Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 18:44
  #1
Medlem
miGss avatar
Hej. Jag har en vän som vill kunna ringa fler personer samtidigt och tänker själv att detta inte är en särskilt avancerad funktion. I telefonbutiken säger dom dock att min vän måste köpa en iPhone för att kunna göra det, och att de andra då också måste ha iPhone, eller så krävs det att alla som vill delta i samtalet har whatsApp eller liknande app för detta. Finns det verkligen inget billigare alternativ? Jag menar, förut hade ju till och med vissa hemtelefoner den funktionen.

Tack på förhand
Citera
2017-10-04, 18:49
  #2
Medlem
telia har en tjänst som heter gruppsamtal, det är nog samma typ av tjänst som det var på de fasta telefonnätet innan.
Citera
2017-10-04, 19:07
  #3
Medlem
Osäker på vilka telefoner som har funktionen men har du en smartphone så finns appar som discord, skype osv, problemet med det är att alla som ska vara med i samtalet själva måste ha appen.

Borde dock finnas en sån funktion i de flesta smartphones.

Det brukar se ut som ett plustecken när man redan är i samtal med någon vad jag kan minnas. Om det finns ett plustecken så tryck på det för att lägga till fler personer i samtalet, gissningsvis måste de finnas med i din "kontaktbok" för att det ska fungera, men där spekulerar jag bara.
Citera
2017-10-04, 19:20
  #4
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Finns massor av sådana tjänster, googla telefonkonferens.
Citera
2017-10-04, 19:22
  #5
Medlem
Couplets avatar
Vi kör Discord och tycker det fungerar bäst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback