När man bli äldre och skröplig så kan små olyckor vara väldigt farliga trist nyhet, hon var en intressant personlighet kanske en gnutta adligt högdragen ibland men kunnig inom sitt ämne och i grunden godhjärtad. Var som från en annan äldre mer artig och belevad tid/värld.
Senast redigerad av freeriderXII 2017-09-29 kl. 21:18.
Satt och härjade respektlöst i några tidningschattar med henne för cirka tio år sedan. Tyckte det var lite patetiskt och dekadent av henne att prata om dygder och etikett när samhället var och är satt i ett institutionaliserat förfall på många sätt. Hon tyckte inte om min attityd..
Men hon hade många relevanta åsikter som fick i alla fall mig att tänka kring mina vanor och sociala manér över tid. Ofta är man ju rätt självupptagen och det är skönt att träffa på människor som kommer med påståenden och argument som får en att tänka kring sitt eget beteende i det sociala samspelet.
Fy så tråkigt. Det var alltid trevligt att ta del av hennes spalt. Hon hade väldigt vettiga åsikter om hur man bör uppföra sig, baserat på hänsyn och på att behandla andra som man själv skulle vilja bli behandlad. Kommer att sakna henne - det blir verkligen ett tomrum.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!