2019-01-24, 11:04
Medlem
OdCaBos avatar
De sljer amerikansk "kinesisk" mat. Ungefr lika asiatiskt som vra hrda tacos med kttfrs r mexikanska. Plus typ tv saker man kan kalla vagt asiatiska.

Vilket r helt okej. Uppskattat till och med. Nu nr vra restauranger med svensk "kinesisk" mat brjar frsvinna.
Citera
2019-01-24, 18:13
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
De sljer amerikansk "kinesisk" mat. Ungefr lika asiatiskt som vra hrda tacos med kttfrs r mexikanska. Plus typ tv saker man kan kalla vagt asiatiska.

Vilket r helt okej. Uppskattat till och med. Nu nr vra restauranger med svensk "kinesisk" mat brjar frsvinna.

Nja. Det var trots allt mexikaner som kom p hela hrdtacokonceptet med dom vanliga "Svensson-tillbehren"
Citera
2019-01-25, 20:54
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Har du en telefon frn Huawei? Det kanske sitter ngon kapitalistmaoist och spionerar?
https://www.telegraph.co.uk/technolo...ork-spy-fears/

OnT: Testade Chop Chop ute i Norrtlje hromdan och nog har portionerna blivit litet mindre?

..... en arbetstelefon

P Mndag ker den i sophinken!

Portionerna har nog blivit mindre fr det knns som om det var en massa matsvinn, jag gillar asiatiskt men just deras mat gr att jag blir krkmtt om jag ter fr mycket. Kanske fler upplevde detta?
Citera
2019-01-25, 21:11
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Portionerna har nog blivit mindre fr det knns som om det var en massa matsvinn, jag gillar asiatiskt men just deras mat gr att jag blir krkmtt om jag ter fr mycket. Kanske fler upplevde detta?
Inte helt otroligt! Frut s brukade det bli en liten kattportion kvar efter att jag tit klart, men nu s tar portionen slut utan att jag blir dst. Bra tycker jag (Katten hller dock inte med hehe). Bttre skulle jag tycka att det var dock om dom hade snkt priset samtidigt som dom minskade ner p portionerna! Mindre portioner = Lgre rvarutgng, arbetsinsats och frpackningar, vilket i sin tur torde betyda lgre kostnader fr fretaget.

Med det sagt s kommer jag sklart nd att fortstta frra Chop Chop med besk d kedjan faktiskt r bra fr vad den r, dvs ett asiatiskt snabbmatsalternativ till Mcsnekuk, BK och "Hassans Kebab-solarium-minilivs-pizzeria"!
Senast redigerad av Andersdamaan 2019-01-25 kl. 21:22.
Citera
2019-01-25, 21:44
Medlem
Finns i Strngns ocks. Jag tycker att det r gott.
Citera
2019-01-25, 21:56
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Inte helt otroligt! Frut s brukade det bli en liten kattportion kvar efter att jag tit klart, men nu s tar portionen slut utan att jag blir dst. Bra tycker jag (Katten hller dock inte med hehe). Bttre skulle jag tycka att det var dock om dom hade snkt priset samtidigt som dom minskade ner p portionerna! Mindre portioner = Lgre rvarutgng, arbetsinsats och frpackningar, vilket i sin tur torde betyda lgre kostnader fr fretaget.

Med det sagt s kommer jag sklart nd att fortstta frra Chop Chop med besk d kedjan faktiskt r bra fr vad den r, dvs ett asiatiskt snabbmatsalternativ till Mcsnekuk, BK och "Hassans Kebab-solarium-minilivs-pizzeria"!

Kper ofta p mig bas stekt ris eller nudlar och har deras lkbiff och lime kyckling till plus en pse vrrullar, ibland kper jag deras patenterade sambal till ocks (det r nog det enda i snabbmats-Sverige som p allvar vgar vara starkt).

En sdan omgng rcker fr mig till lunch och middag och jag r inte liten i maten av mig men det r ngot "ngot" med deras mat som fyller upp
Mystisk sterlndsk magi?

Det r synd att vra egna inhemska kinahak har minskat men vad ska man sga? Kineserna r driftiga s det r inte osannolikt att de pytsade vinsterna p sina barn s att de kunde bli ngot respektabelt och generationen som gde kinahaket gick i pension nr barnen gick sina egna vgar som inte omfattade svettiga kk.
Citera
2019-01-26, 13:49
Medlem
Loeptiks avatar
Brukade kka p den asiatiska foodcourten p Svgertorp, har inte hunnit prova ChopChop n, hur r deras vegetariska utbud?
Citera
2019-02-04, 15:44
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
Brukade kka p den asiatiska foodcourten p Svgertorp, har inte hunnit prova ChopChop n, hur r deras vegetariska utbud?
Dom har ngra wokrtter med Oumphf samt ngra med pak choi, och dom r helt ok.
Citera
2019-02-07, 20:21
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Dom har ngra wokrtter med Oumphf samt ngra med pak choi, och dom r helt ok.

Ska kolla upp det, tack
Citera
2019-02-07, 20:26
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
Ska kolla upp det, tack
Inga problem
Citera
2019-08-03, 18:03
Medlem
[quote=Andersdamaan|66551698]Inte helt otroligt! Frut s brukade det bli en liten kattportion kvar efter att jag tit klart, men nu s tar portionen slut utan att jag blir dst. Bra tycker jag (Katten hller dock inte med hehe). Bttre skulle jag tycka att det var dock om dom hade snkt priset samtidigt som dom minskade ner p portionerna! Mindre portioner = Lgre rvarutgng, arbetsinsats och frpackningar, vilket i sin tur torde betyda lgre kostnader fr fretaget.

Med det sagt s kommer jag sklart nd att fortstta frra Chop Chop med besk d kedjan faktiskt r bra fr vad den r, dvs ett asiatiskt snabbmatsalternativ till Mcsnekuk, BK och "Hassans Kebab-solarium

Nr Chopchop startade s lagades all mat frn grunden i restaurangerna. Nu fr tiden s kommer allt frn ett centralkk i Stockholm och vrms bara i woken. Smre mat, mindre portioner och hgre priser. Nya driven som krs r att man tydligen ska kpa deras vrrullar, Karaagen(friterad kyckling) och de friterade rkorna. Dessa sm r godsaker r standardprodukter som gr att kpa i sin lokala kinabutik och r inget som r som r producerat fr Chopchop. Ska tydligen vara helt sjuka marginaler p vrrullar, friterad kyckling och de friterade rkorna. Tror inte att portionerna eller kvalitet kommer bli bttre d det r kineser som ger kedjan.
Citera
2019-08-03, 18:09
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Chop Chop r nog det smsta asieninspirerade stllet jag tit p . Ngra jvla ggnudlar och lite ktt (75-100gram) med lite soja och champinjoner kostade 120:- . Tog en jvla tid och kttet (strimlad biff) hade nog blivit stekt i 10-15 minuter och var segare n Stefan Lvens tankegng.

Get skithaket 1 av 100 chipaneser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in