2017-11-16, 02:40
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Vem är det som retas? Jag har inte sagt någonting om det...
Du tänker dementera alla former av tillskrivelser hör jag men nu får du ditt eget ord till skänks :P
vid vilka tillfällen har hon uppvisat en skit-personlighet? (och vi har hört det där om att hon tyckte han var kortväxt, mera)
Citera
2017-11-16, 03:03
Medlem
Citat:
Ok

Ja, Joacims tjejer sköter sig exemplariskt. Jenny kan vara lite väl på ibland men eftersom det inte är nåt "ont" i henne så kommer hon liksom undan med det ändå.
Tycker också att alla har egenskaper som passar honom på något sätt.
Efter kräftskivan så sa han väl nåt om att det var två som var mer intressanta för honom?
Vi får se vad som händer.

Jag tror den äldsta av dem (27 åringen, minns ej namnet) kommer åka. Alla säger att åldern inte är viktig men när det väl ska till kritan brukar män välja kvinnor som är yngre.

Tycker att Johans dejt idag skulle passa bättre i längden än den 26åriga bruden. Visst, hon är fager att kolla på och säkert trevlig också men det känns ju nästan som barnarov. :-) Tycker mognad, livserfarenhet osv är viktigt i ett förhållande, att man är på ungefär samma nivå. Utseendet är så otroligt viktigt och det är ju sällan den snyggaste som röstas ut utan det brukar gå i utseendeordning, både när män och kvinnor väljer. I en serie som BSF uppstår ett tävlingsmoment och fler är intresserade av samma man, då går värdet på honom upp efterssom han verkar eftertraktad, tror inte Johan skulle haft en chans på Sofie i en mer vardaglig situation men nu spekulerar jag ju såklart bara.
Citera
2017-11-16, 06:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Att Dennis inte skickade hem Liselott kan väl bara ses med det att han inte har sett igenom henne ännu. Att han inte uppfattat det som vi tittare sett hittills.
Känns ändå som att de två andra tjejerna ligger bättre till.
Fy fan vilket fängelse han kommer leva i om han väljer Liselott.

Jag blev rejält förvånad när han inte valde bort henne. Det kan ju dock vara så att han ville välja bort två egentligen men att han valde att ha kvar Liselott för att han känner nån form av attraktion dit. Han har ju dock tydligt klargjort att han stör sig på ett beteende som hennes där hon avbryter etc.

Att Liselott nu i media gnäller över vinklingen av sig själv känns bara som en som gjort generalfel på en enkel uppgift och nu desperat försöker skylla ifrån sig. Stå för vad du gjort istället.

Citat:
Vilken överreaktion av Maja på webben. Ska inte Wille få lov att pussa en annan kvinna utan att ses som "respektlös"? Hade ju varit skillnad om de hade hånglat framför de andra men så var ju inte fallet.

Marcus har verkligen noll koll gällande Erica. "Glad, positiv och trevlig", jovisst...

Jenny körde gitarrtricket, trodde mest det var nåt som killar höll på med.

Jag förvånas ideligen över hur mycket "högstadie-dramatik" det är i BSF, Majas reaktion visar ytterligare ett sådant "fall". Det var som du säger inte så att dom råhånglat med varandra och Maja själv hade säkerligen kunnat få en egen puss vid nästa enskilda möte.

Det enda jag kunde tänka på när jag såg att Jenny tog fram gitarren var Magnus Uggla med "trubaduren"...

Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Vilket jävla höjdaravsnitt det verkar bli nästa vecka på webserien

Jörgen har laddat upp inför tidernas östrogenurladdning seriöst detta är reality-tv när det är som bäst.

Vanliga tv-säsongen fortsätter vara trist som bara fan dock

Det är verkligen bättre på webben, jag har sagt det innan i tråden men tv-versionen glömmer jag tämligen omgående men webb-serien fastnar, det om något säger en del om vilken som är bäst.

Beträffande Jörgen orkar jag inte ens älta det längre. Det är helt enkelt vidrigt beteende, nu verkar han konfronteras i nästa vecka, det blir intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Therese måste vara den tråkigaste deltagaren? Hon visar ju inget som helst intresse för eller engagemang i sina killar alls och smiter hellre undan. Hon måste känna att situationen är helt fel för henne, annars hade hon väl åtminstone försökt umgås lite med den nya killen.

Ja, där händer inte mycket. Som en av hennes killar sa "Man måste ju våga släppa in någon på livet med". Det har han ju helt rätt i. Det kan givetvis vara så att hon inte alls känner en attraktion men hon kunde ju ägnat mer tid åt den nye killen då iaf som sagt för att testa honom så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Jag tror den äldsta av dem (27 åringen, minns ej namnet) kommer åka. Alla säger att åldern inte är viktig men när det väl ska till kritan brukar män välja kvinnor som är yngre.

Gör vi verkligen det? Jag kan tycka att en jämnårig/något år äldre kvinna är en bättre grund än en yngre. Man är mer på samma våglängd, har båda mognat etc. Nu beror det givetvis på vad man i sammanhanget anser som äldre/yngre men vill man bilda familj etc är det mer vettigt i det fallet du refererar till med en 27åring än t.ex. en 21-åring.
Citera
2017-11-16, 07:00
Medlem
KrossedOuts avatar
Citat:

Absolut att webben är bättre, trots att vi får så små doser...

Eller kanske just därför...
Citera
2017-11-16, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Gör vi verkligen det? Jag kan tycka att en jämnårig/något år äldre kvinna är en bättre grund än en yngre. Man är mer på samma våglängd, har båda mognat etc. Nu beror det givetvis på vad man i sammanhanget anser som äldre/yngre men vill man bilda familj etc är det mer vettigt i det fallet du refererar till med en 27åring än t.ex. en 21-åring.

Jag tror de flesta män vill vara något år äldre, kanske inte har så mycket med mognad att göra efter 20 årsåldern utan mer att man vill slå sig till ro något senare. Hur som havet tycker jag ju Johan och Sofie skiljer för mycket i ålder för att det ska hålla länge. Jag kan verkligen inte se vad hon ser hos honom, en ganska tråkig och alldaglig medelålders man. Marcus är ju lika gammal och har en betydligt lekfullare personlighet och yngre utseende så hon hade passat bättre med honom. Fast det kanske är lättare för henna att avgöra vad hon vill ha :-)
Citera
2017-11-16, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag blev rejält förvånad när han inte valde bort henne. Det kan ju dock vara så att han ville välja bort två egentligen men att han valde att ha kvar Liselott för att han känner nån form av attraktion dit. Han har ju dock tydligt klargjort att han stör sig på ett beteende som hennes där hon avbryter etc.

Att Liselott nu i media gnäller över vinklingen av sig själv känns bara som en som gjort generalfel på en enkel uppgift och nu desperat försöker skylla ifrån sig. Stå för vad du gjort istället.

Håller helt med.
Nu kanske det blir en jävligt dålig jämförelse i detta fall. MEN sitt eget beteende är ju det som är svårast att se. En person som är alkoholist har ju svårast att erkänna detta för sig själv - av den enkla anledning att man inte ser sitt eget beroende, sina egna brister och sitt eget beteende.

Det är väl ganska självklart att Tv4 som produktionsbolag vinklar det som de vill, de skiter ganska ordentligt i om det blir kärlek i slutändan eller inte - bara de har gjort jävligt bra tv fram tills dess.
Liselott blir vinklad på ett visst sätt - men samtidigt är det ju sådan hon är.

Om Dennis av någon outgrundlig anledning skulle välja Liselott till slut så kommer det bli som ett jävla fängelse.
Han kommer inte ens få åka iväg och handla utan att hon ska vara med. För han kan ju träffa någon tjejkompis i butiken som Liselott inte har hundra koll på.
Liselott är grovt svartsjuk och klarar helt enkelt inte av att hantera det.
Bara hoppas innerligt att Dennis inser detta.
Det som dock gör mig en aning skraj för hans skull är att det känns lite som att framförallt Annie backar då hon inte förstår att Dennis inte ser igenom henne.
Skulle faktiskt inte förvåna mig om hon lämnar gården i förväg av den anledning att hon tycker att Dennis borde se igenom Liselott och inse hur otroligt jobbig hon är.
Citera
2017-11-16, 11:57
Medlem
Enmansdemos avatar
Kan det garanteras att Joacims brorsa inte varit med i Cafe Bärs på kanal5?
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-11-16 kl. 12:04.
Citera
2017-11-16, 13:25
Medlem
Webben är ju helt klart bäst, liknar typ festerna man hade när man fjortis och var ute och söp varje helg. Hade kunnat sitta och kolla på en livefeed 24/7 detta är tv-guld.
Citera
2017-11-16, 14:32
Medlem
johannespauluss avatar
Vad hade Liselotte förväntat sig? Tror hon att vardagsprat i soffan har ett högre underhållningsvärde än när hon får total härdsmälta i huvudet av avundsjuka när Dennis tar iväg en annan tjej för egentid?

Hon har stört och avbrutit två dejter, hon har fått sammanbrott och nästan gråtit av svartsjuka, och hon tror att TV4 inte tänker visa detta?
Citera
2017-11-16, 16:17
Medlem
Citat:
Det hade varit en konstig och överdriven reaktion oavsett ålder men absolut att hon borde kommit längre vid nästan 50 år fyllda.

Ja det är sant men tror Maja har problem med sig själv också, det är nog inte bara det Wille gjorde som gjorde att hon reagerade så konstigt. Har en känsla av att hon kan reagera på liknande sätt i andra situationer med.
Citera
2017-11-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannespaulus
Vad hade Liselotte förväntat sig? Tror hon att vardagsprat i soffan har ett högre underhållningsvärde än när hon får total härdsmälta i huvudet av avundsjuka när Dennis tar iväg en annan tjej för egentid?

Hon har stört och avbrutit två dejter, hon har fått sammanbrott och nästan gråtit av svartsjuka, och hon tror att TV4 inte tänker visa detta?

Givetvis kommer TV 4 visa hur Liselott beter sig, det blir ju bra TV att visa någon som är så instabil och att hon inte inser det själv visar ju tydligt att hon inte har alla hästar hemma!
Citera
2017-11-16, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Håller helt med.
Nu kanske det blir en jävligt dålig jämförelse i detta fall. MEN sitt eget beteende är ju det som är svårast att se. En person som är alkoholist har ju svårast att erkänna detta för sig själv - av den enkla anledning att man inte ser sitt eget beroende, sina egna brister och sitt eget beteende.

Det är väl ganska självklart att Tv4 som produktionsbolag vinklar det som de vill, de skiter ganska ordentligt i om det blir kärlek i slutändan eller inte - bara de har gjort jävligt bra tv fram tills dess.
Liselott blir vinklad på ett visst sätt - men samtidigt är det ju sådan hon är.

Om Dennis av någon outgrundlig anledning skulle välja Liselott till slut så kommer det bli som ett jävla fängelse.
Han kommer inte ens få åka iväg och handla utan att hon ska vara med. För han kan ju träffa någon tjejkompis i butiken som Liselott inte har hundra koll på.
Liselott är grovt svartsjuk och klarar helt enkelt inte av att hantera det.
Bara hoppas innerligt att Dennis inser detta.
Det som dock gör mig en aning skraj för hans skull är att det känns lite som att framförallt Annie backar då hon inte förstår att Dennis inte ser igenom henne.
Skulle faktiskt inte förvåna mig om hon lämnar gården i förväg av den anledning att hon tycker att Dennis borde se igenom Liselott och inse hur otroligt jobbig hon är.

Definitivt, Dennis kommer ha en mardröm om han ska ha ett liv tillsammans med Liselott och känner rädsla att hon inte får åka nästa vecka heller, eller veckan efter det...känner den oron också, att Annie kommer backa mer och mer och sen åka hem och det är ju en sak som bara inte får hända!! Det är ju henne Dennis borde välja och hon säger ju att hon kämpar för det hon vill ha, då borde hon väl ta för sig än mer nu och skuffa undan Liselott?! Eller ska man ta hennes backande som att hon inte vill ha Dennis lika mycket längre?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in