Citat:
Ursprungligen postat av
Antivalent
Jag vet inte riktigt (som du säger) vad det beror på. Spontant är det väl 30+ år av att knyta näven i fickan som till slut fått bägaren att rinna över. Problemet är ju att det går ut över folk jag tycker om och det blir svårt att träffa nya människor när jag blir så förbannad över småsaker.
Stressad känner jag mig, livet börjar dala. Träffat psykolog men då angående depressionen.
Jag skulle snarare tro att det är det som har fått dig att knyta näven i fickan i alla år som utgör grunden för att du har svårigheter att kontrollera ilskan idag.
Vad tror du själv? Och kan du isf komma på vad det är?
Det låter osoft som du har det nu...och jag förstår att du inte vill att det ska påverka människor du tycker om. Ilska kan leda till väldigt negativa handlingar, stora som vardagligt små, som får en stor negativ påverkan på ditt liv. Prata med en psykolog om det här, lämna det inte obehandlat.
Och kanske bland det viktigaste -
var inte arg på dig själv eller känn skuld för att du blir arg. Aggressionen är med största sannolikhet en försvarsmekanism och ett uttryck för att du har omsorg om dig själv, tar hand om dig själv. Något du har behövt utveckla, något som vuxit fram och nu yttrar sig som det gör.