• 1
  • 2
2017-09-28, 02:31
Medlem
SashaFierces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OncePostNeverBack
Ge mig svar på frågan istället!

Ja, nog med tramserier nu. Som svar på din fråga hade jag för det första inte kollat på film ensam med en kille om det inte är någon jag känner bra och OM jag nu hade varit i situationen du beskriver så hade jag verkligen inte känt att jag dissar killen. En diss är enligt mig att på något sätt förolämpa någon annan, och att avstå sex är allas egen fria vilja att kunna välja vad dom vill göra med sin kropp. Det är alltså ingen "diss."

Det är typ samma logik som att någon ska känna sig kränkt över individuella val någon annan gör i livet.

Men vad grundar sig din fråga i?

Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Utmärkt servettval! Kan ju även passa till gråtrunkande tänker jag. Miljövänligt också.

+1
Citera
2017-09-28, 02:44
Medlem
OncePostNeverBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SashaFierce
Ja, nog med tramserier nu. Som svar på din fråga hade jag för det första inte kollat på film ensam med en kille om det inte är någon jag känner bra och OM jag nu hade varit i situationen du beskriver så hade jag verkligen inte känt att jag dissar killen. En diss är enligt mig att på något sätt förolämpa någon annan, och att avstå sex är allas egen fria vilja att kunna välja vad dom vill göra med sin kropp. Det är alltså ingen "diss."

Det är typ samma logik som att någon ska känna sig kränkt över individuella val någon annan gör i livet.

Men vad grundar sig din fråga i?

+1

Tack för svar. grunden i min fråga kommer jag inte till att nämna här, skriv pm såfall.

Hade du kunnat neka sex för du inte vill anses som enkel och kanske ta det nästa gång istället?
Citera
2017-09-28, 02:54
Medlem
SashaFierces avatar
Citat:
Tack för svar. grunden i min fråga kommer jag inte till att nämna här, skriv pm såfall.

Hade du kunnat neka sex för du inte vill anses som enkel och kanske ta det nästa gång istället?

Nej, jag gillar bara inte när män rör vid mig. Det har ingenting att göra med hur jag framstår.
Citera
2017-09-28, 09:00
Medlem
HotFreaks avatar
Det kan ju vara så att man hånglar med killen för man tycker om honom. Du vet, bara för att sex inte inträffar så betyder det inte att lite hångel är helt känslolöst.
Citera
2017-09-28, 09:02
Medlem
jenny1990s avatar
Det var inte dissad men varför borde det gått så snabbt och haft sex första gången? Tänkt på det?? Ibland kanske tjejen ville ta det lite lång samt och inte ha sex första gången? De betyder inte att hen dissa dig, men KAN ha gjort det svårt att säga utifrån sitationen.
Kram
Citera
2017-09-28, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Det var inte dissad men varför borde det gått så snabbt och haft sex första gången? Tänkt på det?? Ibland kanske tjejen ville ta det lite lång samt och inte ha sex första gången? De betyder inte att hen dissa dig, men KAN ha gjort det svårt att säga utifrån sitationen.
Kram

Sant tack för svar
Citera
2017-09-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotFreak
Det kan ju vara så att man hånglar med killen för man tycker om honom. Du vet, bara för att sex inte inträffar så betyder det inte att lite hångel är helt känslolöst.

på vilket sätt tycker om honom?
Citera
2017-09-28, 10:53
Medlem
Citat:
Tonåringar. Du vill mest träffa personen, du kanske kollar läget liksom och kanske har någon annan på "g" också. Men du bestämmer dig ändå för att träffa denna person. Men ni hånglar bara, du vill inte göra mer. Vad skulle kunna vara dina anledningar?

Att jag bara inte känner för det (man kan ju vara sexuellt attraherad av någon men inte känna att det är "rätt" just nu, man kanske inte är så kåt eller har mens) eller att det är för tidigt in i relationen. Om det är seriöst.
Ett annat alternativ är väl att man är "blyg" och väntar sig att den andra ska ta första steget.
Eller att man bjuder på ett hångel men inte är sexuellt intresserad av personen.
Citera
2017-09-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Att jag bara inte känner för det (man kan ju vara sexuellt attraherad av någon men inte känna att det är "rätt" just nu, man kanske inte är så kåt eller har mens) eller att det är för tidigt in i relationen. Om det är seriöst.
Ett annat alternativ är väl att man är "blyg" och väntar sig att den andra ska ta första steget.
Eller att man bjuder på ett hångel men inte är sexuellt intresserad av personen.

Okej, tack för ett till svar
Citera
2017-09-29, 10:32
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Kan väl bero på vad som...

Mens.
Oskuld.
Väntar på att killen ska ta steget.
Killen fattar inte signaler.
Filmen är avtändande.
Kuken verkar för liten/stor.
Tycker hångel räcker.
Oansat könshår.
Klamydia.
Träningsvärk.

Vem vet?
Citera
2017-09-29, 16:36
Medlem
Incendios avatar
Nej, jag dissade inte honom i så fall. Iofs hade jag inte hånglat vid första träffen heller.
Citera
2017-10-02, 13:31
Medlem
Tragiskt att folk förväntar sig sex på en första dejt. Nej, det skulle aldrig falla mig in - varken nu eller då jag var tonåring - att ha sex så tidigt. En diss hade varit att tacka nej till att träffas eller möjligtvis att vara avvisande under kvällen och sätta sig så långt ifrån killen som möjligt. Hångla gör man väl inte med någon man vill dissa?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in