2006-01-12, 21:44
Medlem
Scrambles avatar
Ja, men då kan du ju gräva upp varenda utnämningstråd och rapportera alla "Grattis!".

Men visst håller jag med dig, oneliners som inte på något sätt tillför diskussionen någonting bör tas bort. Exempel på enradare som tillför någonting finns såklart och det vet du själv, som länkar t ex. Känns inte direkt motiverat att alla måste skriva fem rader text för att få erbjuda en efterfrågad länk.

Men det som inte tillför nåt tar jag mer än gärna bort, men kalla det inte för censur sen bara, för sånt sker även om det är de mest korkade inlägg som förvinner spårlöst.
Citera
2006-01-12, 21:44
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Innan ansvarig moderator kommer så kan jag säga generellt hur jag brukar göra. Moderatorer har rätt att ta bort s.k. one-liners men det är långtifrån att vi alltid hinner göra det i alla trådar. Därför står många one-liners som inte tillför debatten något kvar medan andra raderas. Då brukar rättvisemaffian skrika "men varför är inte det där inlägget borta men mitt?".
Sedan får vi skilja på one-liners och one-liners. Många inlägg på bara några ord eller högst en rad kan tillföra debatten väldigt mycket och då är det dumt att radera. One-liners brukar ofta vara "ryggdunkartrådar" som t.ex. "jag håller med". Sådant tillför inte debatten något och tar bara upp utrymme och bör därför raderas.

Generellt tror jag att många debattörer skulle ha mycket att vinna på att forumlera en eller två rader till för att lite tydligare motivera sin ståndpunkt, men det är min personliga uppfattning bara.

Nu skiter jag ju ganska löskokt i att mitt inlägg raderades. Det var mer en undran då forumet är knökfullt av just medhållande oneliners men just mitt råkade hamna under någons lupp.
Citera
2006-01-12, 21:46
Bannlyst
Citat:
One-liners brukar ofta vara "ryggdunkartrådar" som t.ex. "jag håller med". Sådant tillför inte debatten något och tar bara upp utrymme och bör därför raderas.

http://www.flashback.org/showpost.p...1&postcount=12

kommer från rätt människa
Citera
2006-01-12, 21:47
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Ja, men då kan du ju gräva upp varenda utnämningstråd och rapportera alla "Grattis!".

Men visst håller jag med dig, oneliners som inte på något sätt tillför diskussionen någonting bör tas bort. Exempel på enradare som tillför någonting finns såklart och det vet du själv, som länkar t ex. Känns inte direkt motiverat att alla måste skriva fem rader text för att få erbjuda en efterfrågad länk.

Men det som inte tillför nåt tar jag mer än gärna bort, men kalla det inte för censur sen bara, för sånt sker även om det är de mest korkade inlägg som förvinner spårlöst.

Jag har inte för avsikt att rapportera några inlägg alls. Vidare har jag väl inte sagt att jag tycker att oneliners ska tas bort. Om någon skrivit ett exceptionellt vältaligt inlägg som jag håller med om så postar jag gärna ett medhåll för att precis som mesharry säger visa min ståndpunkt istället för att rapa ur mig ett inlägg med samma innebörd.
Citera
2006-01-12, 21:49
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Vilka trådar får man posta medhållande enradingar i då?

I "mina" forum får du det. Jag raderar i princip bara tre typer av inlägg:
1. Rena regelbrott
2. Inlägg som är extremt off topic
3. Inlägg som vara består av en eller flera smileys.
Citera
2006-01-12, 21:49
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Nu skiter jag ju ganska löskokt i att mitt inlägg raderades. Det var mer en undran då forumet är knökfullt av just medhållande oneliners men just mitt råkade hamna under någons lupp.
Kunde inte låta bli att slänga mig med uttrycket

Men som sagt, ofta är det tyvärr slumpen som avgör. Att ta bort alla one-liners i invandringsforumet som inte tillför debatten något är ett riktigt mörker kan jag lova
Citera
2006-01-12, 21:52
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
I "mina" forum får du det. Jag raderar i princip bara tre typer av inlägg:
1. Rena regelbrott
2. Inlägg som är extremt off topic
3. Inlägg som vara består av en eller flera smileys.

Konsekvent och bra

Vore det inte bättre att ha enhetliga regler så att man vet vad som gäller istället för att behöva gissa sig till i vilka forum man får posta oneliners?
Citera
2006-01-12, 21:53
Medlem
SAMSONs avatar
annars kan ju admin sätta en spärr på minst 500 tecken så kan ingen göra korta inlägg
Citera
2006-01-12, 21:53
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0d
http://www.flashback.org/showpost.p...1&postcount=12

kommer från rätt människa

Oj, ja vem har sagt att vi moderatorer är bättre än andra när det gäller att producera inlägg med en viss längd på? Få se om moderatorn kanske låter det vara kvar då det är Impies välkomsttråd
Citera
2006-01-12, 21:58
Bannlyst
Citat:

Oj, ja vem har sagt att vi moderatorer är bättre än andra när det gäller att producera inlägg med en viss längd på? Få se om moderatorn kanske låter det vara kvar då det är Impies välkomsttråd

Stor risk att den blir raderad. du är mod så chansen att du ska få inlägg raderad är väldigt väldigt liten
Citera
2006-01-12, 22:07
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAMSON
annars kan ju admin sätta en spärr på minst 500 tecken så kan ingen göra korta inlägg
Men då kan ju bara Feta Evert och Ezzelino diskutera här, de behöver ju en jävla massa tecken innan de fått hasplat ur sig vad fan de vill
Citera
2006-01-12, 22:07
Medlem
Fet-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0d
Stor risk att den blir raderad. du är mod så chansen att du ska få inlägg raderad är väldigt väldigt liten
Men nu är du sur och butter! Det där är väl inget att hänga läpp över, eller hur? Jag brukar radera one-liners från moderatorer och även andra inlägg, och så gör antagligen alla moderatorer, även om du inte tror på det. Hur orkar du vara så negativ hela tiden? Det kan inte vara bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in