• 1
  • 2
2006-01-13, 11:18
Medlem
Seamus Costellos avatar
Ny här på forumet, vet inte om det har diskuterats men varför i helvete skulle man köpa svenskt kött?
Har ni testat den där Flodins vakuumpackade brasilianska? Glada kossor som skuttat runt på pampas. Riktigt, riktigt gott och mört. Dessutom i bit, så man slipper centimetertjocka svenska, ledsna, torra kodelar. Skär en tre centimeters biff, marinera om du vill, behövs inte med brasilianskt. Grilla i elgrillen så man fortfarande ser hjärtslagen...

y olé!

Märkligt också att en tysk fläskkotlett är dubbelt så stor och smakar dubbelt så mycket som en från en svensk scanare...
Citera
2006-01-13, 11:26
Medlem
joperzas avatar
Själv tycker jag at brasilianskt kött, innan tillagning, luktar som ett par gamla övergivna tyska speedos på Copacabana.
Citera
2006-01-13, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joperza
Själv tycker jag at brasilianskt kött, innan tillagning, luktar som ett par gamla övergivna tyska speedos på Copacabana.
du är sån som säger inget slår SVENSKA jordgubbar va?

vilket skitsnack. givetvis hålelr det brasilianska köttet god kvalitet. Annars skulle det inte säljas
Citera
2006-01-13, 12:18
Medlem
Om svenskt kött vore så otroligt mycket bätte än andra länders så borde hela världen importera det i stora mängder...
Citera
2006-01-13, 12:18
Medlem
joperzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handenduvet
du är sån som säger inget slår SVENSKA jordgubbar va?

vilket skitsnack. givetvis hålelr det brasilianska köttet god kvalitet. Annars skulle det inte säljas

Nä, det säger jag inte. Men du är en sådan som snackar om sådant du egentligen inte vet ett smack om va?
Citera
2006-01-13, 12:23
Medlem
InkoPinkos avatar
Håller med om att det färska, vacuumförpackade brasilianska köttet kan ha en lite märklig doft.

Annars tycker jag att det är väldigt bra, och ett plus är ju också att man själv får skära biffen i lagom tjocka skivor...
Citera
2006-01-13, 12:49
Medlem
Seamus Costellos avatar
Kött luktar ju. Jag har gjort råbiff på brasilianska köttet och bara fått en behaglig mättnadskänsla, finns inget farligt i det.
Bönderna brukar ju snacka om djurhållningen, som om den är så jävla mycket bättre i Sverige, det tvivlar jag på. Kossorna slås ju ihjäl innan dom kommit i målbrottet.
Nog skulle jag hellre kuta omkring på Pampas ett par år och bli nitad av en Guacho än stå och grina i en svensk lagård tio månader och sen åka lastbil till köttfabriken...
Citera
2006-01-13, 13:36
Medlem
Det jag stör mig på vad gäller propagandan om svenskt kött och djurhållning,
är att den inte handlar om något egentligt positivt.

Det talas bara i termer av att svenska bönder inte plågar djuren
eller transporterar dem levande över en hel kontinent. Eller att köttet
inte är giftigt, så konsumenten förhoppningsvis kommer att överleva.

Det där att kött ska vara saftigt, mört och smakrikt verkar vara överkurs.
Citera
2006-01-13, 13:37
Medlem
OliTs avatar
Brasilianskt kött är relativt bra, det mesta som kommer hit är dock framstressat och av dålig kvalitet. Dessutom skövlas en hel del regnskog för att få plats med köttfarmarna. Argentinskt kött är generellt sett bättre.
Citera
2006-01-13, 13:46
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Det jag stör mig på vad gäller propagandan om svenskt kött och djurhållning,
är att den inte handlar om något egentligt positivt.

Det talas bara i termer av att svenska bönder inte plågar djuren
eller transporterar dem levande över en hel kontinent. Eller att köttet
inte är giftigt, så konsumenten förhoppningsvis kommer att överleva.

Det där att kött ska vara saftigt, mört och smakrikt verkar vara överkurs.

Exaktemente! Det ska vara så kliniskt i svensk mathantering så smak faller bort. Det är också viktgare att hanteringen sker rationellt, smörgåsskinkan är sönderdelad och hopsat igen för att passa i maskinen! Och smakar följaktligen inte ett skit! Som att klippa av sig fingrarna för att vantarna är för små.
Citera
2006-01-13, 14:30
Medlem
thebandits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Om svenskt kött vore så otroligt mycket bätte än andra länders så borde hela världen importera det i stora mängder...

Pulverhjärna! Svensk kött är bäst i Sverige på grund av de korta transportsträckorna och för att man stödjer svensk företagsamhet.

Själv skiter jag dock duktigt i det och köper det som passar bäst, beroende på pris och kvalitet.
Citera
2006-01-13, 14:58
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Felet är då att det inte finns i enorma mängder och att det då blir väldigt dyrt så alltså ser dom inget behov av att köpa in det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in