Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-24, 20:39
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boardgames
Försöker återväcka denna tråden: kan man göra nån ändring eller installera nåt program som gör att man slipper hålla på att godkänna cookies på varje sida ? känns helt mongo att man inte skulle kunna 1 inte använda cookies alls, själv rensat jag ändå allt sånt efter varje surfsession, 2 inte behöva godkänna varje gång man besöker en sida vilket är otroligt störande. Speciellt som nån tidigare skrev på mobilen där det på vissa sidor kan göra att du knappt klarar av att komma in på sidan överhuvudtaget
I Chrome på datorn kör jag extension I don't care about cookies.
Den tycker jag fungerar bra och jag slipper så gott som alla frågor om kakor.
Citera
2018-07-24, 21:44
  #14
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e7andy
I Chrome på datorn kör jag extension I don't care about cookies.
Den tycker jag fungerar bra och jag slipper så gott som alla frågor om kakor.

Tack så mycket för en kanontips! är också en av dom som stör sönder mig på detta jävla godkännande hela tiden, men testade ditt tips nu och det ser ut att funka mycket bra!
Citera
2018-08-07, 21:53
  #15
Medlem
Sockerpappans avatar
Jag kör firefox, kan man slippa alla dessa jävla cookie-förfrågningar med det på något vis?

Jävla EU-.
Citera
2018-08-07, 23:19
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Jag kör firefox, kan man slippa alla dessa jävla cookie-förfrågningar med det på något vis?

Jävla EU-.
Addon I don't care about cookies finns till Firefox också. Jag har inte testat den, men bör fungera på precis samma sätt.
https://addons.mozilla.org/en-US/fir...about-cookies/
Citera
2018-10-09, 18:23
  #17
Medlem
Ta bort dessa jävla Popup cookie-rutor på webbsidor om att godkänna blabla...

Ni vet dessa jävla popup-rutor (minns inte namnet nu) som varenda webbsida tvingas ha, om cookies och annat säkerhetskit som man måste godkänna genom att trycka på OK.

Hur får man bort detta jävla otyg? Jag menar säkerheten är bullshit ändå, popup-rutor eller inte.
Citera
2018-10-09, 18:29
  #18
Medlem
laxen69s avatar
Här kanske du finner svaret:
https://www.techsupportalert.com/con...ur-browser.htm
Citera
2018-10-09, 19:26
  #19
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Ja det är verkligen ett djävulens påfund. Det är ett påhitt av dementa teknikilliterata politiker.

Vi vet att webläsare lagrar kakor på vår hårddisk. Det har vi vetat sedan 1995. Varför skall det varnas nu?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback