• 1
  • 2
2017-09-25, 15:45
Medlem
Wheeler88s avatar
Hej, jag kan inte exakt säga om det är jag eller min konsult firma som gjort fel, hur som så betalar de mig för 177 arbetade timmar, vilket jag kan bekräfta är fel, då jag aldrig någonsin gjort någon övertid, men till frågan. Borde jag fråga dem om det är fel summa de betalar ut den 27:e till mig eller ska jag ignorera och hoppas på de aldrig märker vad som hänt, skillnaden på lönen 2 200 kr ungefärligt å inga monstersummor vi talar om, men vad blir mina påföljder om jag helt enkelt blundar för detta?

Ärlighet vara alltid längst men har en skitlön från början samt att denna summa är övervägande beroende på vad mina påföljder blir.
Citera
2017-09-25, 15:49
Medlem
2200kr är ju knappast värt att ev mista jobbet för?
Citera
2017-09-25, 15:52
Medlem
Jofs avatar
Du får betala tillbaka.
Ger dig bonus om du tar upp det själv, innan dom upptäcker det!
Citera
2017-09-25, 15:52
Medlem
Pungterings avatar
De kommer upptäcka det och justera vid en senare utbetalning.

Du kan tjäna lite duktighets- och ärlighetspoäng genom att äga till.
Gör det.
Citera
2017-09-25, 15:54
Medlem
Wheeler88s avatar
Klart man inte vill förlora jobbet över 2200 kr, även om jag nu tror att den summan någonsin skulle kunna få någon sparkad, så gör jag rätt för mig idag. Vill ju gärna inte betala tillbaka vid ett senare tillfälle om jag lyckats sätta sprätt på dem.

Tack för snabba svar, mod kan stänga tråden.
Citera
2017-09-25, 15:54
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Du kommer få betala tillbaka snacka med chefen på en gång för att visa dig på den goda sidan.
Citera
2017-09-25, 15:55
Medlem
Du kan ta emot pengarna i "god tro". Men om det uppdagas och du blir tillfrågad att betala tillbaka, så kommer det säkerligen vara med anställningen i gissla
Citera
2017-09-25, 15:59
Medlem
Det var 31 dagar i augusti. 8 av dessa dagar var helger eller lördagar.
Det blir altså 23 arbetsdagar.

23*8 = 184 timmar.

Du har jobbat för lite, men det är helt rimligt att du kan ha jobbat 177 och varit sjuk, haft semester eller varit borta. Kolla din lönespec. Om du skitit i att t.ex. rapportera in semester och det då by default har blivit arbetstid i visma eller vad de nu använder så skall du naturligtvis korrigera detta.
Senast redigerad av krakelibrankel 2017-09-25 kl. 16:02.
Citera
2017-09-25, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Det var 31 dagar i augusti. 8 av dessa dagar var helger eller lördagar.
Det blir altså 23 arbetsdagar.

23*8 = 184 timmar.

Du har jobbat för lite, men det är helt rimligt att du kan ha jobbat 177 och varit sjuk, haft semester eller varit borta. Kolla din lönespec.
Vad dillar du om? Heltid är olika på olika arbetsplatser. TS kan vara 177, medan dina är 184. Mina är 148.
Citera
2017-09-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sovtutan
Vad dillar du om? Heltid är olika på olika arbetsplatser. TS kan vara 177, medan dina är 184. Mina är 148.

Jag räknar med normal arbetstid, inte med er dödsknarknazister som är sjukpensionerade på halvtid för att ni skall kunna knarka och jobba samtidigt.
Citera
2017-09-25, 16:08
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Säg till, du får ett större förtroende. Säg inte till, och du kanske förlorar det förtroende som idag finns. Sen kan man ju missa själv, hälften av kollegorna på mitt förra jobb kollade aldrig sina lönespecar, dom menade på att såklart görs det rätt, jag fick dock ofta fel så jag var rätt på. Poängen är att du bör veta sådant, men är ju många som inte bryr sig heller så svårt att sia om.
Citera
2017-09-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Säg till, du får ett större förtroende. Säg inte till, och du kanske förlorar det förtroende som idag finns. Sen kan man ju missa själv, hälften av kollegorna på mitt förra jobb kollade aldrig sina lönespecar, dom menade på att såklart görs det rätt, jag fick dock ofta fel så jag var rätt på. Poängen är att du bör veta sådant, men är ju många som inte bryr sig heller så svårt att sia om.

Det kan ju också vara så att dom "skriver upp" tidrapporterna medvetet för att kunna fakturera kunderna mer .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in