2017-10-01, 16:03
Medlem
Monoceruss avatar
Ramlade med cykeln och tog emot mig med armbågen.

Var inne på sjukhuset igår och konstaterat fraktur, se röntgen bilder.

Nu väntar jag på operation får att sätta tillbaka de lösa benbitarna. Fick en plastskena från armhåla till handled så länge.

Det jag undrar nu är om det behöver gipsas efter operation och i så fall hur länge. Hur länge innan man kan använda armen som vanligt?

http://oi66.tinypic.com/vsgetg.jpg

http://oi66.tinypic.com/33o0f8p.jpg

Det är det övre benet i armen vid armbågsleden.
Citera
2017-10-01, 16:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mitt tips är att du frågar läkaren vid detta tillfälle. H/n vet detta bäst. Men räknar på en höft mellan 4-6 veckor.
Citera
2017-10-01, 16:25
Medlem
Monoceruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mitt tips är att du frågar läkaren vid detta tillfälle. H/n vet detta bäst. Men räknar på en höft mellan 4-6 veckor.

Jo får göra det, hoppas på att det blir operation i morgon.

Du tror att man behöver gips även om de vid operationen stabiliserar de lösa bitarna?
Citera
2017-10-01, 16:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monocerus
Jo får göra det, hoppas på att det blir operation i morgon.

Du tror att man behöver gips även om de vid operationen stabiliserar de lösa bitarna?

När jag för många år sedan slog av min armbåge så fick jag gå med gips i dryga 4 veckor. Därefter stödlinda i dryga 2 veckor.

Men gips lär du säkert får gå då det måste stabiliseras ordentligt.
Citera
2017-10-02, 18:00
Medlem
Monoceruss avatar
Blev opererad idag, gick smidigt och bitarna är på plats igen. Bara lokalbedövning så slapp narkos. Dock är armen fortfarande helt domnad.

Nu ska jag ha gips i två veckor och sedan sjukgymnastik. Läkaren sa att det var vanligt att man inte kunde böja ut armen fullt, hoppas det inte blir så.

Någon som gjort liknande operation och har erfarenhet om hur det är att komma tillbaka efter detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in