2017-10-03, 19:52
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
http://www.foxnews.com/entertainment/2017/10/02/top-cbs-lawyer-no-sympathy-for-vegas-vics-probably-republicans.html

http://www.friatider.se/h-r-hyllar-v-nstern-massmordet-p-vita-trump-anh-ngare-i-las-vegas

Men ok, Det är som att länka till Aftonbladet med "här är rasisterna och sverigedemokraterna som hatar invandrare" bild på Gösta Svensson "invandrare pratar konstigt"

Klart det finns vänsteranhängare som är idioter och troll, precis som i alla hörn av politiken.
Citera
2017-10-03, 19:52
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter

En väldigt grym fråga varför sköt han inte mer?
Men se på Breivik han lät en del komma undan han hade skott kvar?
Jag gillar vapen men har aldrig varit i slagsmål vapen är inte våld för mig så kanske så som med sex för det kan jag?
Man blir trött nöjd och vilar sig? Det måste kosta på att skjuta in bland 22 000 pers som ostraffad 64åring.

Antagligen så trodde han att de skulle ta sig in i rummet och valde då att själv avsluta operationen (eventuellt när han sköt vakten i benet genom dörren?). Hade de tagit sig in så hade han kanske överlevt och då tvingats spendera livstid i fängelse, så vid minsta misstanke om att tillfångatas så skjuter han sig själv.
Citera
2017-10-03, 19:57
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Antagligen så trodde han att de skulle ta sig in i rummet och valde då att själv avsluta operationen (eventuellt när han sköt vakten i benet genom dörren?). Hade de tagit sig in så hade han kanske överlevt och då tvingats spendera livstid i fängelse, så vid minsta misstanke om att tillfångatas så skjuter han sig själv.

Nevada har dödsstraff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter
[b]
En väldigt grym fråga varför sköt han inte mer?

jag har frågat mig själv samma fråga faktiskt, han verkar ha haft massor med ammunition så inga praktiska hinder fanns.

jag vet inte, kanske kommer fram mer fakta senare
Citera
Medlem
Citat:

Nej så illa är det inte. Jag tror han hade sluppit undan med dödsstraff vilket han ju gav sig själv.
Citera
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Hur är det suspect, suicide efter att man gjort skjutningar har hänt många gånger..
Om vi utgår från attentatet är precis som "amerikansk" media säger, så.. låt säga att du är terrorist och ska skjuta massa folk, och ta dig därifrån
Du börjar skjuta och i kalabaliken som sker efter så skjuter du gubben i rummet bredvid, och lämnar platsen. Gubben får skulden och du kommer undan.

Typ.
Om vi utgår från att attentatet inte är som "amerikansk" media påstår så är det suspekt utifrån "Dead man dont talk" - dådet utförs som tex. Nice Truck Attack, stor skara människor och helt stagat. Allt du behöver då är att vissa en bild på nån som skjutit huvudet av sig och lite bilder från kalabaliken som följde efteråt.
Citera
2017-10-03, 19:58
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfamiso
Så v.g. förklara. Vid c:a 13:30: Till den mycket långa burst av dov långvarig salva läggs hörbarligen två kortare, mer högfrekvent knatter. Är det kulor som tillfälligt spränger ljudvallen, och sedan upphör de att spränga ljudvallen pga olika skjutriktning? Eller hör man plötsligt högfrekventare mynningsknallar som inte hörts förut pga att skytten byter riktning? Eller?
Du hör bara bogvågsknallen om du finns i skjutriktningen och kulan passerar dig
Citera
2017-10-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperess
Vid överljudshastighet hör man först bogvågsknallen när kulan passerar, sedan kommer skottljudet från geväret på trehundra meters avstånd mellan en tredjedels och en halv sekund senare. (Vid utgångshastighet på 800 till 900m/s

Precis, och ljudet färdas i 340m/s

Det är detta alla(okunniga) blir förvirrade av och drar sen slutsatsen att det är två vapen eftersom 2 olika sorts knallar hörs.
Citera
2017-10-03, 20:00
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Men ok, Det är som att länka till Aftonbladet med "här är rasisterna och sverigedemokraterna som hatar invandrare" bild på Gösta Svensson "invandrare pratar konstigt"

Klart det finns vänsteranhängare som är idioter och troll, precis som i alla hörn av politiken.
Vem anser du då var godkänd för uttalanden för vänstern? Om inte någon högt upsatt på cbs, som uppenbart är demokrat. Så vem?
Citera
2017-10-03, 20:00
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Nevada har dödsstraff.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej så illa är det inte. Jag tror han hade sluppit undan med dödsstraff vilket han ju gav sig själv.

Du brukar sitta i en cell väldigt lång tid innan straffet faktiskt utkrävs.

Då är det bättre att själv avsluta skiten så att säga.
Citera
2017-10-03, 20:01
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Nevada har dödsstraff.
Jo. och han dödade (sannolikt) sig själv.

Mysteriet SP:
http://www.latimes.com/nation/la-na-vegas-shooter-what-we-know-20171002-story.html
Citera
2017-10-03, 20:01
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Om vi utgår från attentatet är precis som "amerikansk" media säger, så.. låt säga att du är terrorist och ska skjuta massa folk, och ta dig därifrån
Du börjar skjuta och i kalabaliken som sker efter så skjuter du gubben i rummet bredvid, och lämnar platsen. Gubben får skulden och du kommer undan.

Typ.
Om vi utgår från att attentatet inte är som "amerikansk" media påstår så är det suspekt utifrån "Dead man dont talk" - dådet utförs som tex. Nice Truck Attack, stor skara människor och helt stagat. Allt du behöver då är att vissa en bild på nån som skjutit huvudet av sig och lite bilder från kalabaliken som följde efteråt.

Wow. Alltså jag gillar dig AB. Men fan, foliehatten har ramlat lite väl långt ner över ögonen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in