Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-05, 16:35
  #1
Medlem
Ny Stargate serie på gång "Stargate: Origins".

Kommer att bli tio stycken avsnitt på 10 minuter, antar att dem chansar på om serien blir tillräckligt populär för att sedan dra igång serien på allvar.

Kan bli intressant för oss Stargate fans nu som väntat på en ny serie.

https://www.youtube.com/watch?v=pnaEUhfMUKQ

Vad tror ni ?
Citera
2017-10-05, 16:47
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Ny Stargate serie på gång "Stargate: Origins".

Kommer att bli tio stycken avsnitt på 10 minuter, antar att dem chansar på om serien blir tillräckligt populär för att sedan dra igång serien på allvar.

Kan bli intressant för oss Stargate fans nu som väntat på en ny serie.

https://www.youtube.com/watch?v=pnaEUhfMUKQ

Vad tror ni ?

Förstår inte vad den ska handla om. Verkar jättekonstigt.

Jag menar, om det ska vara en prequel så finns det ju ingen Stargate med i bilden. Så vad? Stargate utan en stargate? Verkar skitkonstigt.
Citera
2017-10-05, 16:54
  #3
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Förstår inte vad den ska handla om. Verkar jättekonstigt.

Jag menar, om det ska vara en prequel så finns det ju ingen Stargate med i bilden. Så vad? Stargate utan en stargate? Verkar skitkonstigt.
http://stargate.wikia.com/wiki/Stargate_Origins
Stargate Origins will serve as a prequel to Stargate SG-1 and will explore the backstory of Dr. Catherine Langford, the daughter of Professor Langford - the man who discovered the Stargate in Giza, Egypt in 1928, as depicted in the 1994 feature film Stargate. The series will consist of 10 episodes, each 10 minutes in length, and will expand upon the existing mythology of the Stargate franchise.
Citera
2017-10-05, 16:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
http://stargate.wikia.com/wiki/Stargate_Origins
Stargate Origins will serve as a prequel to Stargate SG-1 and will explore the backstory of Dr. Catherine Langford, the daughter of Professor Langford - the man who discovered the Stargate in Giza, Egypt in 1928, as depicted in the 1994 feature film Stargate. The series will consist of 10 episodes, each 10 minutes in length, and will expand upon the existing mythology of the Stargate franchise.

Precis...Så vad har det här med Stargate att göra? Hade lika gärna kunnat kalla det Indiana Jones.
Citera
2017-10-05, 17:06
  #5
Medlem
BlackMetals avatar
Tror ingenting om serien än så länge men för oss som sett allt med Stargate kan det var kul att få lite mer backstory. Kan bara hoppas på att det leder till en ordentlig serie.
Citera
2017-10-05, 17:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Tror ingenting om serien än så länge men för oss som sett allt med Stargate kan det var kul att få lite mer backstory. Kan bara hoppas på att det leder till en ordentlig serie.


En Stargate-serie utan resor genom Stargaten... Tyckte första filmen utredde det hela rätt bra, sen har ju serierna fyllt i. Hade varit vettigare att dragit det ännu längre tillbaka, till tiden innan den begravdes i sanden.
Citera
2017-10-05, 18:01
  #7
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
En Stargate-serie utan resor genom Stargaten... Tyckte första filmen utredde det hela rätt bra, sen har ju serierna fyllt i. Hade varit vettigare att dragit det ännu längre tillbaka, till tiden innan den begravdes i sanden.
Å andra sidan har varje serie haft en ny vinkel, sg1 vs atlantis vs universe...så jag är inte förvånad.
Citera
2017-10-06, 10:54
  #8
Medlem
Känner mig ganska taggad inför denna serie, tror det kan bli bra.

Serien kommer att publiceras på Stargates egna streamingtjänst: https://www.stargatecommand.co/
Citera
2017-10-06, 11:01
  #9
Medlem
Ska avsnitten vara 10 minuter långa?
Känns ju lite tråkigt!
Citera
2017-10-06, 11:13
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swegunners
Ska avsnitten vara 10 minuter långa?
Känns ju lite tråkigt!
Dessa 10 avsnitt är troligen en pilotsäsong för att se om serien är tillräckligt populär för att göra Säsong 1.

Vad jag vet så är intresset för Stargate väldigt högt kanske lika populärt som Star Trek så jag antar att det blir mer en bara 10 avsnitt på 10 minuter.
Citera
2017-10-06, 18:03
  #11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Vad jag vet så är intresset för Stargate väldigt högt kanske lika populärt som Star Trek så jag antar att det blir mer en bara 10 avsnitt på 10 minuter.
Ändå har 2 serier lagts ned pga få tittare.
Citera
2017-10-06, 20:00
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ändå har 2 serier lagts ned pga få tittare.
Kan ha fel men jag har för mig att Universe lades ned på grund av få tittare och Atlantis för att en avslutande film skulle knyta ihop serien dock blev det inget av det.
__________________
Senast redigerad av olah27 2017-10-06 kl. 20:03.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback