Citat:
Kul att höra. Det känns bra!
För att knyta till ämnet vill jag se många autister bli räddade till tro.
Har du bevis för din existens? Det räcker så här långt. Vill bara passa på säga det här. Det är svårt att ta emot och spräcka bubblan och ändra bilden man har. Varför inte göra det enklare?
Det är inte religion. Det är faktiskt vilka vi är.
Det finns en perfekt "religion" för människofamiljen. Det är du och Jesus och hur du förhåller dig till världen med dess villkor o skeenden.
Hans beteende är spm hos en kriminell.
Han kanske behöver få veta om att Gud ser och hör allt. Liksom han mr cs ser och hör allt. (Vilket borde räcka) Han behöver dock nya ögon..
Jag har fått bevis för att "Gud" och en del människor vet vad jag tänker och gör. Därför har jag blivit botad. Jippiee(Efter ett litet helvete) tråkigt att det behövde gå till såhär. Men fuck me. Right?
Thats what its all about here in sossestad. (Väldigt skadade människor)
Men!! Jag tror de sosse judarna kan bota (se, döda) vilken aspie som helst..
Blir jättesvårt att klättra upp och spela med sen du orkar inte kämpa mer till slut och blir typ lobotomerad och kastrerad.
Själva*ordet religion*kommer från latinets "religare" vilket betyder ungefär att återknyta, återskapa. Det man försöker återskapa är kontakten med ursprunget.
Ordets ursprung är omdiskuterat. (Jag trodde det var nåt med liege att man är allierade typ.)
Vet att det lät lite bittert men det blir bra till slut. Man kan leva med sån här sanning. Så onda är vi
För att knyta till ämnet vill jag se många autister bli räddade till tro.
Har du bevis för din existens? Det räcker så här långt. Vill bara passa på säga det här. Det är svårt att ta emot och spräcka bubblan och ändra bilden man har. Varför inte göra det enklare?
Det är inte religion. Det är faktiskt vilka vi är.
Det finns en perfekt "religion" för människofamiljen. Det är du och Jesus och hur du förhåller dig till världen med dess villkor o skeenden.
Hans beteende är spm hos en kriminell.
Han kanske behöver få veta om att Gud ser och hör allt. Liksom han mr cs ser och hör allt. (Vilket borde räcka) Han behöver dock nya ögon..
Jag har fått bevis för att "Gud" och en del människor vet vad jag tänker och gör. Därför har jag blivit botad. Jippiee(Efter ett litet helvete) tråkigt att det behövde gå till såhär. Men fuck me. Right?
Thats what its all about here in sossestad. (Väldigt skadade människor)
Men!! Jag tror de sosse judarna kan bota (se, döda) vilken aspie som helst..
Blir jättesvårt att klättra upp och spela med sen du orkar inte kämpa mer till slut och blir typ lobotomerad och kastrerad.
Själva*ordet religion*kommer från latinets "religare" vilket betyder ungefär att återknyta, återskapa. Det man försöker återskapa är kontakten med ursprunget.
Ordets ursprung är omdiskuterat. (Jag trodde det var nåt med liege att man är allierade typ.)
Vet att det lät lite bittert men det blir bra till slut. Man kan leva med sån här sanning. Så onda är vi

Är det just pga gemenskapen? Gemenskap och känsla av samhörighet, verklig eller upplevd är otroligt viktigt för oss alla, så jag kan faktiskt trots en ganska så ateistisk hållning tänka mig att det finns ett, för den enskilda utövarens hälsa och välbefinnande, stort värde i religionen av den anledningen.
Men jag har svårt att förstå att det är så viktigt att det måste ske på bekostnad av att man ger upp all nyfikenhet och respekt över världens verkliga komplexitet och under, och istället dyker ner tillbaka till barndomens basala, egocentriska och förenklade berättelser om att allting som händer är pga en själv och pga ens kosmisk mamma eller pappa, typ.
Kan man inte bara ha den sköna spiritualismen och gemenskapen utan att den här intellektuella resignationen? Det skulle ju vara det bästa av två världar tänker jag.