Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-02-16, 18:54
  #37
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Inte kollat på avsnitten än, men som jag fattat det så är det inga resor genom stargaten alls, det är väl typ hur dom hittar den å sådant och det låter ju inte så jätte intressant.

Om jag minns rätt säger dom i nån av filmerna eller i SG-1 att stargaten endast använts en gång innan den användes i SG-1 och det var när Paul Langford använde den och inte kom tillbaka så det blir inga resor alls i denna serien.
Jodå, de reser genom stargaten i den här serien.
Tydligen är det en likadan stargate som i orginalfilmen och alltså inte likadan som i serierna.

Sen så struntar de helt och hållet i att Langford och dotter är svenska och dottern påstår istället att de är amerikanska (som vanligt).
Langford spelas av Wraithen "Michael" från Stargate Atlantis (och Trip från Star Trek Enterprise)
Citera
2018-02-25, 11:06
  #38
Medlem
€rics avatar
De här var ju helt.. Värdelöst?

10 min avsnitt med 1,30 end credits?

Riktigt dåliga skådespelare. Varje gång man ser en "tysk" prata amerikanska/engelska i en serie förstår man hur dålig den är.

Svårt att se resterande 5 avsnitt skulle vara bättre.
Citera
2018-03-02, 12:22
  #39
Medlem
seriously?s avatar
Fy satan vad dålig, både story och produktionsmässigt. Snacka om att våldta original filmen, och serien för den delen.

-1/5
Citera
2018-03-16, 02:45
  #40
Medlem
PsychoChillers avatar
Jäkligt charmig serie! Bra foleys.
Citera
2018-03-22, 19:46
  #41
Medlem
DennisOlofs avatar
Sett alla 10st avsnitten och nej, inget vidare.

Typ prequel serie mer eller mindre, kändes lite som Indiana Jones miljö. Vet verkligen inte om dom kommer gå vidare med en satsning på en första säsong. Tveksamt, dessa avsnitt och allt som hände var inte speciellt övertygande måste jag säga. Tyskarna och den tid dom valt att det ska utspela sig i känns helt ologiskt. Vem var det dom kom på den iden.

SG-1 var ju riktigt bra, Atlantis var lite svajigt i början men blev riktigt bra och stabilt. Universe började bra men föll av ganska fort och känns som att det inte var riktigt genomtänkt.

Om dom skulle göra något så hade det varit att kör en säsong där man mynnar ut i Atlantis + Universe hybrid och sedan köra vidare på det spåret, lite som en Stargate Atlantis II serie. Även om det var låg budget så hade det funkat. SG-1 funkade bra och även ursprungliga Atlantis, där Universe helt enkelt inte fungerade och lämnade det ursprungliga konceptet för mycket.

Dessutom har vi inte ens fått SG-1 på BluRay, om jag inte minns fel så ska allt från S06 och framåt duga för BluRay. Även om vissa effekt saker kanske behöver göras om men i stort sett färdigt. Och sista säsongen på Universe finns inte heller ute på BluRay vad jag vet.
Citera
2018-03-22, 22:43
  #42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Sett alla 10st avsnitten och nej, inget vidare.

Typ prequel serie mer eller mindre, kändes lite som Indiana Jones miljö. Vet verkligen inte om dom kommer gå vidare med en satsning på en första säsong. Tveksamt, dessa avsnitt och allt som hände var inte speciellt övertygande måste jag säga. Tyskarna och den tid dom valt att det ska utspela sig i känns helt ologiskt. Vem var det dom kom på den iden.

SG-1 var ju riktigt bra, Atlantis var lite svajigt i början men blev riktigt bra och stabilt. Universe började bra men föll av ganska fort och känns som att det inte var riktigt genomtänkt.

Om dom skulle göra något så hade det varit att kör en säsong där man mynnar ut i Atlantis + Universe hybrid och sedan köra vidare på det spåret, lite som en Stargate Atlantis II serie. Även om det var låg budget så hade det funkat. SG-1 funkade bra och även ursprungliga Atlantis, där Universe helt enkelt inte fungerade och lämnade det ursprungliga konceptet för mycket.

Dessutom har vi inte ens fått SG-1 på BluRay, om jag inte minns fel så ska allt från S06 och framåt duga för BluRay. Även om vissa effekt saker kanske behöver göras om men i stort sett färdigt. Och sista säsongen på Universe finns inte heller ute på BluRay vad jag vet.
Den kändes rätt B, den såg någon gång ut att visa nått, men detta var en besvikelse och nästan en skymf mot tidigare Stargate.
Citera
2018-03-23, 10:27
  #43
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Ok, tyckte jag läste någonstans att en film skulle komma efter serien. (FB) Diskussioner om "Stargate Atlantis"

Har alla serier på DVD men jag har långt ifrån hunnit se färdigt allt så därför har jag inte full koll.
Jo så var planen ,tydligen var även skådisarna kontrakterade ,till ett par filmer som skulle koppla ihop Atlantis med jorden och SG1.
Men då kom sugserien universe som såg till att bolaget konkursade.
Stargate Universe som skulle bli "vuxnare" är nog det värsta skit som någonsin producerats..
Citera
2018-03-23, 21:54
  #44
Medlem
DennisOlofs avatar
klyban, jo visst är det så.

Jag hade inga förhoppningar när jag såg trailern samt själva serien, kan nog summeras med ett ganska lamt försök att få till någon Stargate serien igen och få den visad på TV. Inte så seriöst anser jag dessutom borde dom begripa att när Universe stoppades så var det ju pga tittar siffror samt att jag tror folk lessnat lite på serien i sig. Blev för mycket Stargate till slut.

Ska dom visa Stargate igen så måste dom lyckas återskapa det som fanns i SG-1 eller Atlantis, annars kommer det aldrig hålla med tittarsiffror osv. Sedan finns det ju ett annat problem numera, och det är ju netflix och andra aktörer, så det är nog svårare. Det produceras galet mycket numera.

Lite lustigt att man valde en prequel, men fram för allt, varför så långt tillbaka i tiden, och dessutom blanda in tyskarna och Hitler. Och saken blev ju inte bättre av att det kändes som dom efterapat ursprungliga Stargate filmen från 1994 på tok för mycket.

Det enda som antagligen fungerar idag vore t.ex. mini-serie, eller t.ex. 10st avsnitt i en säsong som man släpper direkt på netflix och liknande. En blandning av film och TV serie, det skulle nog gå riktigt bra. Och då en fortsättning på SG-1, Atlantis, eller någon Hybrid där man även blandar in Universe osv.

Den här serien, NEJ duger knappast.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback