Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-29, 14:07
  #1
Avstängd
Jag är ond. Jag vill bygga en drönare som man kan skjuta ifrån. Det ska vara en vanlig drönare som styrs via videosamtal, men den ska ha små patroner med gift som man skjuter ifrån på nära håll. Sedan ska jag med 200 skott flyga runt och döda folk.

Hur bygger man en sån?

Endast seriösa svar tack. Ska ni vara bögar med moralpanik så kan ni dra till familjeliv.
Citera
2017-09-29, 14:48
  #2
Medlem
skunkjobbs avatar
1. Skaffa en drönare.
2. Skaffa en giftpilsskjutande mojäng
3. Sätt 2. på 1.

Klart och betalt!
Citera
2017-09-29, 14:55
  #3
Medlem
AX64s avatar
Det ska väl inte vara så speciellt svårt om man kan snurra ihop två elkablage. Köp en hyfsad drönare med bra lyftkraft och koppla om styrenheten så att den driver din giftpump istället för vad den nu gör annars. Rimligen går det lite sladdar till de olika propellrarna och du kanske kan avvara någon och driva din giftspruta istället. Eller så kopplar du avfyringen till att ske samtidigt som något annat, så slipper du bli av med några funktioner (dock är det troligen knepigt om du t.ex. måste svänga för att avfyra).

En annan approach är att köpa två drönare, behålla den första intakt och slänga på styrenheten från den andra drönaren ovanpå den första. Då kan den sköta avfyrningen utan att du behöver peta på drönaren som agerar plattform, och du har två fjärrisar - en för flygning och en enbart för ditt vapensystem.

Tillycke!

Edit: vad gäller giftsprutan så kanske man kunde tänka sig nålar doppade i ricin. Exakt hur du avfyrar dessa en i taget vetejfan, men det lär gå att klura ut. Ska du bara skjutsa iväg en svärm med allihopa på en gång så lär det duga att trycka ned dem i en patron med krut och koppla en styrenhet till att kortsluta i krutet så att det antänds.
__________________
Senast redigerad av AX64 2017-09-29 kl. 14:59.
Citera
2017-09-29, 15:12
  #4
Medlem
KlassadSomRacists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnsohlsson
Jag är ond. Jag vill bygga en drönare som man kan skjuta ifrån. Det ska vara en vanlig drönare som styrs via videosamtal, men den ska ha små patroner med gift som man skjuter ifrån på nära håll. Sedan ska jag med 200 skott flyga runt och döda folk.

Hur bygger man en sån?

Endast seriösa svar tack. Ska ni vara bögar med moralpanik så kan ni dra till familjeliv.

Varför inte fixa någonting som släpper ut gas? Det kan göra mycket mer skada tror jag.
Citera
2017-09-29, 15:20
  #5
Medlem
franges avatar
Hur har du tänkt avfyra dessa "små patroner"? Krut? gas? Tryckluft/HPA? Fjäder?

Oavsett drivmedel så kommer 200st kräva och väga en hel del, en mindre lufttub som är fylld väger något kilo och tar lite plats - så då krävs det genast en större drönare. Dessutom - hur skall du sikta/rikta vapnet? Med en separat kamera?
Citera
2017-09-29, 15:24
  #6
Medlem
När du säger "skjuter från nära håll" vad menar du då? 1 meter 5 m 10 m?
Citera
2017-09-29, 16:28
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur har du tänkt avfyra dessa "små patroner"? Krut? gas? Tryckluft/HPA? Fjäder?

Oavsett drivmedel så kommer 200st kräva och väga en hel del, en mindre lufttub som är fylld väger något kilo och tar lite plats - så då krävs det genast en större drönare. Dessutom - hur skall du sikta/rikta vapnet? Med en separat kamera?

Kameran ska justeras så att mitten agerar sikte.

Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
När du säger "skjuter från nära håll" vad menar du då? 1 meter 5 m 10 m?

Så nära som man praktiskt kan komma utan att äventyra operationen. Man vill ju inte att patronerna ska väga allt för mycket, så så nära som möjligt.
Citera
2017-09-29, 17:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagnsohlsson

Så nära som man praktiskt kan komma utan att äventyra operationen. Man vill ju inte att patronerna ska väga allt för mycket, så så nära som möjligt.

Operationen kommer att bli äventyrad iom det ovanliga tillvägagångssättet - jag är ledsen att jag grusar dina romantiska drömmar - det perfekta mordet etc.

Du måste använda gamla hederliga metoder om du vill ta död på folk
Citera
2017-09-29, 18:51
  #9
Medlem
Drinkycrows avatar
Känns ju nästan enklare att bara gå runt med ett blåsrör själv och skjuta folk från buskarna än att göra det med drönare. En drönare drar ju till sig uppmärksamhet som bara den. Fast ja oavsett tillvägagångssätt så drar ju lik till sig rätt mycket uppmärksamhet..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback