2017-10-05, 18:01
Medlem
Hej, det är så att jag funderar på att köpa lägenhet snart men jag hade velat få rekommendationer för banker som ger bra lån och ränta.
Citera
2017-10-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexmannen98
Hej, det är så att jag funderar på att köpa lägenhet snart men jag hade velat få rekommendationer för banker som ger bra lån och ränta.

SBAB är den bästa
Citera
2017-10-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
SBAB är den bästa

Håller på och tittar på ny bolånebank. SBAB gav mycket riktigt mig bäst villkor utan motkrav.

Men med motkrav är Avanza (3 MSEK sparat), https://www.avanza.se/private-bankin...olanet-pb.html, betydligt bättre med färdigprutade 0,79%.

Även NordNet har bra räntor "redan" vid 1 MSEK sparat: https://www.nordnet.se/tjanster/lan/bolan.html
Citera
2017-10-05, 20:10
Medlem
Men är det bra att låna från små banker jag är rädd att de höjer räntan från ingen stans. Är det någon bindningstid där?
Citera
2017-10-06, 20:19
Medlem
Citat:
Men är det bra att låna från små banker jag är rädd att de höjer räntan från ingen stans. Är det någon bindningstid där?
Om du behöver ställa sådana frågor här du nog fundera på om du verkligen skall låna en massa pengar...

SBAB är ingen "småbank", ingen och alla banker höjer räntan från ingenstans oavsett storlek och bindningstiden beror på vad du och banken kommer överens om.
Citera
2017-10-06, 20:24
Medlem
afrodisiaks avatar
Handelsbanken en av de största och bästa fiskarna i strömmen.
Citera
2017-10-07, 10:08
Medlem
Citat:

Jag kör bolånet via Avanza (0,79 % ränta i dagsläget). Deras ränta är kopplad mot reporäntan. Reporäntan + 0,99 % med ett golv på 0,79 % (reporäntan är idag -0,50 %). Så Avanza kan inte bara höja från ingenstans. Reporäntan förväntas höjas först slutet 2018 och då med myrsteg..
Citera
2017-10-07, 10:34
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Om du behöver ställa sådana frågor här du nog fundera på om du verkligen skall låna en massa pengar...

SBAB är ingen "småbank", ingen och alla banker höjer räntan från ingenstans oavsett storlek och bindningstiden beror på vad du och banken kommer överens om.

Håller med dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Jag kör bolånet via Avanza (0,79 % ränta i dagsläget). Deras ränta är kopplad mot reporäntan. Reporäntan + 0,99 % med ett golv på 0,79 % (reporäntan är idag -0,50 %). Så Avanza kan inte bara höja från ingenstans. Reporäntan förväntas höjas först slutet 2018 och då med myrsteg..

0,79% är onekligen en riktigt bra ränta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in