• 3
  • 4
2006-01-14, 13:27
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jo det är censur! Vad finns det för anledning att ta bort enradare om de inte är off-topic? Off topic förstår jag att ni tar bort.

För att även den trögaste ska förstå: Om jag skriver ett väldigt bra svar i en tråd som ger den stora okunniga massan som tidigare skrivit i tråden svar på tal (vilket skulle kunna hända)så får man inte sen hålla med mig utan att upprepa det jag redan har skrivit. Hur ska den stora okunniga massan tro något annat än att den är i majoritet och alltså enligt dem (den stora okunniga massan) har rätt, om de bara kan få detta utmärkta svar av en person (den som skrev det först)?

Det blev två långa meningar det där, men jag hoppas att det klarnar...
Beror väl helt på hur man definerar "inlägg som inte tillför en diskussion någonting". För mig är det inlägg som antingen är OT eller på annat sätt förstör diskussionen, t ex rent trams och meningslösa påhopp i form av just oneliners.

Gör en oneliner en tråd bättre så får den vara kvar.
Citera
2006-01-14, 16:34
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Beror väl helt på hur man definerar "inlägg som inte tillför en diskussion någonting". För mig är det inlägg som antingen är OT eller på annat sätt förstör diskussionen, t ex rent trams och meningslösa påhopp i form av just oneliners.

Gör en oneliner en tråd bättre så får den vara kvar.
Ditt svar var lika upplysande som en

Har du inget bättre för dig än att ta bort ett inlägg som bara betår av en smiley? (svara på frågan)
Citera
2006-01-14, 18:35
Medlem
StyleWarss avatar
Flashbacks helt egna definitioner på kända, vedertagna ord gör mig lite trött ibland. One-liner trodde jag i min enfald var:

one-lin·er
Pronunciation: "w&n-'lI-n&r
Function: noun
: a very succinct joke or witticism

Varför skulle sådana inte ha på ett internetforum att göra?
Några av de bästa one-liners jag har sett har jag sett i internetforum av alla de slag.

Ordet "troll" ska vi inte tala om. Fast det är väldigt intellektuellt utmanande att läsa en sak, som i verkligheten egentligen betyder något helt annat.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in