2017-10-01, 10:56
Medlem
Hej.

Har en MbPro mid 2014 som jag kr med Maverick. Tycker det fungerar bra och r snyggt men ser att nya versioner hela tiden kommer ut. r det aktuellt att uppgradera tycker ni? Finns det mycket att vinna p det?

Anvnder mest datorn fr surf, fra ver bilder m.m.
Citera
2017-10-01, 12:34
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Hej.

Har en MbPro mid 2014 som jag kr med Maverick. Tycker det fungerar bra och r snyggt men ser att nya versioner hela tiden kommer ut. r det aktuellt att uppgradera tycker ni? Finns det mycket att vinna p det?

Mavericks brjar bli gammalt och det har kommit mnga frbttringar bde i systemet och de medfljande programvarorna. Om du anvnder Mail, Bilder (fr bildhantering) mm s tycker jag det r vrt att uppgradera.
Citera
2017-10-01, 19:43
Medlem
Citat:
Hej.

Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Mavericks brjar bli gammalt och det har kommit mnga frbttringar bde i systemet och de medfljande programvarorna. Om du anvnder Mail, Bilder (fr bildhantering) mm s tycker jag det r vrt att uppgradera.

Man kan vl egentligen vnda p det, att det sllan r vrt, eller finns ngon vettig anledning att inte uppdatera. Utom i ngra enstaka fall nr man av ngon mer specifik anledning inte kan eller inte br uppdatera.
Citera
2017-10-02, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Man kan vl egentligen vnda p det, att det sllan r vrt, eller finns ngon vettig anledning att inte uppdatera. Utom i ngra enstaka fall nr man av ngon mer specifik anledning inte kan eller inte br uppdatera.

Ja, normalt sett skulle jag hlla med till fullo. Men har vissa trkiga erfarenheter av att strre uppdateringar kan lagga ner bde datorer och iOS-enheter.
Citera
2017-10-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ja, normalt sett skulle jag hlla med till fullo. Men har vissa trkiga erfarenheter av att strre uppdateringar kan lagga ner bde datorer och iOS-enheter.

Det r trots allt nt som sker vldigt sllan.

Jag har haft datorer sen 90talet, och frn 2009 enbart Mac hemma, och har i princip aldrig haft ngra problem att tala om vid uppdateringar. Nt litet smkrasslig kan ha hnt nn gng, men inte mer. Endast nr jag kr beta-versioner s har det hnt nn gng att det varit mer stk, men betor r ju betor.
Citera
2017-10-02, 18:37
Medlem
Tidigare brukade jag hlla Macarna uppdaterade men numera stannar jag p Mavericks - det r den sista versionen som knns "Mac OS X" snarare n "iOS X" ifrga om grnsnitt m.m. Tycker mig mest se "iPhonisering" av nyare versioner snarare n ngonting som knns helt klockrent att uppdatera till.

Att Apple bakat in Mail och Safari etc i systemet (d.v.s uppdatering av dessa appar krver systemuppdatering) r jag inte helt frtjust i heller, skulle definitivt inte uppdatera ett operativsystem p.g.a "nyare webblsare" eller "frbttrad mailapp" nr Chrome m.fl fungerar perfekt p 10.9.5.

Jag r dock inte helt emot att uppdatera men d vore det trevligt med svar p fljande:

1. Kan man terstlla Mavericksutseendet eller tvingas man st ut med iOS-stilen?
2. Vilka funktioner p operativsystemsniv gr det vrt det? (Allts inte att t.ex Mail har ftt nya funktioner utan jag talar om sjlva operativet i sig.)

Jag kr inte Apples appar (frutom iMovie) och anvnder Googles ekosystem s funktioner kopplade till Apples iEnheter och tjnster har ingen betydelse fr mig.
Citera
2017-10-02, 19:27
Bannlyst
Citat:
Hej.

Macbook pro med retina eller utan. r det 13 eller 15tum. Varfr r folk s dliga p skriva ut det hr fr istllet fr att gissa sig fram. Har sjlv os en MbPro 15 och den fungerar perfekt med High Sierra. Gr blixt snabbt
Citera
2017-10-05, 19:40
Medlem
Har frskt installera det nu flera gnger utan att lyckas.

Kommer upp det hr: MacOS kunde inte installeras p din dator. Ett rel intrffade nr fast programvara skulle kontrollera.

Vad r felet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in