Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-06, 23:35
  #13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Att ge någon "fingret" är ofredande och kan ge fängelse i upp till ett år.

Varför bedöma en romersk hälsning annorlunda?
Den "romerska hälsning" som nazikramare så envetet lyfter fram som något ädelt och anrikt, har mig veterligen i historien bara haft två enkla betydelser, båda som gest i samband med, och till förstärkning av, uttalanden av en närmast rituell karaktär.
Nämligen:
"Hell Caesar!"
"Heil Hitler!"
Vad nu detta kan betyda, överlåter jag dock till var och en att själv räkna ut - salut!
__________________
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2017-10-06 kl. 23:43.
Citera
2017-10-06, 23:41
  #14
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Att ge någon "fingret" är ofredande och kan ge fängelse i upp till ett år.

Varför bedöma en romersk hälsning annorlunda?

Vad bra. Då kan man slänga allt vänsteravskum i fängelse. De brukar ju "ge fingret" åt folk på nationalistiska demonstrationer.
Citera
2017-10-06, 23:45
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokidoki
Vad bra. Då kan man slänga allt vänsteravskum i fängelse. De brukar ju "ge fingret" åt folk på nationalistiska demonstrationer.

Typisk nazzeretorik. Det är alltid någon annan som är värre.
Citera
2017-10-07, 00:18
  #16
Medlem
Även Dala-Demokraten skriver om åtalet:

http://www.dalademokraten.se/dalarna...enar-aklagaren
Citera
2017-10-07, 03:18
  #17
Medlem
Hade inte hennes historik varit så välkänd, så kunde kärringen alltid skyllt på demens.
Vad de vitskjortade verkliga clownerna på bilden i TS ska skylla på är mera oklart.
Det hela löser sig nog när gamla Vera blir inlagd på demensboende och tas om hand av två afrikaner, en judinna och en homosexuell.
Citera
2017-10-07, 05:20
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neptunas
Jag menade absolut inte att hänga ut någon. Materialet är redan publicerat i såväl P4 Dalarna som i Expressen och har således blivit offentligt genom detta.
Menade snarare att medierna agerar efter sådan dubbelmoral, inte du. Här på Flashback är folk duktiga med att hänga ut kriminella
__________________
Senast redigerad av with3r 2017-10-07 kl. 05:23.
Citera
2017-10-07, 07:55
  #19
Medlem
Klas-Vegass avatar
Och straffet blir ett års långvård?
Citera
2017-10-07, 08:32
  #20
Medlem
praeles avatar
Fullständigt sinnessjukt om hon döms för det här. Vänstermänniskors besatthet av att kartlägga precis allt som deras idoler från den nationella rörelsen gör har jag försökt förstå psykologiskt men jag vet inte om jag har kommit på vad deras besatthet beror på.

Hon vinkar såklart åt vänstermänniskorna som skriker mot den gruppen hon står bland, varför i helvete skulle hon göra en Hitler-hälsning mitt på ljusa dagen i en demonstration för NMR när hon vet att alla medier bevakar dem denna dagen?

Edit: På denna bilden ser man också att kvinnan till höger också hon vinkar åt vänsterpacket/åsiktsregistrerande fotografer eller liknande som fångat deras uppmärksamhet: https://www.google.se/search?biw=140...kG48x_teKsQ9M:
__________________
Senast redigerad av praele 2017-10-07 kl. 08:36.
Citera
2017-10-07, 09:16
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Fullständigt sinnessjukt om hon döms för det här. Vänstermänniskors besatthet av att kartlägga precis allt som deras idoler från den nationella rörelsen gör har jag försökt förstå psykologiskt men jag vet inte om jag har kommit på vad deras besatthet beror på.

Hon vinkar såklart åt vänstermänniskorna som skriker mot den gruppen hon står bland, varför i helvete skulle hon göra en Hitler-hälsning mitt på ljusa dagen i en demonstration för NMR när hon vet att alla medier bevakar dem denna dagen?

Edit: På denna bilden ser man också att kvinnan till höger också hon vinkar åt vänsterpacket/åsiktsregistrerande fotografer eller liknande som fångat deras uppmärksamhet: https://www.google.se/search?biw=140...kG48x_teKsQ9M:
Nej, hon vinkar inte. Hon gör en nazihälsning. Varför vill hon inte stå för det? Hon är ju nazist och dessutom har hon sagt att det värsta hon vet är feghet. Ganska fegt av henne att påstå att hon bara vinkade.
Citera
2017-10-07, 09:39
  #22
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Fullständigt sinnessjukt om hon döms för det här. Vänstermänniskors besatthet av att kartlägga precis allt som deras idoler från den nationella rörelsen gör har jag försökt förstå psykologiskt men jag vet inte om jag har kommit på vad deras besatthet beror på.

Hon vinkar såklart åt vänstermänniskorna som skriker mot den gruppen hon står bland, varför i helvete skulle hon göra en Hitler-hälsning mitt på ljusa dagen i en demonstration för NMR när hon vet att alla medier bevakar dem denna dagen?

Edit: På denna bilden ser man också att kvinnan till höger också hon vinkar åt vänsterpacket/åsiktsregistrerande fotografer eller liknande som fångat deras uppmärksamhet: https://www.google.se/search?biw=140...kG48x_teKsQ9M:
Ja, det är alldeles uppenbart att hon vinkar, och som du säger så är det flera som vinkar på din bild. Det behöver man inte ens vara "nazist" för att se. Här en intervju med Vera efter incidenten men långt innan åtalet:

https://www.youtube.com/watch?v=mR1LjtBrYXw

Att den här rena jävla dåren till åklagare väljer att ta upp det här 1,5 år efter "händelsen" borde, om det inte är det, vara brottsligt. Förmodligen har hon dock fått order uppifrån om att ta upp fallet. Det är helt klart att folkmördaren Eliasson beordrat att alla resurser ska gå åt att klämma åt Motståndsrörelsen nu. Det innefattar t.o.m. godkännande av grovt brottsliga handlingar som att läcka sekretessbelagda uppgifter till Expressen.
__________________
Senast redigerad av baggebo1 2017-10-07 kl. 09:46.
Citera
2017-10-07, 09:59
  #23
Medlem
Jag skulle vilja höra Vera Oredsson sommarprata. Hon är en fascinerande person. Hon var en svenska som var gift med en ledande tysk nazist och bodde i Tyskland. Efter kriget så hjälpte den svenska regeringen henne hem till Sverige. Hon åkte förmodligen med någon av de vita bussarna som Folke Bernadotte skaffat fram, alltså samma bussar som körde skandinaviska judar hem. Väl i Sverige blev hon en ledande svensk nazist. Det är modigt att ha så aparta åsikter i ett land som Sverige.
Citera
2017-10-07, 12:35
  #24
Avstängd
wwrs avatar
Sverige är verkligen tryckt under nazist-oket. Den här nyheten låg på TextTV:s löpsedel i ett dygn, ovanför Nobels fredspris. Hoppas svenskarna kan ta tag i situationen innan det är för sent och utrotningarna börjar.

Vänta nu ...

En tant sträckte på armen för mer än ett år sedan. Är det Sveriges "nazistproblem". Nu skall det utredas: Var armen i äkta Hitlerposition. kanske fram med 70 år gamla filmer. Tanten själv säger att hon viftade till clowner. Hon är nog ett troll (och har dessutom varit med i någon politisk organisation tidigare.) Tänk så kul för alla som vill ha uppmärksamhet. En Hitlerhälsning och man är på löpsedlarna. Om hon dessutom gör den lite "slarvigt" måste det utredas om tanten verkligen heilade.

Självklart skall man bestraffas för Hitlerhälsning idag i Sverige, eftersom det faller under lagen om hets mot folkgrupp. Men tänk vilket pådrag det kan bli i media för det som är kopplat till händelser för 70 år sedan. Istället borde man ta reda på lite bättre vad de "på högerkanten" vill göra, om deras verksamhet är laglig eller ej. Runflaggan föranleder polisutredning när NMR demonstrerar. Det kunde polisen tänkt på redan när de gav tillstånd för demonstrationen.

Media blåser upp händelsen med tantens eventuella Hitlerhälsning bortom rimliga proportioner.
__________________
Senast redigerad av wwr 2017-10-07 kl. 12:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback