2006-01-12, 14:05
Medlem
Dax att öppna en tråd om extremsport? några fler än jag som boulderklättrar?
Citera
2006-01-12, 14:26
Medlem
Goblins avatar
Jag har bouldrat i många år men har tyvärr en envis skada som vägrar släppa taget. Det har mao blivit ett ofrivilligt avbrott i träningen, som jag hatar.
Citera
2006-01-12, 14:29
Bannlyst
Ruskigt roligt och ruskigt bra träning..
Citera
2006-01-13, 09:04
Medlem
har ni bra tips på klätterleder i gbg? vet om dom i Utby men inte precis vart dom ligger..
Citera
2006-01-13, 09:10
Bannlyst
klättrade för ett par är sedan, men la av. Har ngn skum sort av höjdrädsla.
Citera
2006-01-13, 10:39
Medlem
pimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av josfari
Dax att öppna en tråd om extremsport? några fler än jag som boulderklättrar?

Törs man som icke-klättrare utan att bli utskrattad fråga vad boulderklättra innebär?
Citera
2006-01-13, 10:41
Medlem
klåfingrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimme
Törs man som icke-klättrare utan att bli utskrattad fråga vad boulderklättra innebär?

Jag har för mig att det är när man klättrar på stora stenar istället för berg, har sett ett par filmer, verkar kräva mer faktiskt.
Citera
2006-01-13, 10:44
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimme

Citat:
Ursprungligen postat av klåfingrig
Jag har för mig att det är när man klättrar på stora stenar istället för berg, har sett ett par filmer, verkar kräva mer faktiskt.

Korrekt, man klättrar på klippblock. Tack vare att höjden är försumbar
behöver man inga säkringar, räcker att ha en speciell matta om man skulle ramla. Finns lägen där man startar liggande på ett 3 metersblock tex.

En ganska rolig form av klättring, dessutom i princip ofarlig.
Citera
2006-04-17, 01:08
Medlem
Hade velat börja med sånt. Var kan man hitta info? Någon som vet något ställe i närheten av Malmö?

EDIT: Googlade o hittade en klubb med info
Citera
2006-11-07, 11:09
Medlem
quDoss avatar
Nån som kan komma med lite bra tips för en nuub? Har klättrat ca 10 ggr nu och funderar på att ta topprepskursen snart. Har planer på att göra en dead hangbräda och sätta upp ovanför dörren i arbestrummet. Funkar en Gripsaver nåt bra?
Citera
2006-11-09, 01:55
Medlem
em krejs avatar
Jag brukar klättra med lite magnesium, bli bättre grepp. Jag klättrar utanför vårdkasarna.
Citera
2006-11-09, 18:46
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quDos
Nån som kan komma med lite bra tips för en nuub? Har klättrat ca 10 ggr nu och funderar på att ta topprepskursen snart. Har planer på att göra en dead hangbräda och sätta upp ovanför dörren i arbestrummet. Funkar en Gripsaver nåt bra?

Om du är nybörjare är mitt råd att undvika greppbrädor den första tiden. Satsa på att klättra 2-3 gånger i veckan och kör förbränningsträning på vilodagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in