Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-15, 23:18
  #601
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Och då svarade jag att Marcus dementerar dessa egenskaper för att komma undan med att hon inte är traditionell som vissa andra *host*
Oavsett så ljuger han för sig själv.
Om Dennis kommer att få ett fängelse med Liselott som en annan skribent menade så kommer Marcus att få detsamma med Erica.

Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Och varför tycker du att det är kasst att retas lite då?
Vem är det som retas? Jag har inte sagt någonting om det...
Citera
2017-11-15, 23:20
  #602
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Webb-serien ska ses lite senare men har ju set trailer och Maja kanske ska tänka sig för lite vad hon söker till för program. , Wille är singel och får ju pussa hur mycket han vill på de andra damerna, vad trodde hon?!

Tyckte det var väldigt orättvist av henne.
Wille som är så snäll förtjänade absolut inte det.
Lika bra att hon åkte hem.
Citera
2017-11-15, 23:44
  #603
Medlem
Vilket jävla höjdaravsnitt det verkar bli nästa vecka på webserien

Jörgen har laddat upp inför tidernas östrogenurladdning seriöst detta är reality-tv när det är som bäst.

Vanliga tv-säsongen fortsätter vara trist som bara fan dock
Citera
2017-11-15, 23:51
  #604
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Vilket jävla höjdaravsnitt det verkar bli nästa vecka på webserien

Jörgen har laddat upp inför tidernas östrogenurladdning seriöst detta är reality-tv när det är som bäst.

Vanliga tv-säsongen fortsätter vara trist som bara fan dock



Absolut att webben är bättre, trots att vi får så små doser...
Citera
2017-11-16, 00:02
  #605
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonsens3
Nån som hörde vad det var Jocke sa för roligt eller vulgärt som de skrattade åt?
Han sade att vattnet var så kallt i duschen så snoppen krympte och ”sprang iväg”.

Jag fattade aldrig riktigt vad det var brunetten Linda pratade om på Johans gård. Hon gick ju iväg och tänkte och pratade om att det ”var något på gång” eller så, då såg det ut som att det var en konfrontation på gång. Sedan följde de inte riktigt upp det? Eller var det helt enkelt det de pratade om jättekort på picknicken sen, att han känner mer för Sofie? Klippningen var konstig, de lovade verkligen någonting stort som de inte kunde hålla sedan. Irriterande när de blåser upp grejer på det viset.

Webbserien ser ut att börja spåra ur ordentligt snart, haha! Den är kul. Så enkelt är det att göra tv när man placerar allihop på samma gård och ger dem en massa sprit. Lättfotade Jörgen ser ut att få det hett om öronen nästa vecka och Eriks tjejer hotar med att åka hem? Jag längtar!

Gällande kvällens webbavsnitt så tyckte jag att Wille var dålig på att bemöta Maja, han gav intryck av att vara svår att kommunicera med i konflikter. Men Maja överreagerade ju kraftigt, att vara nästan 50 år och känna sig så sviken när han pussat(!) en annan av deltagarna dagen innan. Nä, då är det nog klokt att åka hem.
Therese måste vara den tråkigaste deltagaren? Hon visar ju inget som helst intresse för eller engagemang i sina killar alls och smiter hellre undan. Hon måste känna att situationen är helt fel för henne, annars hade hon väl åtminstone försökt umgås lite med den nya killen.
Citera
2017-11-16, 00:16
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Vilket jävla höjdaravsnitt det verkar bli nästa vecka på webserien

Jörgen har laddat upp inför tidernas östrogenurladdning seriöst detta är reality-tv när det är som bäst.

Vanliga tv-säsongen fortsätter vara trist som bara fan dock

Fyfan vad glad jag är att Jörgen är med, så jävla mycket roligare än att se en känslosam Erik sitta och prata om hur mycket/lite han känner. Gillar dock hesa bruden han pratade med idag, brudar ska ta för sig lite och att gnabbas lite är bara roligt. Även därför jag inte har något emot Erica heller, visst någon kommentar kanske var lite onödig men gränsen är ibland hårfin och ibland råkar man gå över den. Hellre det än någon tråkig tjej utan energi. Tycker både Marcus och Jocke steg i dagens avsnitt, de känner väl sig tryggare med både tjejerna och att ha ett jävla tv-team runt sig hela tiden. Det påverkar nog hur man agerar ganska mycket.

Men ojojoj, Jörgen kommer få det hett om öronen nästa vecka och han förtjänar det nog. Men man måste ändå förstå att om man söker till att vara med i ett program där man ska dejta samma kille som flera andra så får man faktiskt vara redo för det med. Maja är ju ett bra exempel på någon som inte verkar förstå det alls trots att Wille verkar väldigt sympatisk.

Liselotte klagar på vinkling av programmet, precis som jag varit inne på tidigare. Det är oehört lätt förstärka karraktärdrag en person har till den grad att man får uppfattningen att personen är så hela tiden. Men, såklart, som Erik säger, det är ju inte speciellt charmigt att gråta till sig saker. Tycker det är fördjävligt att folk skriver hatkommentarer osv på sociala media. Visst att man kan tycka illa om personen, men därifrån att ta det till att skriva hatiska kommentarer, det är att sjunka jävligt lågt. Mycket värre än att som Erica leverera någon bitska kommentar.

För övrigt så kan Jocke skicka de brudanrna han inte vill ha till mig, är lite betuttat i alla tre :-) Dock har jag ingen bondgård men om det är vägen till deras hjärta får jag väl köpa en :-)

Vill också rekomendera en annan serie som jag tror skulle passa de som gillar bonde söker fru. Married at first sight Australia, säsong 4 med 28 avsnitt är det bästa jag sett i denna gengre. Vi har bönder, bimbos, snobbar, psykopater, nördar, helhyllekillar... De gifter sig utan att ha träffat varandra för att sedan bo under samma tak med spritindränkta parmiddagar som extra krydda. Hat blandas med kärlek, moral ställs på sin spets och i centrum, psykopaten som skulle passa utmärkt i rollen som Littlefinger i GOT. Det är bara att poppa popcornen och njuta.
__________________
Senast redigerad av ikkenicke 2017-11-16 kl. 00:27.
Citera
2017-11-16, 00:24
  #607
Medlem
Sådär, nu har man sett webb-serien och det var nog lika bra för Willes del att Maja drog, han har det bättre utan en sån barnslig människa. "Jag är så ledsen så jag har ingen lust att kramas", "du kan gå nu", "det är så respektlöst". Rena Liselott-varningen på den där Maja alltså! Han får en roligare sommar med damerna som är kvar.

I övrigt så är ju Therese fortsatt ganska kall mot alla killarna och är förvånad att ingen av dem dragit än med tanke på hur lite intresse hon visar. Tycker synd om killarna som är där för hennes skull.

Jörgen kör på i sin vanliga "störst-bäst-vackrast-stil" men det verkar ju bli lite trubbel för honom i nästa vecka och det förtjänar han verkligen.

Eriks tjejer verkar ha fattat grejen med Charlotte och den med hesa rösten började konfrontera honom idag vilket var bra och i nästa vecka ser det ju ut som han kommer få det minst sagt hett om öronen. Tror alla 3 drar då, och i synnerhet hon med hesa rösten verkar ju skapligt förbannad, man såg ju även en gråtande Fredrikke. Tyckte han hanterade konfrontationen idag också väldigt dåligt, han känner ingenting och kan inte ta in nåt....tycker som tjejen med hesa rösten att han borde varit rakare när hon ställer en rak fråga.
Citera
2017-11-16, 00:27
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Tyckte det var väldigt orättvist av henne.
Wille som är så snäll förtjänade absolut inte det.
Lika bra att hon åkte hem.


Eller hur, hon reagerade väldigt konstigt för någon som är nästan 50
Citera
2017-11-16, 00:34
  #609
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Fyfan vad glad jag är att Jörgen är med, så jävla mycket roligare än att se en känslosam Erik sitta och prata om hur mycket/lite han känner. Gillar dock hesa bruden han pratade med idag, brudar ska ta för sig lite och att gnabbas lite är bara roligt. Även därför jag inte har något emot Erica heller, visst någon kommentar kanske var lite onödig men gränsen är ibland hårfin och ibland råkar man gå över den. Hellre det än någon tråkig tjej utan energi.
Man kan gnabbas på ett retsamt sätt utan att vara bitchig och elak.
Behöver inte vara antingen eller.

Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Liselotte klagar på vinkling av programmet, precis som jag varit inne på tidigare. Det är oehört lätt förstärka karraktärdrag en person har till den grad att man får uppfattningen att personen är så hela tiden.
Det är bara folk som gjort bort sig som skyller på "vinklingen".
Lättare att skylla på det än att ta itu med sina egna brister.
Inte ens Jörgen som också gjort bort sig klagar på nån vinkling.

Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
För övrigt så kan Jocke skicka de brudanrna han inte vill ha till mig, är lite betuttat i alla tre :-) Dock har jag ingen bondgård men om det är vägen till deras hjärta får jag väl köpa en :-)
Nu förvånar du mig. De har ju inget gemensamt med Erica eller Jörgens brudar precis...
Citera
2017-11-16, 00:36
  #610
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Eller hur, hon reagerade väldigt konstigt för någon som är nästan 50

Det hade varit en konstig och överdriven reaktion oavsett ålder men absolut att hon borde kommit längre vid nästan 50 år fyllda.
Citera
2017-11-16, 01:00
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

Nu förvånar du mig. De har ju inget gemensamt med Erica eller Jörgens brudar precis...

Varken Jörgen eller hans brudar är ju min stil alls, men det är roligare tv och dessutom får man acceptera att folk är olika. Erica har jag egentligen ingen bra bild av alls. Jockes brudar är ju bedårande alla tre och verkar riktigt sympatiska och trevliga, roligt att de kan umgås med varandra så bra med. Dessutom lugna men ändå med energi i om du förstår vad jag menar. Känns som han inte kan välja fel, alla tre skulle det nog kunna fungera med långsiktigt.
Citera
2017-11-16, 01:14
  #612
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikkenicke
Varken Jörgen eller hans brudar är ju min stil alls, men det är roligare tv och dessutom får man acceptera att folk är olika. Erica har jag egentligen ingen bra bild av alls. Jockes brudar är ju bedårande alla tre och verkar riktigt sympatiska och trevliga, roligt att de kan umgås med varandra så bra med. Dessutom lugna men ändå med energi i om du förstår vad jag menar. Känns som han inte kan välja fel, alla tre skulle det nog kunna fungera med långsiktigt.

Ok

Ja, Joacims tjejer sköter sig exemplariskt. Jenny kan vara lite väl på ibland men eftersom det inte är nåt "ont" i henne så kommer hon liksom undan med det ändå.
Tycker också att alla har egenskaper som passar honom på något sätt.
Efter kräftskivan så sa han väl nåt om att det var två som var mer intressanta för honom?
Vi får se vad som händer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback