2017-09-26, 23:55
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Fast det hon gick till media med var inte att han våldtagit henne. Det hon gick till media med var hur partiet hanterat det. Likväl har hon varit väldigt noga med att inte nämna vem det är eller ge tydliga ledtrådar. Jag har följt denna tråd från början och det var först när LB avaktiverade sin twitter samt hans ex gick på en rant som det blev klart vem det handlade om. Hade han suttit still i båten hade vi fortfarande vart ovetande vem det handlat om.
Jag reagerade att Hanna mer fokuserade på vad hon hört andra kvinnor säga om denna man. Hon verkar referera på andras berättelser i sin intervju med media. Tror detta fall läggs ner rätt snabbt av åklagare med så vaga uppgifter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Har Linus Bylund avaktiverat sin Twitter? Kollade den senast idag.

"Pausar/rebootar/omorganiserar/whatever. I'll be back. "

Använder inte twitter själv så har dålig koll på hur det fungerar exakt, men han tycks i varje fall ha tagit en paus från twitter.
Citera
Medlem
Verkligen lurt det här.

Det hade varit ganska lätt för Hanna tillsammans med Kalla Fakta att få fram mer info till allmänheten och polisen om det låg någon sanning i hennes påstående angående våldtäkt. Precis som mot Jomshof hade hon kunnat träffa den påstådda våldtäktsmannen med en dold kamera och försökt få fram något som visar hans skuld.

Nej, istället skyller hon på att hon inte vågade det för eventuella repressalier. Bullshit anser jag för då går man inte ut i Kalla fakta heller.

Jag kan dock förstå att hon inte gick ut och anmälde i samband med den aktuella händelsen på grund av skam, skuld chock och rädsla etc. om detta har hänt.

En annan fundering jag har. Borde man inte komma ihåg exakt datum när detta hände??
För något sådant har hon väl inte kunnat säga?
Senast redigerad av abbefurdo 2017-09-27 kl. 00:23.
Citera
2017-09-26, 23:56
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det är uppgifter från barndomsvänner sim beskriver en mycket elak och manipulativ person som mobbar folk offentligt. Tur att inte sådana personer får för stor makt.. hon är åt psykopathållet..

Bevisen visar tydligt på detta.
Citera
2017-09-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Jag reagerade att Hanna mer fokuserade på vad hon hört andra kvinnor säga om denna man. Hon verkar referera på andras berättelser i sin intervju med media. Tror detta fall läggs ner rätt snabbt av åklagare med så vaga uppgifter.

Självfallet kommer det läggas ned.
En våldtäkt för runt ett år sedan utan teknisk bevisning eller vittnen? Den förpassas direkt till papperskorgen.
Citera
2017-09-26, 23:57
Medlem
WhatIsWrongWithMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Kolla hennes kroppsspråk och sätt att tala i intervjuer. Det är rätt uppenbart att hon ljuger. Men så fort en kvinna skriker våldtäkt så tror alla genast på henne. Nej, detta är bara påhitt alltsammans säger jag och hoppas att sanningen kommer fram. Möjligtvis finns det en kärna av sanning nånstans men då är det antagligen hon och andra tjejer som gjort nåt helt frivilligt och sedan på bästa kvinnomanér "ångrat sig", dvs blivit "våldtagna".

Eller - Så fort en kvinna skriker våldtäkt så misstror de flesta henne och tar MGMs parti.
Citera
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Källa på dom anklagelserna? Det räcker med en artikel och tre anonyma FB-trådar till att börja med.
Vilka anklagelser... Jimmie, Mattias eller Linus att de tar tabletter eller?
Citera
Medlem
Någon som vet mer exakt när Linus Bylund gick ut på Twitter om sin paus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abbefurdo
Verkligen lurt det här.

Det hade varit ganska lätt för Hanna tillsammans med Kalla Fakta att få fram mer info till allmänheten och polisen om det låg någon sanning i hennes påstående angående våldtäkt. Precis som mot Romshof hade hon kunnat träffa den påstådda våldtäktsmannen med en dold kamera och försökt få fram något som visar hans skuld.

Nej, istället skyller hon på att hon inte vågade det för eventuella repressalier. Bullshit anser jag för då går man inte ut i Kalla fakta heller.

Jag kan dock förstå att hon inte gick ut och anmälde i samband med den aktuella händelsen på grund av skam, skuld chock och rädsla.

En annan fundering jag har. Borde man inte komma ihåg exakt datum när detta hände??
För något sådant har hon väl inte kunnat säga?

Nu har hon ju dock lämnat partiet varpå repressalier inte längre kan förekomma?
Citera
2017-09-26, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Precis hela styrkan är redo med ficklampor men hon vill blåsa av innan de ens tagit på sig skorna. Mycket udda beteende.

Endast en okunnig och lite dum person tycker ju att det är udda att inte anmäla något när inget alls skulle komma ut av det. Det är väl ett personligt val bara.
Citera
2017-09-26, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Jag kan hålla med om att det är svårt att förstå hennes förklaringar till varför hon inte anmälde. Och framför allt varför hon är irriterad över att SD nu har polisanmält händelsen.
Det finns ingen logik i det beteendet. Om hon inte vill att det ska redas ut så varför då ens ta upp det i media?

Logiken är väl att inget har hänt.. och när folk väl anmäler det så inser hon detta..därför säger hon som hon gör..
Citera
2017-09-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Precis som när SD-trollen "dömer" namngivna blattar här på Flashback! Ofta baserat på obekräftade uppgifter och löst skvaller...

Lite skillnad mellan etablerad media och ett internet-forum va? Jösses vad dum du är. Inte konstigt att SD växer med sådana politiska motståndare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in