPPDATERING! Tre utvisade från förvaret i Märsta!

Vi var fler som demonstrerade utanför förvaret igår och det blev inga utvisningar. Jag kände sådan glädje och lättnad, liksom många med mig.

Fick dock just veta, att imorse väcktes en ung kille i förvaret. Polisen väntade på honom och klockan 15.00 utvisades han. En vän i förvaret försökte få tid att lämna in ett verkställighetshinder men polisen sa att han inte skulle få förstöra deportationen. Jag känner mig så arg, ledsen, besviken och lurad!
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/permalink/1132119500263209/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in