Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-04, 00:47
  #1
Medlem
Jag söker med ljus och lykta efter en Nikon d700 som in första systemkamera. Efter mycket research kommit fram till att just denna jag vill ha. Problemet är att den är relativt dyr begagnad, bara sedan några månader tillbaka då man kunde finna den för 3500 kr -ish till nu minimum 5000.

Någon som kan rekommendera sajter, butiker etc där man kan bevaka pris eller liknande. Jag är normalt inte en kille som jagar begagnade grejer, men i detta fallet är det ett måste. Då jag inte kan skrapa ihop pengarna till kamera+objektiv utan att köpa begagnat.

Vad skall man tänka på när man läser en annonns? Verkar finnas en del scam via blocket t.ex.

MVH
Citera
2017-10-04, 19:31
  #2
Medlem
MindRewinds avatar
Menar du att du har sett D700 ute till försäljning för 3500kr? För bra för att va sant.. , kolla på hegethorns, de har ett gäng inne för 4500kr.

Tror inte priserna kommer sjunka mer än så, möjligt lite till när D850 finns att köpa över disk.. , enorm kö när det gäller den kameran just nu. Däremot finns det många billiga (nåja.. ) D800 till salu om du orkar spara lite till.

edit.
__________________
Senast redigerad av MindRewind 2017-10-04 kl. 19:44.
Citera
2017-10-04, 19:56
  #3
Medlem
Tutlurs avatar
Män använder Canon. Nikon är för .....

"With Canon you can"
Citera
2017-10-04, 20:04
  #4
Medlem
MindRewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutlur
Män använder Canon. Nikon är för .....

"With Canon you can"

Haha, seriöst? Få se vad DU kan med din Canon. Kom igen nu..
Citera
2017-10-04, 20:17
  #5
Medlem
Tutlurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindRewind
Haha, seriöst? Få se vad DU kan med din Canon. Kom igen nu..
Vill inte fullständigt förnedra er genom att visa alster så det är nog bäst att jag håller lite lägre profil, och lämnar er med vetskapen, att ni skjuter med undermålig utrustning. OH YEAH. Som Duffman hade sagt.
Citera
2017-10-04, 20:33
  #6
Medlem
MindRewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutlur
blabla... skitsnack.. blabla..

Ok, bra jobbat då..! Vet dock inte om Hasselblad räknas som undermålig. Sluta bajsa ner tråden nu.
Citera
2017-10-04, 20:50
  #7
Medlem
Tutlurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindRewind
Ok, bra jobbat då..! Vet dock inte om Hasselblad räknas som undermålig. Sluta bajsa ner tråden nu.
Troll. Ge mig modell och specs. Ordbajsa inte ur dig ett hippt namn du läst på internet.

Vidhåller att Canon är liiite bättre än Snikon.
Citera
2017-10-04, 20:56
  #8
Medlem
MindRewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tutlur
Troll. Ge mig modell och specs. Ordbajsa inte ur dig ett hippt namn du läst på internet.

Vidhåller att Canon är liiite bättre än Snikon.

Rätt offtopic nu, borde inte svara så du får ett privat meddelande istället så kan du titta där och gråta lite sen.

Till TS:

Såg en D700 på fotosidan för 2000kr, dock rejält slutkörd...
Citera
2017-10-04, 23:49
  #9
Medlem
Tackar och bugar för svaren.

Kollar hegethorns

MVH
Citera
2017-10-05, 11:06
  #10
Medlem
MindRewinds avatar
Hegethorns är bra.., ring och snacka med dem. Oftast ingår mer än vad beskrivningen säger, t ex. kartong osv. om det nu spelar någon roll.

Väldigt serviceminded, skickar alltid högupplösta bilder om man ber om det så man kan kolla skick osv.
__________________
Senast redigerad av MindRewind 2017-10-05 kl. 11:10.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback