• 1
  • 2
2017-09-29, 00:22
Medlem
kapar tråden lite

är det smart om jag jobbar ihop 50.000 för att köpa ett hus för 200.000?

bara huset! inge bilar och möbler och sånt.
Citera
2017-09-29, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troy_mclure
kapar tråden lite

är det smart om jag jobbar ihop 50.000 för att köpa ett hus för 200.000?

bara huset! inge bilar och möbler och sånt.

Till kontantinsatsen menar du? Vad syftar du på när du frågar om det är smart? Och ett hus för 200.000, vad är det för skick med tanke på det brutalt låga priset?
Citera
2017-09-29, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
Till kontantinsatsen menar du? Vad syftar du på när du frågar om det är smart? Och ett hus för 200.000, vad är det för skick med tanke på det brutalt låga priset?

Jag är rätt ny i låna till hus "gamet" aldrig lånat i mitt liv. Personligen så är jag inte så kräsen av mig. bor jag där resten av mitt liv så har jag hela livet på mig att renovera upp det jag behöver.

om jag nu gjorde det, hur många år tar det att betala av det. är inget mattesnille
Citera
2017-09-29, 00:37
Medlem
Citat:
Jag är rätt ny i låna till hus "gamet" aldrig lånat i mitt liv. Personligen så är jag inte så kräsen av mig. bor jag där resten av mitt liv så har jag hela livet på mig att renovera upp det jag behöver.

om jag nu gjorde det, hur många år tar det att betala av det. är inget mattesnille

Lägg husplanerna åt sidan och läs först vad som gäller vid köp av hus, priser, lån, kontantinsats, husets skick, vad man ska tänka på, fällor, jaddajaddajadda.
Citera
2017-09-29, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
Lägg husplanerna åt sidan och läs först vad som gäller vid köp av hus, priser, lån, kontantinsats, husets skick, vad man ska tänka på, fällor, jaddajaddajadda.

annars såg jag ett hus på blocket fr 75.000 bara den tanken slår mig men jag förstår ditt inlägg det är det är nog lika bra att tänka lite till
Citera
2017-09-29, 00:50
Medlem
Citat:
annars såg jag ett hus på blocket fr 75.000 bara den tanken slår mig men jag förstår ditt inlägg det är det är nog lika bra att tänka lite till

Låter som ett rivningsobjekt. Ska du köpa brutalt billiga hus så är det oftast omfattade renovering som gäller och då ska du ha pengar till det med. Det handlar inte om att vara kräsen och kunna bo fult utan att huset har mögelskador, vattenskador, fuktskador osv. I slutändan kan det om man inte har koll bli en ren förlust. Läs på grundligt innan du sätter dig och börjar planera husköp.
Senast redigerad av Hallonpulver 2017-09-29 kl. 00:53.
Citera
2017-09-29, 06:11
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perrerodlok
Just nu bor jag gratis hos samma vän jag är skyldig pengarna, jag är evig tacksam honom och skyller inte på någon annan än mig själv för det som hänt men han personligen känner viss skuld. Jag vill bara få det hela överstökat, betala tillbaka honom och hitta eget boende. Ser banken det som negativt eller positivt att jag bor gratis? Rent spontant känns det som ett plus men sen kanske dom säger något i stil med "ajaj, det är inte bra, då kan vi inte estimera för framtida kostnader osv". Har inte en aning hur dom resonerar hehe. Annars har jag inga utgifter mer än telefoni och försäkringar.

Det är bara att fråga.
Du kan inte få mer än ett nej.

Att ha skulder till vänner suger. Finns inget snabbare sätt att döda en vänskap än att blanda in pengar.
Citera
2018-02-22, 10:27
Medlem
Axo Finans är de enda som jobbar med de bra bankerna, dvs får du inte lån via hos dom får du aldrig lån. Men nu snackar vi inte 10-15 00kr-lån, det får ni dra till SMS-låneföretagen för.

Men ska ni låna större summor mellan 100-600 000kr så är Axo Finans den bästa vägen att gå, talar av egen erfarenhet då jag driver en renoveringsfirma. De som vill bygga om hemma och annat hänvisar jag till Axo, de får svar inom några timmar och sedan kan vi börja bygga.

/Olof
Citera
2018-04-09, 13:35
Medlem
Om jag som är skriven hos mins föräldra tar ett lån, med tanka att ej batala tillbaka. Kommer mina föräldrar att komma i trubbel för det. Jag är 41 år och bor tillfälligt hos päronen, tanken är att lämna landet. Jag har sedan 6 år byggt upp buisness i thailand med tjej och hennes två döttrar. Jag lider äver utan väldigt svår ångest ala världsklass ångest pluspanikångest attacker med upp till 2-3 om dan i vissa perioder. I 18 år har jag provat alla medeiner och proffisionell hjälp men senaste 2 åren har det blivit så jäkla mkt sämre, nu har det till slut blivit för jobbigt för min flickvän och hon han lämnat mig, precis som nästan alla kompisar. Jag älska fortfarande min thai familj och vill hjälpa dom en sista gång, då med pengar som jag isf skulle behöva låna. Kan inte jobba längre på av måendet.
Tinnitusen är ett 24/7 tortyr och ångesten är konstant. Har nu bestämt mig för att ge upp men vill som sagt "säkra" framtiden för min familj... Så, kan det bli problem för mina föräldra eftersom jag är skriven hos dom? Tacksam för snabb hjälp
Senast redigerad av Nyfiken112 2018-04-09 kl. 13:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in