• 1
  • 2
2006-01-12, 12:32
Medlem
R.Y.Fs avatar
Hej.

Har funderat länge kring detta. Vill tatuera in text på fingrarna. Mellan knogarna och böjen i mitten på fingret är det tänkt att det ska vara text, båda händerna.

Någon som har någon erfarenhet om tatueringar där? Extra knepigt? Fulare än man tänkt sig? Ont som fan att tatuera?

Ja, berätta allt ni vet och hört.
Citera
2006-01-12, 12:50
Medlem
Klints avatar
Kan tänka mig att det gör ganska ont där, ju närmre in till benet desto mer smärta kan man ju i dom flesta fall säga. Du kan ju föreställa dig själv att ha nålen slå en mm rakt in i skelettet.

Men vafan ont ska det ju göra.

Go for it!
Citera
2006-01-12, 12:54
Medlem
R.Y.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klint
Kan tänka mig att det gör ganska ont där, ju närmre in till benet desto mer smärta kan man ju i dom flesta fall säga. Du kan ju föreställa dig själv att ha nålen slå en mm rakt in i skelettet.

Men vafan ont ska det ju göra.

Go for it!

Jag är ett levande skelett (smal) så det gör nog ont överallt
Citera
2006-01-12, 12:57
Medlem
Klints avatar
Hehe. Då finns det väl inget att vänta på.

Vilken text hade du tänkt dig förresten?
Citera
2006-01-12, 12:58
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Y.F
Hej.

Har funderat länge kring detta. Vill tatuera in text på fingrarna. Mellan knogarna och böjen i mitten på fingret är det tänkt att det ska vara text, båda händerna.

Någon som har någon erfarenhet om tatueringar där? Extra knepigt? Fulare än man tänkt sig? Ont som fan att tatuera?

Ja, berätta allt ni vet och hört.

Jag har hört att du kommer betraktas som en pundare/kriminell om du inte råkar vara rockstjärna.
Citera
2006-01-12, 13:05
Medlem
R.Y.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Jag har hört att du kommer betraktas som en pundare/kriminell om du inte råkar vara rockstjärna.

Det kanske är så att jag är pundare OCH kriminell?

Jag tycker att det är snyggt. Varför ska jag skippa den idén bara för att samhället tycker si och så? Nej, om man ändå kunde få se ut hur man ville (inom rimliga gränser) utan att folk ska klaga.

Kan tillägga att jag i övrigt klär mig mycket propert. Folk tycker nog inte att en sådan tatuering passar min "stil" (samhällspåverkan eller vad...) men det skiter jag i.

Detta ska inte diskuteras egentligen...
Citera
2006-01-12, 13:18
Medlem
Washuwants avatar
vet du vad

fixa nått fint o skit i alla andra.. på vissa ser det rätt nice ut, men har sett folk som borde ha tatuerat arslet istället för fingrarna ... men som nån annan frågade vad vill du skriva där?
Citera
2006-01-12, 13:35
Medlem
R.Y.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Washuwant
fixa nått fint o skit i alla andra.. på vissa ser det rätt nice ut, men har sett folk som borde ha tatuerat arslet istället för fingrarna ... men som nån annan frågade vad vill du skriva där?

Haha..

Jag vill inte berätta vad som ska skrivas av olika skäl. Det är ingen kärleksdikt direkt, men inget "Sieg Heil" (passar perfekt iofs) heller. Kan tänka mig att texten kan uppfatas som provokativ tills jag förklarat samanhanget.

*EDiT*

Fortfarande inga svar jag är nöjd med. Konkret så undrar jag:

* Hur brukar tatueringar (text) på fingrarna (mellan knogarna och mittvecket) bli? Brukar det se bra/luffigt ut?

* Hur ont gör det? Om jag verkligen kommer fram till att jag ska göra det så spelar det iofs ingen roll men det kan vara bra att veta. Hört att händer och fingrar inte ska vara roliga alls att tatuera.

* Är det svårt att få texten snygg? Vet inte vilken font än, men det lutar åt "Limotext" eller "Old Enligsh". Det är två ord (på varsin hand) så den första bokstaven i respektive ord blir stora, resten små. Invändningar?
Citera
2006-01-12, 14:29
Medlem
Klints avatar
Citat:
* Hur brukar tatueringar (text) på fingrarna (mellan knogarna och mittvecket) bli? Brukar det se bra/luffigt ut?

Som någon tidigare sa så beror det ju rätt mycket på vad du är för en person och hur du ser ut i övrigt. Men det ger ju en hel del associationer till punderi och kriminallitet vilket nödvändigtvis inte behöver vara fel.

Citat:
* Hur ont gör det? Om jag verkligen kommer fram till att jag ska göra det så spelar det iofs ingen roll men det kan vara bra att veta. Hört att händer och fingrar inte ska vara roliga alls att tatuera.

Har du några andra tatueringar? Vill du veta skillnaden i smärta mellan att sätta en där och tex på underarmen, eller vill du veta hur ont det kommer att göra rent allmänt? Är ju ganska svårt att förklara känslan om du inte har något sen tidigare.
Men det kommer nog att bränna på rätt fint. Men smärtan är egentligen inget större problem, du vet ju att den kommer att ta slut och du upplever ju den för ett syfte. Efter ett tag blir det ju nästan lite småmysigt med nålen.

Citat:
* Är det svårt att få texten snygg? Vet inte vilken font än, men det lutar åt "Limotext" eller "Old Enligsh". Det är två ord (på varsin hand) så den första bokstaven i respektive ord blir stora, resten små. Invändningar
Tror inte det ska vara några större problem att få texten snygg där än någon annanstans. Släpa dig bara in till en duktig tatuerare så löser det sig. Men är du säker på att du ska ha en blandning av stora och små bokstäver? Brukar inte liknande tats göras med enbart stora? Bilden jag får upp av att ha små bokstäver på fingrarna känns fel... Men vafan det är ju du som bestämmer.
Citera
2006-01-12, 14:47
Medlem
R.Y.Fs avatar
Citat:
Som någon tidigare sa så beror det ju rätt mycket på vad du är för en person och hur du ser ut i övrigt. Men det ger ju en hel del associationer till punderi och kriminallitet vilket nödvändigtvis inte behöver vara fel.

Nya vänner brukar alltid säga efter några månader att de var rädda för mig för att jag såg så arg ut första gången vi sågs. Det är väl inget bra betyg kanske, men jag klär mig fint och stiligt så det väger upp

Citat:
Har du några andra tatueringar? Vill du veta skillnaden i smärta mellan att sätta en där och tex på underarmen, eller vill du veta hur ont det kommer att göra rent allmänt? Är ju ganska svårt att förklara känslan om du inte har något sen tidigare.
Men det kommer nog att bränna på rätt fint. Men smärtan är egentligen inget större problem, du vet ju att den kommer att ta slut och du upplever ju den för ett syfte. Efter ett tag blir det ju nästan lite småmysigt med nålen.

Nej, inga andra tatueringar faktiskt... Vad är värst: underarm, innerlår, revben eller fingrar? Nu kanske inte du har där men du kankse hört lite i alla fall?

Citat:
Tror inte det ska vara några större problem att få texten snygg där än någon annanstans. Släpa dig bara in till en duktig tatuerare så löser det sig. Men är du säker på att du ska ha en blandning av stora och små bokstäver? Brukar inte liknande tats göras med enbart stora? Bilden jag får upp av att ha små bokstäver på fingrarna känns fel... Men vafan det är ju du som bestämmer.

Det där med texten var mer en som en fråga, utan frågetecken, hehe. Jag vill inte att det ska se kladdigt ut så stora Old English kan ju ta sig i arslet i så fall. Linotext och Old English är ju likadana i princip bara att OE är fet och Lino mer smal. Kanske ser mer stilrent ut med Lino, inte så buffligt liksom, eller? Tänker då på små bokstäver med Lino och OE. Ser nog ut att vara "för mycket" med stora bokstäver tror jag.

Det låter verkligen som om jag är helt ovetande om allting, men så är det inte. Tatuera ska jag, men jag har inte gjort det förut, och har bara lite undringar. Är inte så förvirrad som jag verkar

Tack för bra svar förresten, Klint.
Citera
2006-01-12, 21:23
Medlem
Flinta82s avatar
Brorsan hade tatuering på fingrarna. Han valde dock att ta bort det med laser sen, men när han hade det var det snyggt.

Dock tror jag att det kan bli lite mer nött än på andra ställen eftersom du använder händerna dagligen och utsätter dom för mer "slitage" än du gör med övriga kroppen, men det ska nog inte vara några problem.

Och smärta är just bara smärta, lär ju ändå inte ta alltför lång tid.
Citera
2006-01-12, 21:27
Medlem
R.Y.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Brorsan hade tatuering på fingrarna. Han valde dock att ta bort det med laser sen, men när han hade det var det snyggt.

Dock tror jag att det kan bli lite mer nött än på andra ställen eftersom du använder händerna dagligen och utsätter dom för mer "slitage" än du gör med övriga kroppen, men det ska nog inte vara några problem.

Och smärta är just bara smärta, lär ju ändå inte ta alltför lång tid.

Schysst! Var det text?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in